miercuri, 13 noiembrie 2019

PE CINE AU VOTAT UNII?

După părerea mea au votat mulţi nu cu candidatul unui partid care a triplat sau a mărit şi de 4 ori doar salariile bugetarilor iar peste 79 % din angajaţii ţării (cu precădere cei din domeniul privat) au rămas la acel salariu minim de mizerie pe economie de 1259 lei şi 99 bani (hâc) nici 270 euro, la programul normal de muncă de 8 ore pe zi ori câte zile lucrătoare sunt pe lună,aprox 176,fără să ne referim la banii obţinuţi prin orele suplimentare.Da această retribuţie ,oameni buni,rămâne după ce au fost "sustraşi" din din ei prin "hapsânism" 42 % ca astfel să se facă bugetul în care cei angajaţi la stat doar bagă mâna ca să-şi facă salarii după capul lor.Şi pe vremea "regimului" Boc s-a diminuat salariul,dar numai la bugetari adică ,doar la 22 % din angajaţii ţării.Pe când acum peste 78% din angajaţii ţării suferă în sărăcie cu acel salariu minim de mizerie pe economie stabilit mai sus.Vreţi să ziceţi că au mai mult unii? Da au mai mult prin faptul că (referindu-ne la şoferi) prestează ore suplimentare după programul de 8 ore pe zi conducând "diferiţi mastodonţi" de mare tonaj,cum mi se destăinuia un prieten câte 300 de ore lunar şi are abia 2600 lei salariu în mână lunar.Sigur că aceşti bani sunt o sumă mare comparat cu salariul minim pe economie raportat la 176 ore lucrate ,însă oboseala sa acumulată în aceste ore e mai mare ca mii de euro cu cât ar trebui să fie plătit pentru asemenea program.Asemenea angajaţi sunt cu miile în România. Acest profesionist mi s-a plâns astfel "Eu ca şofer profesionist cu vechime de 30 de ani în meserie cu atestat care dovedeşte că am dreptul să conduc orice autovehicul care circulă pe drumurile publice din România însă prin asta am doar salariul minim de mizerie pe economie raportat la programul normal de muncă de 176 de ore lunar ,8 ore pe zi ori câte zile lucrătoare sunt într-o lună,şi de aceea mai câştig ceva în plus deoarece conduc acest camion de mare tonaj ziua şi noaptea fără un program fix peste 300 de ore ca să am cu ce-mi întreţine familia .Dar de la primăvară mă duc în altă ţară unde la acest program voi câştiga cel puţin 2500 euro.Aş rămâne în ţară dacă aş fi plătit măcar cu jumătate din aceşti bani.Patronul la care sunt angajat a motivat faptul că mi-ar da un salariu mult mai mare dacă din ce doreşte el să-mi acorde nu i-ar reţine statul peste 42% ci hai fie până la 7,8 % ca astfel să-mi poată da în mână ce rămâne Bine că sunt plătiţi unii bugetari cu salarii astronomice prin banii sustraşi astfel de la populaţie la programul minim de nici 186 ore lunar .Aceştia ar vota şi o balegă împachetată frumos şi pusă de candidat,din partea partidului care le-a mărit salariul într-un mod "hapsânismic" ,dublându-l sau chiar de 4 ori mai mare ca cel pe care l-au avut iar noi cei care lucrăm la privaţi,ca mine ,peste 78 % din angajaţii ţării au rămas doar la salariul minim de mizerie pe economie menţionat mai sus indiferent ce meserie are ,fie pe post de casieri în magazine,brutari ,cofetari,patiseri,vânzători,sau în alte domenii de activitate sau pe şantier pot primi doar salariul minim dacă se limitează la programul normal de muncă ,cum am spus mai sus,fără suplimentare"
.Ce spuneţi ,dragi prieteni şi nu numai(hâc)...faţă de ce am relatat mai sus şi faţă de plângerea acestui şofer profesionist în legătură cu partidul aflat până mai alaltăieri la guvernare... Sau nu veţi spune nimic ...ca să nu vă ia la rost unii care v-au pus pe funcţii ,ca apoi să vă înlăture...Dureros de tot pentru cei peste 78% din angajaţii ţării care au retribuţii de mizerie.


                                                                         VASILE DAN MARCHIŞ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu