O chestiune la care trebuie să vă gândiţi. Toată lumea vorbeşte despre „electrificare”, despre un mediu mai curat, despre CO2 şi alte fantasme inventate. OK, poate că în regulă să fim ecologişti, poate că e în regulă să repetăm slogane prosteşti, dar oare e în regulă să ne punem sănătatea la bătaie?
Nimeni nu spune nimic despre efectele nocive ale
utilizării automobilului electric. În interiorul habitaclului acestor maşini se
află mai mulţi ucigaşi tăcuţi. Sunt câmpuri magnetice, câmpuri electrostatice,
electromagnetice s.a.m.d. De fapt e un adevărat iad despre care nimeni nu spune
nimic. Se merge prosteşte pentru îndeplinirea prevederilor unor slogane, însă
nu se evaluează adevăratele bombe care sunt trase asupra celor care folosesc
asemenea tehnologii.
Câmpul electromagnetic din interiorul vehiculelor
electrice include: câmpul magnetic static (SMF), câmpul magnetic de frecvenţă
foarte joasă (ELF), câmpul electromagnetic de radiofrecvenţă (RF). Teoretic toate
aceste câmpuri respectă legislaţia în vigoare, doar că normele sunt vagi şi
nimeni nu a fost interesat până acum să studieze efectele expunerii îndelungate
la aceste câmpuri. De asemenea, poate că fiecare câmp în parte respectă anumite
recomandări, însă combinaţia tuturor câmpurilor nu are cum să nu afecteze
sănătatea oamenilor.
Mai e un element pe care posesorii de maşini
electrice îl ignoră cu desăvârşire: toate câmpurile prezente în maşinile
electrice sunt amplificate în staţiile de încărcare. De exemplu acolo s-au
măsurat valori ale SMF de 0.2 mT şi valori ale câmpului static de până la 100
μT! În interiorul vehiculelor electrice sunt valori ale SMF de până la 30 μT.
Poate că aceste date nu vă spun nimic. Imaginaţi-vă
însă că sunt studii care vorbesc despre efectele nocive pentru sănătate ale
instalaţiei electrice … a casei. Firele care trec prin pereţi dezvoltă anumite
câmpuri electrice aflate, desigur, în limitele prevăzute de lege. Cu toate
acestea „limitele legale” nu-i împiedică pe oameni să se îmbolnăvească de la
aceste expuneri. Repet, sunt studii serioase în acest sens pe care le puteţi
găsi la o simplă căutare pe net. Însă mai nimeni nu înţelege că o maşină
electrică presupune să stai pe un depozit de electricitate(bateria) în
condiţiile în care întreg şasiul maşinii electrice este de fapt … o baterie.
Aici nu e vorba de un fir, ci de un depozit masiv de electricitate. Vă puteţi
imagina ce înseamnă toate acestea.
Ajunşi aici, mulţi se vor gândi că asta-i afectează
doar pe cei bogaţi, care au bani să bage în maşini electrice. Ei bine, nu-i
chiar aşa întrucât cei săraci se expun chiar mai mult. Mergeţi cu transportul
„ecologic” în comun? Folosiţi acele minunate autobuze electrice? Ei bine,
sunteţi supuşi unor câmpuri mult mai mari decât cele din interiorul maşinilor
electrice. Luaţi un taxi electric? Buf, v-aţi băgat în plin câmp! Ca să nu mai
vorbesc că de fiecare dată când mergeţi la cumpărături treceţi prin apropierea
staţiilor de încărcare, deci prin câmpurile prezente acolo. Sau, uneori, poate
parcaţi maşina lângă o asemenea staţie.
Deja tehnologia e atât de prezentă încât nu mai
poate fi ignorată. Gândiţi-vă însă de două ori înainte de a face „pactul cu
tehnologia”. Ştiu că vor fi mulţi care-mi vor spune că aberez. Pot fi de acord
cu asta. Doar că vitejii tehnologici care ţin să mă insulte ar trebui să se
întrebe cu seriozitate de ce ecologiştii de la Davos au refuzat să circule cu
maşini electrice, solicitându-le clar transportatorilor să folosească maşini cu
motor clasic?
Autor:
Dan Diaconu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu