joi, 2 februarie 2023

Dan Diaconu: Un element pe care nu-l aminteşte mai nimeni

 

O chestiune la care trebuie să vă gândiţi. Toată lumea vorbeşte despre „electrificare”, despre un mediu mai curat, despre CO2 şi alte fantasme inventate. OK, poate că în regulă să fim ecologişti, poate că e în regulă să repetăm slogane prosteşti, dar oare e în regulă să ne punem sănătatea la bătaie?

Nimeni nu spune nimic despre efectele nocive ale utilizării automobilului electric. În interiorul habitaclului acestor maşini se află mai mulţi ucigaşi tăcuţi. Sunt câmpuri magnetice, câmpuri electrostatice, electromagnetice s.a.m.d. De fapt e un adevărat iad despre care nimeni nu spune nimic. Se merge prosteşte pentru îndeplinirea prevederilor unor slogane, însă nu se evaluează adevăratele bombe care sunt trase asupra celor care folosesc asemenea tehnologii.

Câmpul electromagnetic din interiorul vehiculelor electrice include: câmpul magnetic static (SMF), câmpul magnetic de frecvenţă foarte joasă (ELF), câmpul electromagnetic de radiofrecvenţă (RF). Teoretic toate aceste câmpuri respectă legislaţia în vigoare, doar că normele sunt vagi şi nimeni nu a fost interesat până acum să studieze efectele expunerii îndelungate la aceste câmpuri. De asemenea, poate că fiecare câmp în parte respectă anumite recomandări, însă combinaţia tuturor câmpurilor nu are cum să nu afecteze sănătatea oamenilor.

Mai e un element pe care posesorii de maşini electrice îl ignoră cu desăvârşire: toate câmpurile prezente în maşinile electrice sunt amplificate în staţiile de încărcare. De exemplu acolo s-au măsurat valori ale SMF de 0.2 mT şi valori ale câmpului static de până la 100 μT! În interiorul vehiculelor electrice sunt valori ale SMF de până la 30 μT.

Poate că aceste date nu vă spun nimic. Imaginaţi-vă însă că sunt studii care vorbesc despre efectele nocive pentru sănătate ale instalaţiei electrice … a casei. Firele care trec prin pereţi dezvoltă anumite câmpuri electrice aflate, desigur, în limitele prevăzute de lege. Cu toate acestea „limitele legale” nu-i împiedică pe oameni să se îmbolnăvească de la aceste expuneri. Repet, sunt studii serioase în acest sens pe care le puteţi găsi la o simplă căutare pe net. Însă mai nimeni nu înţelege că o maşină electrică presupune să stai pe un depozit de electricitate(bateria) în condiţiile în care întreg şasiul maşinii electrice este de fapt … o baterie. Aici nu e vorba de un fir, ci de un depozit masiv de electricitate. Vă puteţi imagina ce înseamnă toate acestea.

Ajunşi aici, mulţi se vor gândi că asta-i afectează doar pe cei bogaţi, care au bani să bage în maşini electrice. Ei bine, nu-i chiar aşa întrucât cei săraci se expun chiar mai mult. Mergeţi cu transportul „ecologic” în comun? Folosiţi acele minunate autobuze electrice? Ei bine, sunteţi supuşi unor câmpuri mult mai mari decât cele din interiorul maşinilor electrice. Luaţi un taxi electric? Buf, v-aţi băgat în plin câmp! Ca să nu mai vorbesc că de fiecare dată când mergeţi la cumpărături treceţi prin apropierea staţiilor de încărcare, deci prin câmpurile prezente acolo. Sau, uneori, poate parcaţi maşina lângă o asemenea staţie.

Deja tehnologia e atât de prezentă încât nu mai poate fi ignorată. Gândiţi-vă însă de două ori înainte de a face „pactul cu tehnologia”. Ştiu că vor fi mulţi care-mi vor spune că aberez. Pot fi de acord cu asta. Doar că vitejii tehnologici care ţin să mă insulte ar trebui să se întrebe cu seriozitate de ce ecologiştii de la Davos au refuzat să circule cu maşini electrice, solicitându-le clar transportatorilor să folosească maşini cu motor clasic?

 

Autor: Dan Diaconu

Sursa: https://trenduri.blogspot.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu