vineri, 17 februarie 2023

A apărut DIN VATRA SATULUI, primul număr tipărit în 2023. Să fie într-un ceas bun!


Și, între toate cele ale mele, vorba lui ,,nenea românu”, am uitat să anunț apariția unui număr din revista DIN VATRA SATULUI - 2022. Poate este un început de ,,nebuneală”, dar se poartă! La case mari, evident. Este vorba despre numărul 4 (37)/ 2022, căruia noi, colectivul de redacție i-am spus metaforic, ,,Vorba zboară, scrisul rămâne - Verba volant, scripta manent”. Se mai întâmplă și la case mai mari, dar la noi mărunțeii, care încercăm ,,marea cu sarea”. Mulțumim
Bunului și dreptului Dumnezeu că ne este alături și ne sprijină. dar, iar mă întorc, la vorba clasicului nostru românaș, ,,mai bine mai târziu, decât niciodată!”. Alte explicații nu-și au rostul, așa că... felicitări, tuturor celor cuprinși în numărul 4 (37) / 2022, o revistă, mai aparte și mult dragă mie.

Am ilustrat coperta 1 (față) cu lucrări de sculptură ale unui bun prieten, din Chiuzbaia, cu talent și har. Cu siguranță, despre el, Călin Hrihor, se va mai vorbi, pentru că ne-am propus, așa din când în când, (și în fiecare număr!) să îl susținem și să îl încurajăm. Adică, să ilustrăm numerele viitoare ale revistei ,,Din vatra satului”, cu sculpturile Domniei Sale, pentru a le arăta și altora, câtă frumusețe cuprind acestea. Și, credeți-mă, că merită! Călin Hrihor - tânăr cu talent, și-a descoperit pasiunea pentru a lucra în lemn - o meserie pretențioasă, de-altfel - dar nu de dragul de a lucra, dimpotrivă, pentru că așa a simțit că-i este drumul vieții. Sculptează desosebit de frumos orice i se cere, încât, eu, chiar întreb - de unde atâta har? Doar Dumnezeu știe, ce ne dă fiecăruia. dar, eu nu sunt aici decât să-i ,,judec”, lucrările realizate în timp, cele care încântă privirea și dă emoție firii. Bravo, Călin Hrihor, continuă-ți drumul că ești pe drum drept, cum se zice! Și încă un mulțumesc pentru că ai dorit să colaborezi cu noi, cei mici, cei mărunți, dar nu cei din urmă! Cu siguranță, dacă vei dori, lucrările tale vor apărea în paginile revistei, fie și pentru o promovare a a satului Chiuzbaia - care îmi doresc să iasă din amorțeală. Poate, un pic de la tine, un pic de la mine, un pic de la fiecare, vom reuși - în fapt, noi, oricum suntem învingători. Ne-o spune istoria satului Chiuzbaia. iar pentru asta datori suntem să ne facem datoria, față de moșii și strămoșii noștri.

Foarte curând, vom pregăti un alt număr din revista ,,Din vatra satului”, și vom include și alți oamnei talentați care se zbat pentru promovarea acestui mic, dar mare, sătuc, de suflet și cu suflete nobile. Doamne ajută! Deocamdată atât despre noi și Chiuzbaia, pentru că ,,mințile odihnite”, (iartă-mă, Doamne!), vor zice că ne lăudăm. Dar, nu de laudă o spun, ci de mândrie și bucurie, știind că dacă am fi uniți, am realiza enorm de multe lucruri minunate, vorba aceia ,,Unde-s mulți putrea crește!”, nu-i așa?

Este vorba despre primul număr al revistei DIN VATRA SATULUI, apărut la recomandarea ASCIOR (Asociația de Civilizație Ortodoxă - președinte ing. Ioan Niculae Mușat)
Revista cuprinde poezie, semnale editoriale, cronici de cenaclu literar, folclor. Ce mai, redactorii responsabili de rubrică și-au făcut din plin datoria. Bravo, tuturor!

VASILE BELE




Toate reac

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu