luni, 17 decembrie 2018

”Bun de Maramureș” – Parteneriat pentru promovarea produselor locale prin proiectul ”FoodChains 4 Europe”


Consiliul Județean Maramureș a organizat vineri, 14 decembrie 2018, o nouă întâlnire cu factori interesați în dezvoltarea lanțurilor alimentare din județ, în cadrul proiectului ”FoodChains 4 Europe – FC4EU, Lanțuri alimentare pentru Europa”, implementat de Consiliul Județean Maramureș în calitate de partener, în perioada 2017-2021. La invitația Consiliului Județean Maramureș de a se implica în concretizarea inițiativei ”Bun de Maramureș” au răspuns reprezentanți ai GAL Mara Natur, Gal Maramureș Vest, Asociația Producătorilor din Maramureș, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca – Centrul Universitar Baia Mare, Direcția Agricolă Maramureș, Camera de Comerț și Industrie Maramureș, Fundația CDIMM Maramureș, precum și de la Asociația ASSOC Baia Mare.
Evenimentul a debutat cu prezentarea materialului video privind evaluarea de tip Peer Review (Inter Pares) în județul Maramureș, unde parteneri ai proiectului FC4EU și experți în domeniul alimentar din Olanda, Bulgaria, Italia și Marea Britanie au analizat lanțul alimentar din județul Maramureș, în perioada 5 - 9 noiembrie 2018.
Filmul prezintă, în aproximativ opt minute, aspecte relevante în urma vizitelor efectuate la producători maramureșeni, precum și după întâlnirile de lucru cu antreprenori maramureșeni din domeniul alimentar, creând astfel o imagine relevantă cu privire la varietatea produselor locale din Maramureș.
Agenda întâlnirii a cuprins și prezentarea recomandărilor inițiale ale echipei Peer Review în vederea identificării de metode de sprijin pentru producători locali și asociații ale acestora, pentru o mai bună corelare și coeziune la nivelul lanțului alimentar din județul Maramureș. Primele observații ale echipei de experți evidențiază necesitatea identificării și promovării produselor locale specifice conform nevoilor și opiniilor consumatorilor locali, crearea parteneriatelor de tip public-privat și clustere, dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale micilor producători, precum și implicarea firmelor mari și experimentate în acțiuni de mentoring pentru micii producători.
În vederea concretizării inițiativei ”Bun de Maramureș”, echipa proiectului Food Chains 4EU a adus în atenție câteva exemple de bună practică de la nivel național, pentru promovarea produselor locale, care au o abordare integrată privind asocierea și modul de promovare, inclusiv în mediul on-line. Discuțiile și propunerile constructive ale participanților constituie o bază solidă pentru realizarea planului de acțiune și adoptarea celor mai potrivite soluții pentru a identifica și reuni produse locale de calitate și reprezentative sub marca ”Bun de Maramureș”, precum și de a sprijini și promova în mod concertat producătorii din Maramureș, pentru a pătrunde și a se afirma pe piața regională, națională și europeană.


                                                                                                    CJMM

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu