Aștept un producător să realizez o comedie pandemică. Personajele satelit le am, Chiolhannis, Orbanovici, Cuțu-Cuțu, Ară Făt Frumos, Pânză de Velă, Dan Bârnă, Colos cu Picioare de Lut, iar toate se învârt în jurul personajului central, care este Corona Lisa, adică Moartea. Am și o moderatoare, Escatologica, foarte limbută, care turuie cuvintele, de nu înțelegi nimic, fiindcă pariul meu este cu limbajul. De fapt, dacă ești atent la cum vorbesc alde Chiolhannis, mori de râs, nu trebuie să mai inventezi nimic.
Se poate face un serial bun, foarte neaoș, o comedie
macabră. Eu aștept de la americani să vină cu acest gen nou de comedie, ei sunt
experți în comedia trăsnită. Comedia sofisticată a lansat-o Woody Allen, este
în cheie personală, e marca lui, dar comedia trăsnită are o largă răspândire și
e tare iubită. Urmăriți cum se reiau în prostie, non-stop, seriale ca
„Prietenii tăi”, „Doi bărbați și jumătate”, „Familia Bundy”, „Plăcintă
americană”, „Ridiculozaurii / Marea Țăcăneală” și altele, pline de aceleași
clișee, orice dialog este răsturnat, personajele sunt șablonarde, dacă le
întrebi de ce stau, de ce nu fac nimic, când faceți, mă, lucrul bine făcut?,
zic păi cum nu facem nimic, așteptăm. Și așteptarea e o muncă, nu, e chiar o
muncă grea, e nemunca?!
Sau întrebați-o pe Judy, din comedia Benjamin,
recrut fără voie, cu Goldie Hawn în rolul principal, de câte ori a fost
căsătorită? Ea răspunde că de două ori, prima oară mariajul a ținut două
săptămâni, iar a doua oară, în noaptea nunții, soțul meu a făcut infarct în
timpul actului sexual și a murit! Ua, fac camaradele ei, și ce-i de făcut
într-o astfel de situație?, întreabă ele. Să te înrolezi în armată, face
Judy/Benjamin. Tot filmul este plin de trăsnăi, după tipicul serialelor
trăsnite. Chiar și filme serioase, care s-ar vrea niște pilde morale, ca The
Padre, cu Tim Roth, nu fac excepție. Ba Moartea, mereu prezentă în acțiune,
fiindcă personajele se împușcă între ele, este pigmentată cu poante, cu replici
trăsnite.
Acest timp de umor se află în realitate, în viață,
și ne fac imaginea unei lumi trăsnite, lumea în care trăim, care nu mai este
normală. A fi normal este contra curentului, iar curentul este așa cum îl auzim
pe Ară Făt Frumos că gândește. Și când Chiolhannis emite câte o cugetare, e
automat perlă, sparge tot orizontul. NU vreau să-l citez, să nu mi se fure
replicile. Dar e suficient să-l urmăriți ce declară el legat de pandemie și vă
stricați de râs cât de ilogic poate fi. O frază de-a lui, are o grămadă de
inadvertențe. Chiar și când e lucrată de consilieri. Iar când vorbește liber,
jignește gramatica, pe vestitul „care pe care”!
De ce hăitașii comediei pandemice gândesc și vorbesc
așa? Fiindcă pandemia nu există, au inventat-o ei. Sau, dacă există, ei nu știu
ce este, nu o cunosc, nu au definit-o, nu știu care este cauza virusului
pandemic, nu știu nimic. Nothing. Și atunci inventează, se învârt ca un câine
turbat în jurul cozii, Moartea îi inspiră, fac din ea Corona Lisa și iese un
ciripit de păsărele groaznic, normal, nici Platon în dialogul Cratylos,
dialogul limbii, nu l-a putut imagina, deși la el modelul lingvistic este
tocmai ciripitul de păsărele.
Dar ca păsărelele noastre, așa ceva nu exista în
antichitate. De ce? Fiindcă nu exista non-sensul, aberația, formele de genocid moderne.
Era doar dictonul că fiecare pasăre pe limba ei piere. Dar acum există o
aglomerație, nu poți să pieri decât în grup, grupul care execută ce fac
grupurile de hăitași internaționali. Eu aștept de la americani comedia
pandemică. Omul pandemic este un fel de robot, cu mișcări și replici automate,
de parcă ar fi vaccinate cu cipuri Pfizer sau Moderna. Uitați-vă la personajele
din „Prietenii tăi”. Ele ar putea să fie normale sau firești, dar nu le dă voie
scenaristul, scenariul, care nu permite să se lege nici un dialog normal, orice
pornire spre normalitate este întreruptă de o replică răsturnată. Exact cum fac
hăitașii noștri. Care n-au nici o idee, nici o inspirație, reiau în prostie
stările de alertă și celelalte. Orice pornire a societății civile spre
normalitate, este răsturnată de ei cu măsuri aberante. Dar poporul e cel mai
deștept, își vede de-ale lui, nu respectă nici o aberație, are el aberațiile
tradiționale, prin care a supraviețuit.
Personajele comediei trăsnite par toate crazy. Se
comportă și vorbesc ca niște roboți umani. Seria de întâmplări omoară logica.
Nu există nici un fel de logică în ceea ce se întâmplă, există o logică fără
logică, mereu răsturnată. La orice replică, aștepți să se răspundă logic, tu,
spectator, ai această reacție, știi chiar răspunsul, dar nu se întâmplă așa
ceva, dimpotrivă, răspunsul este ca de pe altă planetă. De fapt, personajele
monologhează și monologurile lor, când se intersectează, iese un balamuc,
această comedie trăsnită.
Mi-am imaginat în scenariul meu o secvență la
Rotonda șahiștilor, în Cișmigiu. Un vaccinat joacă șah cu un nevaccinat. Și
alde Chiolhannis, Ară Făt Frumos et co sunt chibiți, stau în jur și comentează,
cine câștigă? Ba OMS a creat un sistem de pariuri mult mai profitabil decât cel
practicat de Premier League.
Sigur, finalul este ca în comedia mută, un caft
general, bătăi cu frișcă între vaccinați și nevaccinați. Cineva mi-a sugerat ca
finalul finalului să fie cum vaccinații, care au început să moară pe capete,
din cauze necunoscute nici de Corona Lisa, îi linșează pe binefăcătorii lor,
hăitașii.
Nu sunt acum în America, să citesc presa americană,
dar cred că deja cazul Alec Baldwin, care și-a împușcat operatoarea de imagine
și regizorul filmului la care filma, a devenit un tămbălău de nedescris. Cele
mai bune comedii americane ies din crime, din morți, din spionaj, din acțiuni
criminale. Ce model este Statele Unite când fiecare se plimbă prin oraș cu un
pistol în poșetă sau sacoșă? Libertatea de a trage cu pușca face de rușine
politica OMS în campania ei de a injecta toată planeta. Comedia pandemică sigur
va avea în centrul ei Moartea, care v-a împărți lunea în vaccinați și
nevaccinați.
Imaginați-vă că se va aplica măsura lui Cuțu-Cuțu,
care a propus ca la toate magazinele să nu mai aibă acces decât cei cu
Certificatul verde! Sigur, așa aveau și legionarii. Ei au impus legitimația
verde. Și prima lor măsură, a noilor apostoli legionari, în frunte cu Zelea
Șoșoacă, va fi să-l linșeze pe prim-ministru, întâi să-l alinte, cuțu-cuțu,
apoi să-i bage o țeapă Ară Făt Frumos, ca din koor sirian scos! A arat de ne-a
rupt, dar nimic nu a semănat. Ăștia sunt hăitașii, râmă, tot râmă, dar nu
seamănă nimic, iar recolta o iau de la alții. Până când și vaca UE-istă va
înțărca.
Păcat că tot americanii ne-o vor lua înainte și nu
suntem noi protocroniști ai acestui nou gen de comedie. Dar nu-mi pierd
speranța. Aștept un producător mixt, o combinație originală, în stil neaoș,
între un vaccinat și un nevaccinat. Ca să împac și capra și varza. Ca să fie
pace între dobitoace.
Grid
Modorcea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu