joi, 17 octombrie 2019

Comunicat de presă - Asociaţia Familiilor din România


UN BLESTEM CARE ASPIRĂ LA REALITATE: COMUNISMUL FEMINIST

Pe orizont se reliefeaza inca o utopie amagitoare: comunismul feminist, ori versiunea comunista a miscarii feministe contemporare. Dupa cum puteti anticipa, ea propune abolirea familiei si a casatoriei. Motivele, insa, difera de cele propuse de Marx ori miscarea pentru drepturile „minoritatilor sexuale" pentru abolirea familei.

Feminismul si miscarea pentru drepturi a femeilor

Despre feminism ca doctrina toxica pentru minte si valori am scris relativ des de-a lungul anilor prin canalele mediatice AFR. Feminismul, insa, nu trebuie confundat cu miscarea femeilor pentru drepturi egale cu barbatii si egalitatea de sanse. Miscarea pentru egalitate a femeilor a inceput pe la mijlocul Secolului XIX si s-a incheiat pe la sfirsitul anilor 60 ori inceputul anilor 70. De jumatate de secol ne confruntam cu versiunea feminista a relatiilor de familie, valori, religie, politica, societate, avort, casatorie, egalitate de sanse, si alte lucruri asemnatoare.
Miscarea pentru egalitate a femeilor a fost, fara indoiala, o miscare legitima. E suficient sa privim in urma sa ne dam seama de statutul inegal pe care femeile il detineau in societate inaintea anilor 60 si sa apreciem eforturile si rezultatele pozitive care au fost scontate. Femeile au obtinut dreptul la vot. Apoi dreptul de a candida si fi alese in structurile politice. Dreptul de a detine proprietate in numele lor. In tarile anglo-saxone in mod traditional femeile nu puteau detine proprietate in numele propriu, ci doar prin intermediul sotilor lor. La locul de munca femeile erau excluse din anumite profesii ori nu puteau sa detina anumite functii in management. Putini dintre noi stim, de exemplu, ca pina in anii 60 in Statele Unite femeile in general nu puteau detine carti de credit in numele lor. Ca atare, progresul facut trebuie cunoscut si aplaudat.
Privind valorile, miscarea femeilor pentru egalitate era si a ramas conservatoare. Era impotriva avortului, femeile vazind in copii o viata umana care merita si necesita sa fie adusa pe lume. Era impotriva divortului. Era pentru fidelitate si monogamie, pentru integritatea casatoriei si a familiei, impotriva pornografiei si a prostitutiei.

Feminismul radical si antivalori

Lucrurile, insa, au inceput sa se schimbe radical in anii 60, cind, spre sfirsitul deceniului si inceputul anilor 70, miscarea pentru egalitatea a femeilor din America s-a scindat, iar miscarea feminista a inceput sa domine discursul public privind egalitatea femielor in societate, ce inseamna ea si ce politici trebuie adoptate pentru a dobindi noul concept de egalitate intre sexe.
Avortul, mai mult ca ori ce, a cauzat sciziunea din interiorul miscarii pentru egalitate a femeilor, ducind, in 1972, la ruptura ireversibila intre femeile conservatoare si cele feministe, cele dintii fiind impotriva avortului, iar cele din urma pentru.
In America, miscarea pentru egalitate s-a scindat pe la inceputul anilor 70 la conventia anuala a femeilor care se tinea atunci la Houston. Femeile conservatoare s-a retras din conventie si au tinut un congres separat intr-o locatie diferita a metropolei. Incercarile de reconciliere au esuat, iar in toamna lui 1972 cele doua grupuri din miscarea pentru egalitate a femeilor s-a scindat ireversibil. Atunci s-a tinut si ultimul congres al miscarii pentru egalitate la Washington DC cind a fost propusa o rezolutie pro avort. Se spune ca dezbaterile intre cele doua grupuri au fost furtunoase, au tinut pina pe la 2 ori 3 dimineata cind multe dintre femei au plecat de la dezbateri. Votul s-a tinut fara ca ele sa fie prezente, iar unii afirma ca el a fost dat fara ca cvorumul necesar sa fi fost atins. Rezolutia pro-avort a trecut, moment in care intre femeile conservatoare si cele feministe ale Americii a izbuncnit un razboi ideologic care inca e in derulare.
In 1973 feministele au dobindit dreptul la avort ca urmare a unei decizii emise de Tribunalul Suprem al Statelor Unite. In acelasi an femeile conservatoare au lansat miscarea pro-viata din America, o miscare fondata in mare majoritate pe implicarea femeilor crestine, iar apoi prin asocierea sotilor lor. De atunci conflictul ideologic intre aceste doua grupuri de femei continua, se intensifica, si nu da semne de incetineala. Femeile conservatoare s-au inrolat in politica pentru a aboli avortul. Ce e mai putin cunoscut insa este ca si intre feministe exista o miscare anti-avort, care insa e putin influenta.
Intre timp, feministele au devenit si mai radicale, anti-familie, anti-casatorie, anti-barbati, anti-baieti, anti-valori, anti-crestine, si pro-avort si pro-paginism. In ultimii 50 de ani ele au radicalizat un numar tot mai mare de femei tinere, multe dintre ele devenind politicieni. Universitatile americane au lansat „feminist studies", adica programe de specializare in feminism care de la an la an devind tot mai radicale, toxice pentru minte, si anti-familie.

Comunismul feminist: ideile bizare si periculoase ale lui Sophie Lewis.

Anul acesta, feminista Sophie Lewis, a publicat Full Surrogacy Now: Feminism against Family. La cele 224 de pagini pe care le are, cartea aceasta e una din cele mai radicale, anti-familie si anti-crestine carti care ni s-a dat sa citim vreodata.
Full Surrogacy Now: Feminism against Family, („Surogatul cuprinzator: feminismul impotriva familiei") ne aminteste ca visul comunist inca e viu si la lucru. In mod special visul si obiectivul lui Karl Marx, mentionat in Manifestul Comunist, de abolire e familiei si casatoriei.
In Full Surrogacy Now: Feminism against Family, Lewis propune abolirea familiei, a casatoriei, a relatiilor biologice dintre parinti si copii, si inlocuirea lor cu relatii de „dragoste, afectiune si atasament" intre copii si oricare adulti care au posibilitatea financiara sa-i creasca, fie ei parinti biologici, sociali ori de alta natura.
Lewis e o feminista de tipul celor mai radicale. Propune abolirea familiei biologice si inlocuirea ei cu ceea ce ea numeste „gestational communism" (adica „comunismul gestational"). Conform ideilor ei, procrearea e un tip de munca ca si oricare alta ocupatie, o profesie care „face copii" pe banda rulanta asa dupa cum Renault face masini si Boeing avioane. Aceasta ocupatie apartine femeilor care doresc sa-si „imprumute" uterul pentru o vreme, contra cost, sa aduca pe lume copii. Aceasta ocupatie e surogatul.
Nu oricare femeie, zice Lewis, e pregatita pentru aceasta profesie. Fetusul e, zice ea, un parazit care se atasaza de peretele uterului si femeile care nu-l doresc pot sa-l elimine. Asta inseamna avort. De aceea, sarcina poate fi o vocatie doar pentru femeile care doresc sa fie platite pentru asta. Aceasta vocatie e surogatul. Iar odata adusi pe lume, copiii sunt crescuti „intr-o comuna bazata pe tovarasie si infratire", o notiune care pe noi romanii ne duce inapoi in timp la anii 50 cind comunistii au format comunele si colectivele agricole.

Aspectele genetice ale procrearii sunt irelevante pentru Lewis deoarece, in final, materialul genetic al barbatilor si al femeilor devin „o amestecatura" asemenea unei omlete.

Lewis propune diferentierea intre „familia privata" si „familia publica". In familia privata copiii apartin parintilor biologici, iar in cea publica comunei si societatii. Familia publica, ori comuna, a existat inainte de familia privata, zice ea, familia privata fiind o inventie a capitalismului modern. Familia comuna era „polimaternala" adica un grup de copii erau crescuti, in comun, de un grup de mame.
Nasterea e o chestiune murdara, in opinia lui Lewis. In cuvintele ei, nasterea e „mirositoare, murdara, singeroasa si bestiala". Legatura intre mama si copilul biologic e o „inventie a barbatilor de rasa alba, niste demoni capitalisti care impun patriarhatul femeilor pentru a se mentine la putere". Familia privata pe care barbatii de rasa alba o impun genereaza „abuz", pe cind cea publica „liberates women" (emancipeaza femeile).
Nu doar familia se impune a fi abolita, dar si notiunea de sex ori gen. In cartea ei, Lewis nu foloseste cuvintele „femei" ori „fete" ci „persoane impregnate / insarcitate" (adica femeile) si „persoanele care impregneaza", adica lasa femeile insarcinate (adica barbatii). E deci, vorba de un vocabular nou, nu doar de idei noi.

Pentru ce si la ce foloseste trupul uman, intreaba Lewis? Pentru un scop determinat la nivel biologic? Nu. Atunci pentru ce? Pentru a fi folosit de fiecare dintre noi cum dorim.

Recomandam Full Surrogacy Now tuturor celor care citesc acest comentariu. Contine mult mai multe idei otravitoare. Daca ni se par bizare, in timp ele vor deveni mainstream, adica de tipul „de ce nu?" Influenta feminismului in spatiul public e mare si se intensifica. Chiar si in Romania, unde unele dintre politicienele cele mai vizibile promomoveaza radicalismul feminist.


                                                                             AFR

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu