duminică, 13 septembrie 2020

Suntem din nou faţă în faţă cu un nou început...



De data aceasta început atipic. Prilej de bucurie pentru unii sau de tristeţe pentru alţii; important este faptul că Dumnezeu ne-a ajutat şi până aici!
 Încătușată în realul meu tomnatic, la ceas final de soare obosit, am ajuns de linia de sosire! De azi, voi sta „pe margine”! Voi lăsa în urmă draga mea menire, iar școala nu-mi va mai fi “acasă”. Strâng pleoapele să nu curgă lacrimi, numărând toamnele în care mi-am pregătit “ghiozdanul” cu: câte un manual de profesionalism, unul cu devotament, altele cu prietenie, omenie, blândeţe, răbdare, calm, şarm şi unul mare cu dragoste împărțită în mod egal. În ele aveam și cuvinte care ceartă, dar învață și cuvinte de laudă care îndeamnă la perfecționare. Am dorit să-i cresc frumos. Pentru noi, dascălii, fiecare copil nu este doar un elev, ci o ființă umană complexă cu necesități unice.  I-am învățat cât am știut, nu numai lecții din manuale ci și cele pregătitoare pentru viață.Tot ce trece cu noi, prin noi, devine rutina vremii-temniță fără ziduri, din care doar înaripatul gând evadează. Și acum?! Am sentimentul că nu știu încotro? Foaia albă plină de potențial și sentimentul de nerăbdare care vrea un răspuns imediat! Poate că am de-a face cu o energie a sfârșitului, a renunțării și eliberarea de povara dintre presiuni externe și nevoi interne, între muncă și timpul petrecut cu cei dragi, un vertigo de energii și emoții care te pot epuiza uneori, dar este totodată și despre un nou început și ancorarea într-o nouă etapă.Poate fi vorba de o  conectare cu adâncurile nesondate ale ființei. Îmi conserv energia surâsului..am intrat în senectute și visez că mă voi tupila undeva în liniște.
Mantra mea va fi : “În mine se așază liniștea și bucuria simplității!” Ei, asta-i ca o linguriță de zahăr în amarul cafeneizat al vieții!(de cel “tras pe dreapta”)!
Voi  învăța să am încredere în curgerea firească a vieții, să am credință că înțelepciunea universului îmi va deschide alte porți și oportunități noi, îmi va reaminti să fiu generoasă, altruistă și plină de compasiune nu doar față de ceilalți, dar și față de mine. un an școlar în care noi, profesorii și părinții să le dăm copiilor cea mai frumoasă lecție - cea a creativității, a gândirii pozitive, a cooperării și a întrajutorării! Și la sfârșitul căruia să aruncăm la coșul de gunoi al istoriei toate măștile - simbol al fricilor și al resemnărilor noastre și să ZÂMBIM recunoscători, cu zâmbetul întreg și luminos!
Dragi copii și dragi colegi, vă doresc bucurii, reuşite, roade bogate şi multă putere de muncă pentru a le vedea împlinindu-se!

                                                                          Prof. pensionar Emilia POP
                                                                      Mireşu Mare, 12 septembrie 2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu