sâmbătă, 25 mai 2024

Colocviile Revistei „Nord Literar”

 


Am participat, în intervalul 23-24.05.2024, la o nouă ediție a Colocviilor Revistei „Nord Literar”. A fost un prilej de a reîntâlni scriitori foarte cunoscuți și cunoscuți mie din județele: Cluj, Bistrița-Năsăud, Sălaj, Satu Mare și Maramureș. Urmând îndemnul organizatorilor: „Cumpără o carte! Într-o zi, ea te va citi!”, am cumpărat cărți, am primit autografe, profitând de prezența autorilor între noi. În ordinea vârstei, am primit autografe de la scriitorii: Mircea Popa, Horia Bădescu, Vasile Igna, Pamfil Bilțiu, Ana Olos, Maria Bilțiu, Maria Berciu, Nicolae Weisz, Loredana Știrbu, Florina Juncu, Ana Herța. Cărțile poeților Ion Cristofor și Ion Mureșan se epuizaseră. Din păcate, unele au rămas fără autograf, autorii lor trebuind să plece mai repede. M-a bucurat și revederea poetului Radu Ulmeanu, directorul Revistei „Acolada”, Satu Mare, care îmi tolerează rubrica, „Migdale Dulce-Amare”, pe care o semnez de mai bine de cincisprezece ani. Spun „tolerează”, conștientă fiind, rubrica mea iese din direcția trasată de cei doi directori: Radu Ulmeanu și Gheorghe Grigurcu și de ceilalți autori prezenți în paginile „Acoladei”. În altă ordine de idei, felicit conducerea „Revistei Nord Literar” formată din: Dana Gagniuc Buzura, Gheorghe Pârja, Daniela Sitar-Tăut, Raluca Hășmășan, Delia Muntean. Multă sănătate poetului Gheorghe Pârja, aflat într-un moment mai greu.

P.S. Bazele Revistei „Nord Literar” au fost puse în anul 2002 (primul număr, apărând în 2003), când am înființat Asociația Scriitorilor „Baia Mare”, președinte Săluc Horvat, vicepreședinți: Augustin Cozmuța și cu mine. Membrii fondatori ai asociației și implicit ai revistei sunt: Săluc Horvat, Augustin Cozmuța (R.I.P.), Ion M. Mihai (R.I.P), Ștefan Jurcă, Gheorghe Glodeanu, V.R. Ghenceanu (R.I.P.), Nicolae Scheianu, Florica Bud, Ion Burnar (R.I.P.), Ioan Dragoș și Marian Ilea. Am redat lista așa cum este în actul constitutiv. Primul colectiv de redacție a fost: Săluc Horvat, Gheorghe Glodeanu, V.R.Ghenceanu (R.I.P.), Ion M. Mihai (R.I.P.) și Augustin Cozmuța (R.I.P.). Noi ceilalți fondatori, fiind redactori asociați. Plecând în „Lumină„ trei dintre ei, au fost înlocuiți cu Daniela Sitar-Tăut, Delia Muntean și Gheorghe Pârja. Actualul colectiv de redacție îl cunoaștem, l-am amintit mai sus. Simt nevoia să clarific toate acestea pentru că unii confundă colectivul de redacție cu membrii fondatori. Oricine ar fi în colectivul de redacție, membrii fondatori rămânem cei unsprezeci scriitori, pe poziții egale, nu poate fi unul mai fondator ca ceilalți. Din păcate, am rămas în viață doar șapte: Săluc Horvat, Gheorghe Glodeanu, Nicolae Scheianu, Ștefan Jurcă, Ioan Dragoș, Marian Ilea și cu mine. Felicit conducerea revistei pentru acest colocviu și îi doresc mult succes pe mai departe. Cenaclul Scriitorilor din Maramureș, pe care îl conduc, se află tot în aria de activități a Asociației Scriitorilor „Baia Mare”.

Florica Bud
25.05.2004.


Un comentariu:

  1. O manifestare reusita, care a adunat spuma lierara a intregului Ardeal! Impecabila ca manager Dana Gagniuc Buzura!

    RăspundețiȘtergere