vineri, 2 august 2024

MUHAMMAD ALI, mereu actual...

 


„Eu nu mă ascund de recrutare. Nu ard steaguri. Nu fug în Canada. Rămân aici. Vreți să mă trimiteți la închisoare? Bine, dați-i drumul. Sunt în închisoare de 400 de ani. Pot să mai fac încă patru sau cinci, dar nu mă duc la 16.000 de kilometri pentru a ajuta la asasinarea și uciderea altor oameni săraci. Dacă vreau să mor, voi muri aici, acum, luptând cu voi, dacă vreau să mor. Tu ești dușmanul meu, nu chinezii, nu Vietcongul, nu japonezii. Tu ești cel care mi se opune când vreau libertate. Tu ești cel care mi se opune când vreau dreptate. Tu ești cel care mi se opune când vreau egalitate. Vrei să mă duc undeva și să lupt pentru tine? Nici măcar aici, în America, nu-mi apărați drepturile și convingerile. Nici măcar acasă nu mă apărați.”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu