luni, 26 august 2024

Pamflet de Florica Bud

 


De ce nu vii, când castanii înfloresc? 
(a se citi: „ De ce nu vii, când castanii se taie?”)


Dragă Nenea „Municipiul Baia Mare”,

știu că ai putea fi, pe baza egalității de șanse și… o „Tanti”, dar nu doresc să îmi prind urechile în marile probleme ale adulților legate de acest subiect generos. Prefer să mi te închipui că ești un nenea, din motive stufoase. Așadar, „Dragă Nenea”, țin să îți confirm că am primit minunata epistolă ori poate scrisorică de dragoste, pe care mi-ai pus-o cu grijă în poștă, epistolă pe care doritorii pot să o citească în fotografia de mai jos. Am așezat-o la categoria „Scrisorele de dragoste”, căci din toate aliniatele țâșnește dragostea și grija pentru mine. Voi vorbi doar în numele meu, motivul fiind simplu, nu sunt șef de stradă. Dragă nene de mai sus, ca urmare a dragostei pe care mi-o porți: „Depozitarea deșeurilor…”( a se vedea aliniatul „1” al Anunțului.), Dar, vine pe un pat de miere de albine, aliniatul „2”: „Gratuit deșeurile voluminoase…. ”. A se vedea continuarea în fotografie. Observ un lucru extraordinar: cu cât cresc taxele mele față de cei care mă suportă în spațiul lor vital, cu atât crește iubirea și interesul pentru nevoile mele(!). Urmează aliniatul „3”, care este mirabolant: „Deșeurile vegetale pot fi predate…” (sper cu borderou de predare–primire, câte frunze crengi. mici, mijlocii și mari…) A se vedea continuarea în aliniatul trei al fotografiei. Aici, dragă Nenea „Municipiul Baia Mare” trebuie să mai lucrezi puțin. Adică, nu mi se pare normal ca toți cetățenii care își curăță copacii, să tragă crengile după ei, până pe strada Mărgeanului nr. 9, așa cum îi apucă dorul de ducă. Trebuie o organizare pe cap-om-stradă. Mă închipui, pusă la punct(văd că aici nu există restricții), trăgând după mine crengile copacilor mei. Dar, Slavă Domnului! Sunt norocoasă! Drumul meu spre strada Mărgeanului trece prin fața Primăriei. Aș putea face un popas, lăsându-mi povara în stradă, să intru la o cafea. Sper să nu le vină ideea și altor cetățeni, blocând străzile cu crengi. Mirifice imagini, ofertant municipiu! Mă gândesc, așa procedează și cei care taie copacii străzilor băimărene în ritm alert, îi trag după ei spre strada Mărgeanului. Dragă Nenea „Municipiul Baia Mare”, uite cum pui degetul pe o rană-întrebare: de ce se taie copaci într-un oraș de munte în vremuri caniculare. Cine nu iubește umbra copacilor și oxigenul pe care pot să-l ofere gratis. Știu, suntem prea mulți pe planetă și avem obrăznicia să nu murim în ritm alert, cum o cer unii. În timp ce tai copacii, lași populația țânțăreasacă să se înmulțească în voie. Nu se poate sta un minut afară, fără să fii atacat. Țânțarii din acest an, sunt țânțari comandă specială, ori drone-țânțari? Nu îi auzi, nu îi vezi, dar simți urmările pe pielea ta. Se vorbește despre bolile pe care le pot provoca obraznicii, dar cei care răspund de așezările umane, nu iau nicio măsură Mai există așezări umane? Cine conduce aceste colectivități? Nenea Musk, ce mi-s muștele ce mi-s țânțarii, și-a făcut logodnica-robot la comandă. Oare, cei care ne conduc. sunt oameni sau roboți? Fără nicio legătură, îmi vine în minte, azi este „Ziua Internațională a Câinelui”. Sunt câini și câini. Va fi fiind ziua tuturora? Am și paragraful „4”, din care curge doar lapte și miere. Dacă, nu îmi plac cele trei paragrafe, pot să mă adresez unui telefon: 0790888…. îl găsiți în fotografie. Anunțul cu cele patru paragrafe este și semnat: „Municipiul Baia Mare”. Mi se pare normal, că acest municipiu, ce mă suportă pe raza sa, fiind un organism viu, ca orice municipiu al țării, să aibă drept de… semnătură. Una indescifrabilă! Dar, ce? Merit mai mult?
P.S. sunt o ființă veselă și vreau să închei într-un registru dulcic-dulcic. Primul lucru, după ce am citit scrisorica, a fost să caut definiția termenului: „Domeniul public”. Uite ce spune „Wikipedia”:
(„Domeniul public, Licenţă
Într-un context general, domeniul public se referă la idei, informații și lucrări care stau la dispoziția publicului larg. Wikipedia”). Dacă Tanti „Wikipedia” îl definește așa, atunci și Nenea „Municipiul Baia Mare” are dreptate: Cine sunt eu, să arunc frunze și crengi într-o sumă de idei și informații, că doar nu sunt containere și pentru ele! Totuși, am mai căutat. Cine caută gășește:
(„Domeniu public | Codul administrativ actualizat 2024
Legea 5 https://lege5.ro › gratuit › domeniu-public-codul-admin...
(1) Domeniul public este alcătuit din bunurile prevăzute la art. 136 alin. (3) din Constituţie, din cele stabilite în anexele nr…)”. Înțelege fiecare ce poate! Noi să fim sănătoși! Să ne revedem cu bine la toamnă, trăgând crengi după noi… spre Strada Mărgeanului. Măcar, dacă ne dirijau spre… Strada Speranței!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu