vineri, 1 iunie 2018

Medalion - Poetul Vasile Dan Marchiş

MEDITAȚIILE BUCURIEI
E bine că unele publicaţii(cărţi reviste ,antologii etc ) se lansează în unele obiective cu profil cultural şi nu numai,când la întruniri de acest fel se adună *doar*câteva zeci de persoane,,unii nu neapărat pentru publicaţia respectivă ci ca să se întâlnească nu ştiu cu ce profesor sau medic ori cu un anumit politician,,,Iar unii pentru*punctul*3 de la sfârşitul întâlnirii în care se serveşte *esenţa*acestei întruniri literare.
Eu prezint această carte pe Facebook deoarece aici pe *Izvoare Codrene*unde o pot vedea peste 4000 de persoane zilnic Dar să nu mai lungim vorba,vă prezint dragi prieteni cel mai recent volum de versuri) al cincilea) alcătuit de mine MEDITAȚIILE BUCURIEI,,tipărit la editura Amanda Edit din Bucureşti ,2018.
Despre acest volum de versuri poetul jurnalistul editorul şi criticul literar ,pr.Baki Ymeri redactorul şef al revistei Albanezul a menţionat 
”Vasile Dan Imagine în linie
Marchiș este un poet real și original.Este cel care s-a oprit lângă noi cu povara metaforelor.Cu trăirile ascunse dincolo de cuvinte,autorul ne oferă o carte rară spre răcoarea sufletului.Există ceva deosebit în viața fiecărui poem .În profunzimea lor,poetul reflectă sentimente prețioase și durabile.Apariția unui astfel de volum,înseamnă
o nouă împlinire spirituală”
În prevaţa volumului meu de versuri Zodii de rezervă,,poetul şi criticul literar Daniel Marian a afirmat printre altele
*De la prima întânire cu Vasile Dan Marchis, îţi dai lesne seama că este un poet categoric şi deopotrivă nonconformist, despre care recunosc că mi-e destul de greu spre a scrie… Pentru că există o forţă intrinsecă, greu de explicat, nici vorbă de definit…
Postez aici o poezie din volumul prezentat mai sus Poezie care pe lângă multe altele din acest volum mi-a fost publicată în diferite reviste şi antologii cum ar fi:Antologia Poetică a Cenaclului Schenk, .în revistele Nord Literar ,din Baia Mare,*Moldova Literară *din Iaşi ,etc
STATORNICIE
Mai neobișnuită ca oricând
muza m-a abordat astfel :
”Azi plec în concediu unde n-am fost niciodată”
Am rămas uluit întrebându-mă:
”În ce loc de pe pământ n-a putut ajunge până astăzi muza ?”
Știind parcă ce vreau să spun ,muza a continuat:
”Mă duc în satul tău natal-Asuaju de Sus,
unde ai crescut și ți-ai petrecut unele perioade din viață.
Doar am trecut o dată pe acolo și chiar îmi place,
După cum ai spus și tu că e frumos...!
Dacă în timp voi putea confirma acest lucru,
am să rămân acolo pentru totdeauna”
Am întrebat-o surprins:
”Unde sau la cine vei sta tu acolo?”
Muza m-a copleșit cu răspunsul:
”Păi,n-ai spus tu că ai o casă în satul acela...?”
”Bine,bine,am continuat eu,
dar casa este acolo,iar eu locuiesc aici...
Și după ce am scris 5 volume de versuri datorită ție,
acum mă lași baltă !
În final muza mi-a răspuns :
”Ba din contră,dacă voi sta în casa ta,
fie aceasta ori unde
și indiferent de situație
vei avea întotdeauna la cine veni
și pentru cine ieși în lume...!”
Vasile Dan Marchiş
Imagine în linie
Imagine în linie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu