marți, 27 decembrie 2022

Să aveți parte de un an norocos!

 


De-o viață-ntreagă dau noroc și el tot la alții fuge. Cu ce l-or fi momit norocoșii? Este-adevărat, nu joc la loto. Nici la pariuri nu mă bag. Nici prin cârciumi nu-l caut, deși am aflat că pe-acolo-și duce veacul.

Nu, nuuu, nu am spus că norocul este bețiv! Cred că în momentele lui de anestezie... m-ar fi căutat, dar eu l-am dat la alții. Și prietenilor și celorlalți le-am spus să aibă noroc.
Și-atunci, cum să vină „pacostea” la mine?
Este adevărat că în vis m-a căutat. Doamne, ce vis! Și ce mulțime de prieteni mai aveam! Toți se-nghesuiau să-mi ia scamele imaginare de pe umeri. Una nu mai aveam.
Când m-am trezit, nici noroc nu mai era pe lângă mine, nici prieteni, doar... scame.
La gâtul stâncilor soarele dă în pârg. Se termină un an și celălalt se freacă la ochi. Cum va fi cel nou? Să fie mai bun, dacă-l ajutăm? Să fie mai rău dacă-l ajutăm? Uite că aici nu mai bag norocul la înaintare. Îl pun fundaș central sau în poartă.
Și dacă dă autogol?
Și dacă nu-și apără corect șansele?
Uite că nu știi cum s-o dai și cu norocul ăsta.
Eu... cam renunț.
Nu sunt destul de norocos că am ajuns până aici?
Ce-mi mai trebuie noroc?
Vi-l dau vouă pe tot.
Să aveți parte de un an norocos!

Puiu RĂDUCAN
27122022-B. Olănești

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu