vineri, 30 decembrie 2022

Po(i)etul Vasile Dan Marchiș merge înainte, ca rușii în Herson!

 


Eu nu voi mai participa niciodată la filiala Maramureș a LSR. Mi-am făcut deja transferul . Sunt membru al Ligii Scriitorilor din România, Filiala Cluj. Domnul Iulian Patca a făcut formalitățile în acest sens în prezența domnului Țene, și am semnat pentru asta în documentele Ligii Cum de altfel sunt vreo 30 membri LSR, Filiala MM. sau poate mai mulți, dar nu participă niciodată 70% dintre aceștia. Fii sigur că dacă ar anunța că se dau diplome/filiala MM, la toți odată  din partea acestei formațiuni, ar fi plină sala.  Am vrut să-i fac pe plac domnului doctor Ganea, dar până la urmă l-am convins de ce nu doresc să ajung acolo ca lider. Această formațiune/MM este împărțită în 3 sau 4 grupulețe, care nu se suportă unul pe altul și indiferent cine ajunge președinte, (asta am dedus eu) nu vor participa mai mulți de 6-7 literați/întrunire. Plus de asta chiar și unii  care au participat în ultimul timp, nu vor mai merge la LSR, MM. asta se zvonește. Eu mi-am făcut ochelari care îmi reglează vederea și starea oculară și nu mă mai dor ochii chiar dacă stau toată ziua fie în cea mai tare lumină de la soare sau la becuri. Fii sigur că acum nu mai clipesc de fel chiar să stau 24 ore fără să dorm.  La Cluj sunt apreciat de toți membrii LSR, chiar și de cei din conducerea acestei formațiuni. Domnii Al. Florin Țene, Iulian Patca, Voichița Vereș, mi-au acordat o atenție și m-au menționat în discursul lor de fiecare dată față de cei prezenți, într-un mod cât se poate de onorabil și respectuos. Toți știu  de la Filiala Cluj și nu numai, că în câte reviste am publicat eu peste 130 poezii, de 5 ori în Litere, de 6 ori în Argeș, de 7 ori în Literatura de azi, (la care sunt colaborator permanent) de 10 ori în Nord literar, de 2 ori în Neuma, de 3 ori în Hyperion, de 5 ori în Caiete Silvane, De 4 ori în Reflex din Reșița, (la care sunt colaborator permanent și urmează să mă publice și în numărul viitor) și de altfel mă vor publica în toate numerele viitoare.  De șasesprezece ori în Boema, De 4 ori în Plumb, De două ori în Convorbiri literare, în Familia, Alternanțe, și în multe altele . Sigur că toți la un loc , care participă la LSR, filiala Cluj, nu au publicat în reviste de prestigiu, peste 130 poezii câte au încadrat revistele menționate, din creația mea. Doar domnul Al. Florin Țene are o activitate mai vastă în acest sens pe linie de publicații, mă refer ca publicații în  reviste de prestigiu, nu la cărți de autor.. Urmează să mă publice iar în 10 sau poate în 12 reviste în iarna aceasta și în primăvara viitoare. Așa că eu nu am nevoie să mă lingușesc pe lângă nimeni, nici de cunoștințe  deoarece prin harul cu care m-a înzestrat Dumnezeu, prin stilul care îl abordez în poezie, pot fi publicat în orice revistă de limba română din Europa și nu numai. Că la unii nu le place stilul meu, e treaba lor. Sau le place dar din invidie și răutate unii nu se exprimă...Așa cum mie nu-mi plac măslinele, dar asta nu înseamnă că aceste produse nu sunt foarte bune în felul lor. Că nu mă publică unele reviste, două sau trei din România, este fie din orgoliu sau măreție, ori îi publică doar pe cei din cercul lor de literați, indiferent de valoarea celorlalți scriitori.

 *PS Nu mai stau să aranjez textul. Nu e de publicat în revistă/reviste. Când am în vedere să public ceva în reviste de prestigiu, cu precădere poezii, verific să fie scrise corect gramatical , cu elemente de stil considerabile, sau ca aranjare bună în pagină/pagini.


  

29 de comentarii:

  1. S-a nascut un nou Eminescu si noi n-am stiut! Nu-l mai bagati in seama pe cretin, va rog domnule Dragos!

    RăspundețiȘtergere
  2. Prin stilul meu poetic și felul prin care răspund amiabil tuturor, zi de zi atrag noi colaboratori. Privește aici la revistă. Unii dintre cei mai mari scriitori din Romania și nu numai. Renumiți pe plan internațional. Așa că omule,mai bine ți ai vedea de treabă și să nu mă mai aduci pe mine în scrierile tale că doar te desconsidera lumea prin asta, dar tu nu vezi. Eu fac progrese zi de zi prin harul cu care m-a înzestrat Dumnezeu, nu după lingușeli sau cunoștințe extra culturale fără legătură cu literatura. Așa că te sfătuiesc să te liniștești că nu rezolvi nimic. Dacă tu crezi că poți deruta prin felul aprins, potrivnic, pe literați de calibru din elita culturală a țării și nu numai, care m-au publicat cu peste 130 poezii în 45-50 dintre cele mai prestigioase reviste de limba română din Europa și nu numai, înseamnă că nu ești în apele tale...

    RăspundețiȘtergere
  3. Vasile Dan MARCHIS31 decembrie 2022 la 13:04

    Cine a spus așa, să urmărească în 2 ianuarie la primele ore ale dimineții că revista de mare prestigiu "LITERARA DE AZI" va publica (a opta oară) versuri din creația poetului Vasile Dan MARCHIȘ. Menționez faptul că poetul Vasile Dan MARCHIȘ este colaborator permanent al acestei faimoase reviste, la care director este marele scriitor și critic literar Daniel Cristea-Enache, iar redactor șef distinsa scriitoare Odilia Roșianu De asemenea la intervale de 15-20 zile la rubrica sa de autor, poetul menționat va publica frecvent versuri din creația sa.

    Asta să le trimiți la toți din cercul tău de prieteni, că oricum după ce apare prestigioasa publicație marți dimineață, o trimit eu la toți care îi am incluși la adresele de email.

    RăspundețiȘtergere
  4. La mine e fix canciul 100 lei, o călătorie la Cluj. Să fie săptămânal, mă pot duce la întrunirea Ligii Scriitorilor, sau în alt județ, că pe lângă care bea 1000 lei pe lună sau cheltuie 500 lei și pe țigări....Eu nu am nevoie de mahoarcă de acest fel. Am două joburi și îmi permit din aproape 4000 lei lunar să călătoresc unde doresc în plan literar sau să stau cu canciul tot la două zile în bazin cu apă termală.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frumoasa exprimare! 500 lei pe tigari?! Stii de la nevasta ta?!

      Ștergere
    2. Mai,marele NIMENI in viata si-n literatura,mars la polonic analfabet de Asuaj.

      Ștergere
    3. Paznicul vasilica,un ciocoflender de doua parale.

      Ștergere
  5. Deci, te-ai convins că toate comentariile anonimilor de pe blogul tău sunt batere de apă chioară în piuă. De ce nu și arată numele. Păi, pentru ce să -si arate acei versificatori de trei nuiele, trei găteje, că la poezie sunt varză. Astfel cu cotrenciurile/ naivitățile lor nu au acces în revistele de prestigiu decât în antologii la năvală, în aport financiar sau prin cunoștințe de altă natură, care publică și versificari/relatări rimate fără nici cele mai firave licăriri poetice, doar să umple conturile la antologatori ori la cei la care merg după poptiroașe (premii) cât că întind mâna după ele ca milogul la pomană după cozonac. Sau poate nu au scris în viața lor o poezie, și atunci pentru ce să ți pierzi vremea cu ipochimeni de acest fel. Ce pot ei face, dacă harul vine de la Dumnezeu nu de la oameni. Un scriitor este apreciat de revistele de prestigiu prin creație nu prin faptul că pe unde umblă, cu cine se întâlnește și cu cine se fotografiază. Să se uite acești cârcotași că în care reviste de prestigiu sunt eu publicat și în care public mereu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oaaaaaaa,bucuria cretinului corijent la scoala.

      Ștergere
    2. Asta-i un organ infect-cap patrat.

      Ștergere
  6. Vasile dan Marchis3 ianuarie 2023 la 09:08

    Oaaaa, mi-a cerut redactorul șef de la prestigioasa revistă OLTART, domnul Voinescu, să-i trimit un grupaj de poezii. I-am trimis. A confirmat că le-a reținut pentru numărul viitor. Aici e dovada, într-un comentariu la o postare de-a mea. Ce mai poate face ”cârcotimea” invidioasă față de stilul meu? Nimic! Doar atât spun după celebra afirmație a unui politician de rang înalt, citez: ”Un fleac. i-am ciuruit!” La cârcotașii invidioși și răutăcioși mă refer.
    Urmează să mă mai publice în 10-12 reviste de prestigiu. Am dovada aici pe mail, drept confirmare de la acestea. Le voi menționa la momentul oportun. Ce spui de asta? Tobă de har, nu?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fugi pe camp mai amaratu vesel.

      Ștergere
    2. Miss Lizzy, mai carcotas decat tine nu-i decat mata! Dragos, nu-l mai baga in seama pe nulitatea nr. 1 a Asuajului!

      Ștergere
    3. Măi, care grohăi acolo ascuns în bălării, arată-ți aici râtul și numele, indiferent ce șoric ai pe carcasă, nu implica pe mama nimănui aici, deoarece nu are ea treabă cu unii ipochimeni fără scrupule. Crezi că mă impacientează pe mine guițatul tău aici sau în altă parte? Nici vorbă! Tu nu ai atâția ani față de câte poezii am publicat eu (peste 120) în 35-40 dintre cele mai prestigioase reviste din România și nu numai, să trăiești cât seniorul Comănescu-112 ani.măi denigrator, invidios și răutăcios fără limite. Lumea e mare , nu-i doar un sat, tontule, care spui tu ce spui, când am sute de colaboratori din 5 țări la revistă. Crezi că doar într-un sat se poate cineva remarca prin talentul său? Ești aerian rău! Hai dispari repede în tufe, că față de anonimi nu-mi pierd vremea.

      Ștergere
    4. Ei na,Miss Lizzy Vasilica semneaza acum ca si anonim,tu grohai mai rahat cu ochi si cu limbaj de maidan-putoare ordinara si ciumeg care nu ti-a placut sa inveti scoala.De tont e comportamentul tau si de nescolit.Saracul de el Pralea Clipocel.

      Ștergere
    5. Nu merita atentia,asta-i un cacat de om.Cica se vrea poet pendula balistica,asta scrie cu stanga in ciucuri si gandeste ca un betiv epuizat.

      Ștergere
  7. Vasile Dan Marchis7 ianuarie 2023 la 20:01

    Ce fericit sunt. Niciodată n-am avut atâția prieteni. O sumedenie. Deoarece prin harul pe care mi la dat Dumnezeu și prin intuiție am izbutit să-i fac pe invidioși, răutăcioși, denigratori și defăimători să se îndepărteze de mine.
    Vasile Dan Marchiș

    RăspundețiȘtergere
  8. VeDeM chis mă, izgonit/Face naveta cu gan-bus/LSRul e pentru el/ Un refugiu de ...muiere!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este,se indeparteaza lumea de gunoaie,sunt toxice.

      Ștergere
  9. SUBSCRIU:Nu merita atentia,asta-i un cacat de om.Cica se vrea poet pendula balistica,asta scrie cu stanga in ciucuri si gandeste ca un betiv epuizat.

    RăspundețiȘtergere
  10. Propun sa-i dam lui marchis asta toate premiile din lume, doar, doar, se va satura! Nu-si da seama de ridicolul la care se expune! Cred ca-i dus putin sau mai mult, cu pluta! Comentariile lui pe facebook produc rumoare si hohote de ras! Penibilul, greselile de exprimare si ortografie sint la el acasa! Acolo se simt cel mai bine! Fericiti cei saraci cu duhul! Fericit si vasile dan marchis!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oare ce se poate astepta de la un absolvent de zece clase si un curs de bucatar?Momentan paznic de noapte.

      Ștergere
  11. S-a Angajat portar de noapte ca sa poata scrie ziua, sa-si implineasca opera!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saraca limba romana cand apuca pe mana caraliilor din specia asta de ... intarziat scolar.

      Ștergere
  12. Marchis Dan Vasile19 ianuarie 2023 la 11:08

    Prin poziția care o am în redacția revistei fondate de mine, sunt SEF, cu sute de colaboratori, și la alte publicații la care sunt colaborator permanent, nu e cazul să-ți dau ție un semnal măcar. Nici vorbă! Tu si confratii tai sunteti mediocri! Nu stiu cum am luat diploma la fel! Dar eu AM LUAT PRIMUL!

    RăspundețiȘtergere
  13. Bine s-a spus mai sus:Nu merita atentia,asta-i un cacat de om.Cica se vrea poet pendula balistica,asta scrie cu stanga in ciucuri si gandeste ca un betiv epuizat.
    I-auzi,coate goale are pozitie de sef,vai paranoicule,vai miss Lizyyyyy....

    RăspundețiȘtergere
  14. Ohooooooo,vdm,asta-i un ciocoflender fara directie clara,un papagal
    si atat.

    RăspundețiȘtergere