vineri, 26 mai 2023

Cine vine la catedră pentru 2.500 de lei?!


Ceea ce voi (de)scrie mai jos va fi din ce am văzut cu ochii mei sau am auzit cu urechile mele de la elevi, în 3 ani de zile, timp în care am predat în 2 licee și 9 școli generale. Totul este real!

Așadar, cine vine să predea pentru 2.500 de lei:
Elevă, clasa a Vlll-a: "Am avut 5 învățătoare în 4 ani, fac meditații din clasa a ll-a."
Altă elevă, tot clasa a Vlll-a:"La Fizică, am avut 6 profesori în 2 ani: 3 studenți, 2 pensionari, 1 inginer. Inginerul părea sever, dar, orice notă am fi luat la test, ne trecea 10 la toți..."
Liceană, clasa a X-a: "Anul trecut, la Logică, a venit cineva în primele două ore, apoi nu l-am mai văzut la față..."
După un semestru, director, în Consiliul profesoral: "Rog pe domnul de Religie să-și prezinte demisia, n-ajunge la ore și, când l-am întrebat de ce, a spus că i se suprapune orarul. L-am pus eu să-și ia atâtea ore suplimentare?!..." (Dacă ar fi să dau eu răspuns, nevoia l-a pus!)
Prieten, profesor de Limba Română: "La noi la liceu, am avut anul trecut la Economie pe cineva cu 1.70 la Concursul Național de Titularizare".
Elev, clasa a Vlll: "Am avut anul trecut o profesoară de Limba Română, o întrebam cum se scrie corect un cuvânt și ne spunea să căutăm pe internet..."
Elevă, clasa a Vll: "La matematică am avut în clasa a Vl-a o studentă de la care nu înțelegeam nimic. Nu știa să explice"...
TIC, vă spun din ce-am văzut, poate preda oricine: studenți, profesori de Informatică ori Matematică sau de orice materie, oricum, nu vine nimeni...
La 2.500 ron, cam așa se prezintă situația în școala românească!
Desigur, există și excepții admirabile de dascăli, care, din pasiune, chemare și inconștiență, urcă la catedră cu dorința de a schimba școala și lumea. Din păcate, renunță în primii ani...sau fac diabet, boli cardio-vasculare.
Dacă vrem învățământ de calitate, trebuie să investim în Educație.
Minimum 6% din P.I.B., cum prevede Legea Educației 1/2011.
Profesorul bun trebuie să fie bine plătit!
Fără salariu mediu brut pe economie pentru debutant, iar pentru ceilalți, calculat proporțional în funcție de grade și vechime, nu se va schimba nimic...

Din JURNALUL UNUI PROFESOR

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu