sâmbătă, 23 ianuarie 2016

IN MEMORIAM – TEOFIL RĂDULESCU CHERECHEȘ

Învățătorul TEOFIL RĂDULESCU CHERECHEȘ - a lăsat moștenire satului Chiuzbaia, un impresionant și foarte valoros document istoric. Este vorba despre o monografie a acestui sat – Chiuzbaia. În calitate de chiuzbăian am așteptat ani la rând ca cineva din acest binecuvântat sat să ia o atitudine serioasă de a publica acest volum aflat în manuscris. Personal, am avut o încercare, de acest fel, dar la aceea vreme nici nu aveam manuscrisul la îndemână, iar când l-am căutat prin sat, știind despre existența lui, m-am întâlnit de fel de fel de prejudecăți. Mi-am dorit ca acest document- monografic să vadă lumina tiparului din respect pentru chiuzbăieni, din respect pentru Școala generală din Chiuzbaia, din respect pentru elevii de aici – cei care au fost și cei care sunt și vor fi – din respect, nu în ultimul rând pentru DASCĂLII care au slujit de-a lungul anilor aici, în Chiuzbaia. Mi-am dorit să fie tipărit acest manuscris din respect pentru AURELIA și TEOFIL RĂDULESCU-CHERECHEȘ. Nu cred că ÎNVĂŢĂTORUL NOSTRU a scris toate acestea pentru a fi uitate, sau pentru a se așeza praful pe ele. Nu pot să cred că acesta să-i fi fost gândul. E un număr IN MEMORIAM – AURELIA și TEOFIL RĂDULESCU, știind că în acest moment se bucură printre stelele cerului. Aici, în Chiuzbaia, școala a dat valori și a dat valoare. Poate, cândva, se va întâmpla să se scrie și despre valorile acestui sat pentru că se merită. E meritul dascălilor, e meritul fiecăruia pentru că în Chiuzbaia ,,s-a făcut școală adevărată”. Respect pentru toți cei care iubesc acest sat. Respect pentru toți cei care gândesc moral ori au principii sănătoase despre viața satului Chiuzbaia.

Vasile Bele – fiu al satului Chiuzbaia


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu