luni, 13 aprilie 2020

Medalion poetic - Lucica DRAGOŞ




nu-mi amintesc
 
 nu ştiu 
 dacă acum oamenii
 care-mi fac cu mâna
 în timp ce 
 eu încerc să-mi echilibrez
  
 existenţa printre clipe
 şi frământări
 adunate în templul
 inimii 
 mă cunosc
 
 fără să am vreo idee
 despre ce va urma
 cu faţa
 luminată
 de căldura lor
 
 m-am aşezat în genunchi
 şi nu-mi amintesc exact
 de era vreo vecernie
 sfântă
 în care îngerul
 
 cuvânta
 despre întoarcerea 
 fiilor
 satului.

în inimile noastre

un gând
despre un demon
şi toate nimicurile
vieţii

care zile şi nopţi
ne tot răscolesc
înotând inutil în minţile
şi inimile noastre

pentru că noi
am asistat atâta timp
la valul de lăcuste
care au devorat

ţara de aceea
prezentul ne cheamă
să ne adunăm
cu mic cu mare

fără vrajbă
să-l rugăm
pe Dumnezeu

în ultima clipă.


în umbra înţelepciunii
 
 sub pâlcuri de raze
 purtăm în ochi
 lumina
 izvoarelor cristaline
 
 cu dragoste
 am cuprins
 infinitul în inimi
 arzând
 
 ca o flacără vie
 arşiţa verii
 dezmiardă 
 fruntea asudată
 
 în umbra înţelepciunii
 dăm bineţe 
 zborului 
 zilnic
 
 între noi
 doar  emoţia
 amprentând
 vieţi.



doza de fericire
 
 cu paşaportul spre fericirea
 din inimă  în aurul
 speranţei
 mă regăsesc
 
 şi mă pierd într-un soi de linişte
 la gândul că nicio toamnă
 nu vine fără vălul
 de ceaţă

 trag cu emoţie aer
 în piept

 într-un surâs
 îmi cuprind 
 umerii  cu  mâinile

 amândouă.

înscrisuri pe cruci
 
 anul acesta se poartă
 înscris pe cruci
 anul generaţiei mele
 
 este o modă ciudată 
 
 tresar la fiecare
 dangăt de  clopot 
 ce sună a jale
 
 cu un suspin adânc
 singuri 
 o să ne ducem
 pe rând
 fiecare
 
 aşa cum
 singuri
 venirăm
 
 pe lume.


capriciu
  
fără să bat pasul pe loc
prin lumina rece a anotimpurilor
învăţ câte ceva
despre  copilăria
îmbătrânită

 într-o poveste  adevărată
 legănându-mi amintirile
caut
  
 cu cele mai limpezi gânduri
 îngeri  cu aripi
 mari  albe
 pregătite
 
 de zbor.

într-o doară
 
 prin crăpăturile gândului
 vorbele nu mai sunt
 
 decât nişte frunze 
 îngălbenite de vreme
 
 e toamnă
 şi iar inventăm
 refugii unde să mai putem
 respira
 
 tandru 
 fără încrâncenare
 timpul

 ne învârte
 în palma destinului
 ocolind toate
 disperările posibile

 într-o doară
 în aşteptarea  unui curcubeu
 acelaşi ticăit de ceas

 îmi răsună

 în inimă.

când aerul despică gândul 
 
  mă învăluie
  o bucurie simplă
  într-o mare de linişte
  desculţă
  prin ierburi
   
  cu înflăcărare 
  în propria poveste
  rătăcind   
  îmi imaginez 
  cum după ani şi ani
  
  sfioşi cu fluturii albi în gene
  am rămas aceiaşi
 
  umăr  lângă umăr 
   
  cu spatele lipit unul de celălalt 
  făcând 
  tot felul de planuri.


pe drumul meu


îmbrăcată în cămeşa albă
de ciur
cusută de mâna
mamei
cu privirea îndreptată
spre cer merg
în linişte
cu acelaşi crez

pe drumul meu
am adunat amintiri
cu aromele
timpului

din când în când
mă opresc
la foşnetul ierbii
sub piciorul desculţ

mătasea ei
îmi răcoreşte
tălpile.


limpezime

în liniştea înserării
se aude o muzică
şi un
ropot
de ploaie
care pavează
drumul
între ieri
şi mâine
printre toate acestea
timide
bătăile inimii.


notiţe pe un colţ de ziar

într-o lume
care nu-şi vede
capul
de atâta treabă
ziua
oftează lung
faptele
bune
reglează
buna dispoziţie
cu un aer proaspăt
cuvintele
înfăşate
în mătasea iubirii

înfloresc
pe buzele omului
bucuria

de-a fi.



                                                            CURRICULUM VITAE

 Motto: „Nu există pustiu.Există doar incapacitatea noastră de a umple golul în care   trăim.” 

                                                                             (Octavian Paler )           

Nãscutã la data de 29.08.1959 , în localitatea Hideaga, Maramureş,  într-o familie
de oameni harnici şi inimoşi, Cãsãtoritã. Doi băieţi majori.
Debutul  îRevista de cultură „Izvoare Codrene”. Poeme publicate în “Agora  literară”, „Moldova literară ”, „Negru pe alb”, „Revista literară BOEMA” , blogul MOARA lui GELU, ziare şi publicaţii locale.
Prezentă în:
 Antologia de poezie- "Pe strada inimii , cuvântul" – Editura A.S.P.R.A.–Galaţi
 Antologia de poezie – "Confluenţe poetice" - Editura Pim – Iaşi.
        Antologia de poezie şi proză – "Paşi împreună" –   Editura Gutinul – Baia Mare.
        Antologia de creaţii literare- "Petale de suflet"- Editura Editgraph 2014 -Buzău
        Antologia literar-artistică- "Simfonie-n verde crud"- Editura Napoca Nova 2015
 Antologia literar-artistică – "Roşu –aprins în câmpul de mătase" - Editura Napoca Nova 2015
 Antologia literar-artistică- "Ne cheamă cucul in zăvoi"- Editura Napoca Nova 2016
"OGLINDA LIGII SCRIITORILOR ROMANI LA 10 ANI" – O altfel de istorie a literaturii române actuale" - Editura Napoca Nova Cluj Napoca 2016.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu