miercuri, 15 aprilie 2020

Cultura şi dragostea de aproapele nostru în vremuri de restrişte


Întâlnirea de astăzi, 15.04.2020, '' întru iubire, credinţă şi lumină'' , ne oferă posibilitatea de a vă aduce în dar ''cuvinte alese'' , '' gânduri frumoase'', poezii ale poeţilor români de pretutindeni, daruri culturale, daruri de suflet pentru toţi cei aflaţi în suferinţă, precum şi pentru cei care trudesc la însănătoşirea oamenilor dragi. Astăzi ne vor fi alături: Silvana Andrada Tcacenco – Bucureşti, Florin Grigoriu- Bucureşti, Corina Ofelia Corpodean – Sebeş, Marioara Vişan – Italia, Gelu Dragoş- Maramureş, Mihaela Dana Chioariu – Sibiu, Mihai Ghebrea- Casa Pinocchio Băbeni, Petru Horia- Centrul de îngrijire şi Asistenţă Milcoiu, judeţul Vâlcea, părintele Iov Pătrăşcu - Centrul de Îngrijire și Asistență Zătreni .
Cu dragoste aleasă şi cu sufletul plin de strălucire şi bucuria neasemănată a mântuirii noastre, prăznuim şi în acest an, Învierea Domnului nostru Iisus Hristos: ''Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut, nu făcut, Cel ce este de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut”. Sărbătoarea Învierii Domnului să aducă în caselor noastre :sănătate, belşug şi fericire. Odată cu Lumina Sfântă, să renască în sufletele noastre pacea,înţelegerea, speranţa,armonia, iubirea.
Iubirea este vindecătoare, frumosul alină, credința dăruiește. Sunt alături de doamna Zenovia Zamfir, de la Biblioteca Județeana Antim Ivireanu din Vâlcea, în împlinirea trăită de a dărui semenilor noștri un gând de solidaritate, în această încercată clipă și de nădejde in binele care va urma să vină.
Împreuna vom reuși!
IREMEDIABIL VINOVATĂ

de Silvana Andrada Tcacenco
Eu sunt salvată astăzi, sunt salvată
Într-un război al spinilor cu roze,
În vestă antiglonț și camuflată
Privesc măcelul în voalate poze,
Eu sunt salvată parcă, mântuită,
Mă picură din când în când lumina,
Lumina omenirii hăituită
De cei ce făuresc din spirit tina....

Corina Ofelia Corpodean
Întru iubire, credință și lumină-Cultura şi dragostea de aproapele în vremuri de restriște.
Prieteni dragi...mă alătur și eu doamnei Zenovia Zamfir de la Biblioteca Județeană Antim Ivireanul din Vâlcea exprimându-mi iubirea și solidaritatea pentru semenii noștri de pretutindeni, oferind în dar următorul cântec"Primavara iubirii". Numai împreună vom reuşi!...Continuare pe pagina de facebook Corina Ofelia Corpodean
Marioara Vişan
Întru iubire, credință și lumină-Cultura şi dragostea de aproapele în vremuri de restriște.
Prieteni dragi...mă alătur și eu doamnei Zenovia Zamfir de la Biblioteca Județeană Antim Ivireanul din Vâlcea exprimându-mi iubirea și solidaritatea pentru semenii noștri de pretutindeni, oferind în dar o poezie. Numai împreună vom reuşi!
Cuvintele desperecheate
precum fecioare despletite
încerc să le adun în gânduri
să le așez frumos în rânduri
cuvintele fug rătăcite
în paginile din nescrisa carte
E o nespusă poveste de iubire
ce-ar fi putut sa fie, dar n-a fost
între un el și-o ea, fior ascuns
în întunericul de nepătruns
noapea i-a învelit în somnul fără rost
al celor ce renunță la trezire...

Grigoriu Florin
PROIECT: Întru Iubire, Credință, Lumină și Dragoste de-aproapele nostru- Biblioteca ”Antim Ivireanu” Râmnicu-Vâlcea
BALADĂ

Florin Grigoriu
La Dervent, de dimineață
Mi-a cântat cucul în față
Mi-a cântat din sălcii verzi
Anii tăi să nu ți-i pierzi!
La Dervent, de dimineață,
Mi-a cântat cucul în față.
Băiat slab toaca bătea,
Mânăstirea mi-o trezea,
Mi-i trezi spre-o nouă zi,
Lumea a-nsănătoși.
Băiat slab toaca bătea,
Mânăstirea mi-o trezea...
Dragoş Gelu
  • Întru iubire, credință și lumină-Cultura şi dragostea de aproapele în vremuri de restriște.


MEMORIA
Timpul nu mai are
dimensiunile sale
Ştiute ori necunoscute
de pământeni
O singură fotografie
îmi aminteşte de tine
Mireasă la Altar
înconjurată de cei dragi
Dincolo de Biserică
e aeroportul
De pe care vom decola
spre tărâmuri nemaicălcate
Unde vom pricepe poate
dimensiunile memoriei...

Chioariu Mihaela Dana
Dragi prietene și prieteni, mă alătur și eu doamnei Zenovia Zamfir de la Biblioteca Județeană „Antim Ivireanul”Rm.Vâlcea, exprimându-mi iubirea și solidaritatea pentru semenii noștri de pretutindeni, în această săptămână mare și luminată, cu următoarele gânduri (poveste pentru copii).
POVESTEA OULUI DE PAȘTE
Dragi copii,
Am să vă spun povestea unui ou, și anume a oului de bibilică.
Odată, demult, era un ou mic, mic, de bibilică, ce stătea frumos și liniștit în cuibarul său; bucurându-se că gospodina cea bună și frumoasă că nu-l lua din locul lui, să-l folosească la te miri ce. Dar, la un moment dat, cum stătea el liniștit, fără nici un gând, căzut în adânca-i melancolie, fu deranjat de vorba unui alt ou, pe care abia atunci îl făcuse găina.
- Hmm, ce bine...se apropie Sfintele Paști, iar eu voi fi frumos
gătit, aranjat și așezat în coșul împodobit pentru Paște.
Însă oușorul de bibilică nu spunea nimic, tăcea și asculta; dar
oul de găină iar începu:
- Hei, tu, cel de colo, nu auzi ce vorbesc cu tine?
Oulețul nici de data asta nu răspunse, asculta, gândindu-se cum să facă să ajungă în coșulețul frumos împodobit. Atunci, furios, oul se apropie de el și începu să-i strige la ureche:
- Nu auzi? Ești surd? Sau nu vrei să răspunzi?...

Mihai Ghebrea
Întru iubire, credinţă şi lumină--Cultura şi dragostea de aproapele nostru în vremuri de restriște.
În aceste clipe de grea încercare, ne- am gândit că trebuie să ne arătăm încă odată iubirea şi solidaritatea pentru cei ce ne trimit în dar creaţiile literare, urările de sănătate, asigurându- i că ne bucurăm şi le mulţumim. La Casa Pinocchio Babeni suntem cu toţi sănătoşi, avem condiţi bune, o atmosferă familiară, suntem în armonie şi comuniune cu Bunul Dumnezeu şi semenii noştri de pretutindeni.Vă trimitem în dar cîteva imagini cu preocupările noastre. Domnul şi Maica Domnului să vă binecuvânteze şi să vă ocrotească, Mihai Ghebrea - șef serviciu.

Petru Horia
...Întru iubire, credinţă şi lumină--Cultura şi dragostea de aproapele nostru în vremuri de restriște.
În aceste clipe de grea încercare, ne- am gândit că trebuie să ne arătăm încă odată iubirea şi solidaritatea pentru cei ce ne trimit în dar creaţiile literare, urările de sănătate, asigurându- i că ne bucurăm şi le mulţumim. La Centrul de la Milcoiu suntem cu toţi sănătoşi, avem condiţi bune, o atmosferă familiară, suntem în armonie şi comuniune cu Bunul Dumnezeu şi semenii noştri de pretutindeni.Vă trimitem în dar cîteva imagini cu preocupările noastre. Domnul şi Maica Domnului să vă binecuvânteze şi să vă ocrotească. Petru Horia - director .

Părintele Iov Pătraşcu
Domnul şi Maica Domnului să vă binecuvânteze, să vă ocrotească şi să vă mântuiască, acum şi pururea şi în vecii vecilor, Amin.
Biblioteca Judeţeană „Antim Ivireanul” Râmnicu Vâlcea
Str. Carol I, nr. 26, Râmnicu Vâlcea, Cod Poştal 240591, Județul Vâlcea

#NeVedemLaBibliotecă
#CunoașteBibliotecaDinOrașulTău








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu