luni, 14 iunie 2021

LA REVEDERE BRAN! BAIA MARE, SOSIM!


 ,,Să fiți ai lui Dumnezeu!"

Arhiepiscop Iustinian, Vrednic de pomenire
La revedere, Bran! Baia Mare, venim!
Așa înțeleg să îmi aleg motto-ul pentru cele ce urmează. La revedere, Bran! Ce au însemnat aceste zile? Foarte greu de cuprins în doar câteva cuvinte. Iubire. Unire. Respect. Prietenie. Mult zâmbet. Ba, chiar și lacrimi de emoție și bucurie. Revedere. Noi prietenii. Poezie. Florentina Danu - borna 50 (La mulți ani, dar am să revin cu amănunte). Cuvânt. Spiritualitate. Daruri de suflet pentru oameni cu suflet. Sinceritate. Binecuvântare. Oameni modești. Gazdă ospitalieră. Vreme frumoasă. Lansare de carte. Înțelegi acest aspect la plural, adică lansare de cărți. Proiecte viitoare. Poze. Și multe amintiri. Moment de reculegere. Ploaie. Probabil, lacrimile celor plecați spre îngeri, cu convingerea că ei ne-au văzut și auzit, de-acolo, din ceruri. Au plâns și ei văzându-ne fericiți. Nu am uitat de LIGYA DIACONESCU (Doamna limbii române, fie iertată!), ANCA DAVID, VALER POPEAN, CONSTANTIN TRIȚĂ (poetul iubirii) sau IONEL SIMA, fie iertați, maramureșean, de-al nostru, pe care l-am susținut și încurajat mereu. Tuturor, celor plecați, neuitare.
Revin la actual. Plec de la Bran, bogat sufletește. Mult mai bogat. Nu am să risipesc această bogăție. Dimpotrivă, am s-o dăruiesc și prietenilor mei. Celor care vor să primească această bogăție.
Pentru toate acestea aduc mulțumire Dreptului Dumnezeu.
Mulțumesc, respect și prețuire profundă, Florentina Danu, un om care adună în jurul său oameni puternici și minunați! Un promotor cultural excelent. Dovada clară a rostirii mele, sunt aceste zile.
Mulțumesc, respect și prețuire profundă, Violeta Bobocea. Inclusiv distinsului domn, nenea Marian, Bobocea. Mulțumim pentru mulțimea bancurilor, care ne-au făcut să râdem până la lacrimi.
Mulțumesc, respect și prețuire profundă, Olga Grigorov - nașă literară, cu mulți fini, un promotor cultural de excepție, un foarte bun prieten și un foarte bun organizator de evenimente culturale.
Mulțumesc, respect și prețuire profundă, Leliana Mihaela Rădulescu. Ești o minune. Mulțumesc pentru fabula oferită și așteptăm o epigramă - Bran 2021.
Mulțumesc, respect și prețuire profundă, Elena Anuța Spiridon. Ești un om minunat și un dascăl excelent ce-l are Școala românească.
Mulțumesc, respect și prețuire profundă, Lăcrămioara Teodorescu și soțului tău, Viorel Jercan. Sunteți minunați. O familie frumoasă și foarte prietenoasă.
Mulțumesc, respect și prețuire profundă, Victoria Furcoiu Bunica. Salutări pritenești domnului Furcoiu. Oameni cu o sensibilitate aparte. Oameni de o rară modestie. Mulțumesc pentru bucuria întâlnirii. Clar, vă așteptăm la Maramureș!
Au fost momente încărcate de frumos, de bucurie, înălțătoare. Ținută și firea sufletească a tuturor participanților a fost a unei familii care știe să prețuiască prietenia, știe definiția cuvântului respect și apreciere. Ne-am înțeles din priviri. Am gândit la fel. Răcoarea dimineților petrecute împreună ne-a umplut sufletele de zâmbet și fericire. Seninul și căldura soarelui, ne-a umplut de blândețe și iubire. Am rezonat în gând, fapte, vorbe, prietenie, bucurie, frumusețe, puritate, sinceritate.
Mulțumesc, Doamne, pentru toate acestea.
*********
Mulțumesc cu inima, poetului și editorului Trandafir Sîmpetru, președintele Asociației Scriitorilor Internaționali, unul dintre cei mai puternici și talentați președinți. Mulțumesc pentru medalia și diploma oferită. Mă onorează și mă obligă. Mulțumesc pentru aprecierea de care mă bucur în fața dumitale.
Mulțumesc, Árpád Tóth, un poet iubitor de natură, un poet al culorilor și al respectului față de natură.
Mulțumesc, Ștefan Dima-Zărnești, pentru prietenia noastră. Abia aștept să am timpul necesar pentru a poposi și lectura volumul dăruit.
Mulțumesc ASCIOR Tulcea, pentru diploma acordată. Mulțumesc președinte Nicolae Mușat, Violeta Bobocea și Olga Grigorov. Pupici și îmbrățișări. Dor de voi! Cu cele mai sincere gânduri, cu prirtenie și respect, ridic pălăria în fața Domniilor Voastre, mulțumindu-vă mă acceptați în inimă, mulțumindu-vă pentru că mă suportați și mă înțelegeți, eu fiind mai ,,timid, mai sfios, mai emotiv", din fire (doar prietenii adevărați știu de ce am folosit ghilimelele). Vă iubesc, oameni cu suflete minunate!
(Va continua)

VASILE BELE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu