Consiliul Național al Elevilor solicită ministrului
Educației și Cercetării retragerea proiectului de ordin privind structura
anului școlar 2020-2021, potrivit căruia cursurile în noul an școlar vor începe
în 14 septembrie 2020, iar vacanța de iarnă nu va mai fi asimilată cu vacanța
intersemestrială. Elevii spun că prin acest ordin se va produce ”un real
dezechilibru din punct de vedere educațional”.
”Considerăm că o astfel de măsură ar produce haos în
sistemul de educație, întrucât întreaga perioada dintre cele două vacanțe
(vacanța de iarnă, respectiv cea intersemestrială) va fi dedicată doar
rezolvării situației școlare și nu aprofundării materiei, în conformitate cu
programa școlară. Faptul că proiectul de Ordin prevede cel mai scurt an școlar
din istoria recentă nu este un aspect îmbucurător pentru beneficiarul primar al
educației – nu structura anului școlar ar trebui să fie una mult mai aerisită
pentru a permite dezvoltarea personală și profesională a elevului, ci metodele
de predare-învățare-evaluare folosite și arhitectura curriculară implementată.
Susținem adoptarea unei măsuri care să ducă la creșterea calității actului
instructiv- educativ, in extenso, anul școlar urmând să înceapă la 1 septembrie
și să se încheie în 1 iunie”, arată elevii într-un comunicat de presă.
Ei mai spun că, în urmă cu doi ani, au adoptat o
hotărâre pentru ca dezideratul CNE să fie obținerea unei structuri fixe pentru
desfășurarea cursurilor dintr-un an școlar: acestea ar trebui să înceapă la 1
septembrie și să se termine la 1 iunie.
Elevii
argumentează de ce școala ar trebui să se termine pe 1 iunie.
”În primul rând, dorim să atragem atenția cu privire
la un fenomen care a luat amploare în sistemul educațional, mai ales în ultimii
ani: calendarul examenelor naționale este unul decalat, elevii sunt nevoiți să
susțină aceste examene în toiul verii, în clase care nu sunt dotate cu sisteme
de ventilație, randamentul fiind unul din ce în ce mai scăzut. De asemenea,
orice zi petrecută la școală în luna iunie este resimțită precum o povară de
către elevi, aspect care favorizează absenteismul școlar masiv, dar și
incapacitatea elevilor de a se putea concentra pe studiu”, spun elevii în
comunicat.
Ei arată că terminarea școlii la 1 iunie ar fi
benefică și pentru elevii din învățământul profesional și tehnic, care din
cauza săptămânilor de practică termină școala în luna iulie. Din cauza
temperaturilor ridicate și a condițiilor improprii de desfășurare a actului
educațional, elevii nu mai pot asimila informația livrată la un randament
satisfăcător, mai spun elevii.
"Deși apreciem faptul că, menținând principiul
transparenței decizionale, proiectul de Ordin privind structura anului școlar
2020-2021 este supus unei dezbateri publice, nu suntem de acord cu structura
propusă – în primul rând, cursurile se doresc a începe prea târziu, iar, dacă
dorim o abordare calitativă și incluzivă, trebuie să milităm pentru ca anul
școlar să aibă o structură fixă, cursurile să înceapă anual pe 1 septembrie și
să se încheie pe 1 iunie. Orice zi petrecută pe băncile școlii în luna iunie nu
produce niciun fel de beneficiu pentru elevul din România, iar acest aspect se
transpune în absenteismul masiv al elevilor în lunile verii. Ne dorim
stabilitate și asumare politică pentru ca anul școlar să înceapă pe 1
septembrie și să se încheie pe 1 iunie și vom continua să milităm pentru
concretizarea acestui demers. Îi solicităm doamnei Ministru al Educației și
Cercetării să vadă beneficiile pe termen lung care vor deriva din această
măsură. Vacanțele profesorilor, tichetele de vacanță ale antreprenorilor în
turism pot aștepta. Educația nu mai poate aștepta", a declarat
Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor.
HotNews.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu