sâmbătă, 18 aprilie 2020

Gânduri de Sfintele Paşte 2020


La ce te gândești? Nici nu mă mai pot gândi! Nu mai am puterea asta! Vă rog să nu mă înțelegeți greșit... vă rog! Am învățat de la părinții și bunicii noștri, de la preoții noștri că A JUDECA este mare păcat! Una dintre PORUNCI zice NU JUDECA, PENTRU A NU FI JUDECAT. Stau și CUGET... și, recunoscându-mi păcatul, JUDEC. Nu sunt foarte bisericos! Nu intru foarte des în Sfânta noastră Biserică. Nici rugăciunea nu o rostesc așa cum ar trebui... dar MĂ DOARE CĂ SFÂNTA BISERICĂ E GOALĂ... iar EL, Cel RĂSTIGNIT, E SINGUR... E Sâmbăta Mare. Vă rog nu mă înțelegeți GREȘIT! Aud la televizor ȘTIRE DE SENZAȚIE... că un preot din Maramureș, slujitor lui Cristos, a fost amendat cu... (nici nu mai are rost să spun cu cât...) și JUDEC... asta fac! DOAMNE, SĂ MĂ IERȚI! întrebându-mă, dacă e adevărat sau NU! Și iar JUDEC... vorbind, eu cu mine, și cu Cel Răstignit... căutând vină și pricină. Poporul român este un popor credincios. SUNTEM UN popor credincios. Vine creștinul la Sfânta Biserică, pentru a NU ÎL LĂSA SĂ FIE SINGUR, pentru A PLÂNGE ȘI A-I LUA CRUCEA, pentru A-I DA APĂ, NU OȚET... și iar pentru... pentru A-L MĂRTURISI... și preotul din sat este amendat, este amenințat cu DOSAR PENAL... Doamne... Doamne... oare ce mai urmează? Oare ce mai avem de trăit? JUDEC! Zicând... STAȚI ÎN CASĂ!... STAȚI! E un sfat! Și eu stau! Am stat și de altă dată, în alți ani! Dar... BISERICA ESTE GOALĂ! JUDEC... BINE CĂ SUPER MARCHETURILE SUNT PLINE! COADĂ LA PIAȚĂ... dar BISERICA ESTE GOALĂ! Dacă asta s-a vrut, s-a și reușit! Marcheturile pline, o alergătură în sus, alta în jos... dar CEL RĂSTIGNIT, SINGUR, ducându-și CRUCEA! SFÂNTA BISERICĂ E GOALĂ... lumea stă în casă, ieșim doar cu bilet și pe proprie răspundere... în schimb aeroporturi pline... gări pline... amenzi cu carul... glorie și laudă... aprecieri și susținere, celor bravi! BISERICA LUI HRISTOS CEL RĂSTIGNIT, GOALĂ... Preoții, cu ochi în LACRIMI, slujesc și se roagă pentru iertare... slujesc și se roagă pentru iertarea păcătosului... se roagă pentru binele și sănătatea noastră a tuturor... A TUTUROR! Doctori care suferă văzând cum pleacă vieți și oameni, iar ei neputincioși! Preoți care suferă văzând SFINTELE BISERICI GOALE, iar CEL RĂSTIGNIT, SINGUR... Să MĂ IERȚI DOAMNE! SĂ II IERȚI! Eu, sigur, am ÎNVĂȚAT ceva, din toate astea... nu pot fi puternic decât avandu-L pe CRISTOS IN INIMĂ... știu, chiar și azi, așteptând ÎNVIEREA, eu fac păcat, JUDECÂND... dar, rostesc, întâi IARTĂ-I DOAMNE, și apoi, IARTĂ-MĂ, DOAMNE... și cu toate astea FIUL OMULUI e singur, iar BISERICILE SUNT GOALE... magazine pline, aeroporturi pline, piețe pline... unii UMPLUȚI DE GLORIE! ... oameni credincioși care își duc tihnit traiul zilnic, plângând și rugându-se, neputincioși... BISERICA ESTE GOALĂ... dar NU MI-L PUTETI LUA DIN SUFLET, NU MI-L PUTEȚI LUA DIN INIMĂ... CUM VA RĂSUNA IMNUL ,,CRISTOS A ÎNVIAT!", fără glasul credinciosului, țăranului, amărâtului - dar IUBITOR DE CRISTOS, popor... întreb și JUDEC, știind că fac păcat, OARE CE MAI URMEAZĂ? După golirea bisericilor, următorul pas - FEREASCĂ-NE, DUMNEZEU!, dărâmarea lor. DOAMNE nu ne lăsa! Ce zic oare mărturisitorii credinței umiliți și batjocoriți, în temniță? Dar AU LUPTAT! Au luptat pentru DUMNEZEU, pentru EI, pentru NOI, pentru MINE, poate și pentru TINE, cel care citești în acest moment această mărturisire... orice aș zice... CRISTOS E SINGUR... BISERICA ESTE GOALĂ... Indiferent de context, îmi vine să strig că AL MEU CRISTOS A ÎNVIAT! CRISTOSUL MEU A ÎNVIAT! ... ȘI CELOR DIN MORMINTE VIAȚĂ DĂRUINDU-LE! ,,De ce nu stați în casă când mergeți la super marchet? De ce nu stați în casă? Cum umblați prin aeroporturi, gări, piețe și eu stau în casă?". STAȚI IN CASĂ! CRISTOS A ÎNVIAT!

                                                                VASILE BELE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu