sâmbătă, 11 aprilie 2020

Lucian Avramescu - Buni zori! Vă anunț că mi-am declarat mie însumi război


Nu te speria iubito, mă vezi echipat de război
Nu-s singur, armata mea e din toporași și sulfine
Am luat arme letale, explozibil și-o arbaletă din trifoi
Inamicul e dur, fiindcă lupt eu cu mine
Îmi sunt dușman, de aceea am zidit cazemate
Acolo unde mă văd, ochesc fără milă
S-a petrecut o dedublare profundă în sufletul meu
Și trebuie să-l prind pe cel slab, în cătarea unui obuz cu zambilă
Ce ai cu tine, mă întrebi, lasă-te-n pace
Ești sănătos ca un catâr melancolic, ce atâta ură
Nu, răspund hotărât ca un samurai
Ori eu, ori eu, unul din noi doi va cădea doborât în arătură
Urc prăpăstii și cote înalte unde pun patrule
Soldații sunt dintre recruți, iezi și miei
Sunt bine instruiți și devotați până la moarte
Fiindcă eu i-am crescut și-s ai mei
E dimineață, se crapă de ziuă corcodușii
Unii s-au scuturat deja de floare
Și eu m-am scuturat de cuvinte
De-aceea voi fi mitraliat fără milă și fără îndurare
Și care din voi va rămâne să lupte
Între tine și tine se poartă un nedrept război
Faceți un armistițiu, îmi strigă iubita mea,
Dar eu am mers prea departe pentru a mai da înapoi
11aprilie 2020, Sângeru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu