marți, 30 martie 2021

Lecții de învățat. Motivațiile prezentului

 

                                                                                                     de Viorica Pârja

 Am citit un studiu despre motivațiile prezentului, iar tabloul este deosebit de interesant. Pentru adulți, trăsătura fundamentală fiind statornicia. Locul în care s-au născut, în care s-au format. Pentru tineri, însă, graniţele geografice devin tot mai fine, lăsând locul unei lumi puternic interconectate. Ajutați și de tehnologie. Toți suntem în competiție cu lumea virtuală, dar asta se simte cel mai mult la tineri. Ei îşi măsoară succesul raportându-se la cei din reţeaua lor, au dorința de experimentare, de a încerca lucruri noi…

Mereu m-am gândit ce îi motivează pe tineri? Ce nevoi au? Care e mai importantă? Nevoia de a relaţiona şi de a fi parte din comunitate, sau nevoia de dreptate socială şi personală? Nevoia de a face ceea ce este corect, nevoia de a vedea lucrurile aşa cum sunt, nevoia de comunicare…

Pornind de aici, și de la realitate, concluziile sunt cam așa: școala nu-i prea antrenează pe tineri pentru experiențele viitoare. Și devin încet în­cet adulții temători de mâine. Mulți cred că nu prea merită să investești într-o societate care nu face prea multe pentru ei. Iar adulții nu văd că tinerii nu sunt doar „virtuali”, așa cum sunt mulți tentați să creadă. Sunt mulți tineri inteligenți, curajoși, cu pretenții de la viață și de la comunitatea în care trăiesc și se dezvoltă.

De aceea, contează enorm de mult ce le spunem tinerilor de lângă noi. Încurajându-i, ascultându-i, vom forma oameni care să ne înlocuiască pe noi. Lecții de învățat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu