duminică, 28 martie 2021

Scandalul pe tema stadionului „Arcul de Triumf” ia amploare! „Echipa de rugby se pregătește prin mall-uri! Inventăm sportul la mall”


 Alin Petrache, președintele recent reales al Federației Române de Rugby, a explicat la emisiunea „Prietenii lui Ovidiu” disputa cu Ministerul Tineretului și Sportului și cu ministrul Eduard Novak referitoare la stadionul Arcul de Triumf.

  • Emisiunea „Prietenii lui Ovidiu” este difuzată în fiecare miercuri, de la ora 20:00. Poate fi urmărită pe pe site-ul www.GSP.ro, pe pagina de Facebook a Gazetei (link AICI), pe contul de YouTube al Gazetei (abonează-te aici), în format podcast pe principalele platforme de distribuție a podcasturilor: Apple Podcast și Spotify.
  • - Domnule Petrache, care e situația în acest moment cu stadionul?

- Situația e simplă, iar stadionul în următoarele 30 de zile ar trebui să se întoarcă la Federația Română de Rugby în folosință gratuită pe următorii 49 de ani. Așa cum protocolul semnat între MTS și FRR o stipulează! Este un act juridic ce trebuie respectat, dar înțeleg că nu se respectă actele. Înțeleg că ne dorim crearea unui Complex Sportiv Național. Dar nu mai avem trei complexuri în București? Și sunt în paragină! De ce nu ne aplecăm mai multe pe aceste baze?

- Domnule Petrache...
- Domnule Ioanițoaia, actualul ministru, Novak, spune că noi ne dorim administrarea. Nu-mi doresc administrarea, îmi doresc ca folosința gratuită să se întoarcă așa cum este stipulată în actele juridice!

- Nu vreți să jucați doar voi aici?
- Nu ne-am gândit niciodată la exclusivitate! FRR a venit partener pentru organizarea Euro 2020 și am pus la dispoziție trei terenuri! Steaua și Rapid au venit cu câte un stadion. Doar FRR a venit cu trei, puse în acel dosar de candidatură. Uitați-vă unde este federația! În partea de nord a Capitalei, hotelurile din jurul federației, toate contează într-un clasament.

- Cum trei terenuri?!
- Aveam unul de 4.200 de locuri pe care ne desfășuram activitatea și națională, și internațională. Aveam alte două terenuri pline pentru cele 32 de cluburi de copii și juniori. Ei veneau acolo în fiecare week-end.

- Deci toată discuția e de folosință gratuită!
- Domnule Ioanițoaia, Federația Română de Rugby a proiectat acest stadion din bani proprii. Nu din bani publici! Noi am făcut totul la acest stadion. Noi am avizat acest proiect, din 2012 și până astăzi. Noi am făcut autorizările acestui stadion, inclusiv cea de construcție. 
Alin Petrache a fost împuternicit de MTS să facă toate demersurile și să semneze acte oficiale pentru a realiza acest stadion.

FOTO: Vlad Nedelea
FOTO: Vlad Nedelea
FOTO: Vlad Nedelea
FOTO: Vlad Nedelea
FOTO: Vlad Nedelea
+25 FOTO

- Adică?
- Eu am fost și sunt împuternicit de către toți miniștrii de la conducerea acestui minister să semnez! De când am fost ales președinte la FRR și până astăzi au fost doar vreo 14 miniștri și 7 premieri! Și eu îmi doresc o Românie mai bună, dar avem nevoie să luăm bazele dintr-o paragină, dintr-o pârloagă, să le dezvoltăm. Avem însă nevoie de timp! Vreau să înceapă cineva proiectele și altcineva să le termine.

- Dar cu ministrul Novak n-ați discutat?
- Nu putem să intrăm într-o discuție normală cu domnul ministru. Așteptăm o invitație pe care dânsul să o facă. Am trimis hârtii, am trimis mesaje, am dat telefoane, noi am făcut demersuri. Vrem să fim chemați, să ne punem la masă și să ne spunem punctul de vedere, chiar și juridic. Să nu uităm că echipa națională se pregătește prin mall-uri! Suntem prima federație care inventează sportul la mall. Avem o puternică sală de forță la stadion, dar noi mergem prin mall-uri pentru că nu putem să ne desfășurăm activitatea. Poate o să devină o federație a sportului în mall!

Sursa: Gazeta Sporturilor


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu