Programul
se desfășoară gratuit în cadrul proiectului „Dezvoltarea structurilor de dialog
și consultare tripartite și bipartite în sectorul educație”, proiect care are
ca parteneri Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) din România și
Skolenes Landsforbund (SL) din Norvegia și are ca scop formarea competenţelor
de comunicare, de negociere, mediere și dialog social ale cadrelor didactice şi
punerea lor în practică în contextul sistemului educaţional. Este al doilea
proiect FSLI cu partenerul din Norvegia, cel dintâi având ca temă „Sănătatea și
Securitate în Muncă (SSM)”. În cadrul acelui proiect, în Maramureș, au fost
formate șapte grupe de cursanți.
Prima
serie a proiectului „Dezvoltarea structurilor de dialog și consultare
tripartite și bipartite în sectorul educație” își defășoară activitatea de
formare în perioada 17 mai - 17 iulie pe parcursul a 80 de ore (20 CPT). La
curs participă 35 de membri SLI MM, lideri sindicali la nivelul unităților de
învățământ, avându-l ca formator FSLI pe prof. Marius Bărcuteanu.
”Proiectul ”Dezvoltarea structurilor de
dialog și consultare tripartite și bipartite în sectorul Educație” vizează
întărirea capacității FSLI de a dezvolta un sistem de funcționare mai eficient
al structurilor de dialog social tripartit la nivel regional/ județean prin
informarea și formarea membrilor Comitetelor de Dialog Social din 8 județe,
între care se află și Maramureșul. Totodată, proiectul urmărește sprijinirea
funcționării structurilor de dialog bipartit la nivel local prin informarea și
formarea membrilor Comisiilor Paritare din 100 de școli și/ sau inspectoratele
școlare. Astfel, pe parcursul derulării acestui proiect, sunt prevăzute
activități de informare și conștientizare a partenerilor sociali din România
pentru promovarea beneficiilor implementării condițiilor de muncă decentă prevăzute
în convențiile OIM și a măsurilor de protecție socială, cu accent pe echilibrul
între viața profesională și viața privată, sănătatea și securitatea în muncă,
diferențele de salarizare între sectoare economice, egalitatea și echitatea în
sectorul educație”, explică prof. Ioana Petreuș, președintele SLI MM.
Până
la finalul proiectului (30 aprilie 2022), sunt scontate următoarele rezultate:
organizarea a două programe de formare acreditate, perfecționarea a 25 de formatori
specializați în dialog social, public speaking și mediere (trei din regiunea NV),
formarea a 600 de membri ai Comisiilor Paritare din școli, elaborarea unui Manual
al formatorului și cursantului, precum și formarea a 500 de cadre didactice (75
din regiunea NV). De asemenea, se va dezvolta o platformă de formare online a
FSLI și se va realiza un studiu național privind starea sistemului de educație
din România, condițiile de muncă și dialogul social, conform Convențiilor OIM.
Alături
de Maramureș, grupul județelor-pilot este format din: Bihor, Brașov,
București-Ilfov, Călărași, Dolj, Neamț și Suceava.
SLI MM
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu