sâmbătă, 28 august 2021

Continuarea serialului ,,NU FACEȚI CA EL”!


 Din ciclu de relatări ,,Ce să faci, dacă n-ai vaci, / Mulge caprele și taci!”, azi, un nou episod cu și despre cei care au făcut atâta școală, și neluând bac-ul au devenit critici literari de meserie. Azi, despre continuarea episodului ,,NU FACEȚI CA EL”, despre criticul literar autonumit și autointitulat vdm (fără majuscule pentru că nici nu merită!). ,,Prostul dacă nu-i fudul, / Parcă nu e prost destul”, zice o zicală pur românească, perfect potrivită acestei vdt literare (a se înțelege vdm-u literar.

Întâi, Muția Sa (scuzați-mă) marele critic literar își permite să-mi spună ... ,,măi omule”. Nu-mi aduc aminte să îi fi permis să vorbim la persoana întâi singular, în condițiile în care toți îmi spun ,,domnu Bele!”. Ok. Bine până în acest moment ... Dar văd că ne tragem ,,la greu” de șireturi! Adică, mă trage el. Dar nici această personală apropiere nu i-o voi permite acestui neșcolit, fără clase. Și, culmea, mă cadorisește și cu sfaturi ... literare. Bravo! (In)cultule ... ești minunea invențiilor literare și a părerilor critice. El a inventat literatura ... el a inventat poezia (iertare, dragi prieteni poeți cu talent autentic!). Inițial am spus că nu îmi pun mintea cu a lui nenea prostu din imagine (adică, vdm V= Vedeta, D= Distrus, M = ... suportă mult mai multe sinonime) ...
Acest infect și mediocru individ de ,,trei lulele, trei surcele”, este un Jonny Contra remarcabil. Dacă toată lumea merge înainte, el merge înapoi. Dacă toți au aceeași părere, el, "prestigios" om de cultură autonumit, merge cu invers-părere. Că ... de! E mai bine că ești contra. Gicu Contra. Dă bine la imagine! Care imagine?!
Nu voi mai continua ci, voi finaliza, cu o rugăciune pentru cei rătăciți, pentru cei bolnavi, pentru cei care au inima încărcată de ură sau supărare.
Doamne, care le suporți pe toate, dă-le minte și înțelepciune celor care au nevoie. Doamne, trimite-le liniște și pace în suflet, că prea multă suferință au acumulat în sufletul lor. Doamne, să îi ai în pază pe toți cei care au inima plină de ură și mânie. Scapă-I de această boală. Vindecă-I, pentru că la Tine sunt toate, și Tu, ești Totul. Arată-le Calea, Adevărul și dăruiește-le lumină, că mare și sfânt este numele Tău. Amin!

VASILE BELE
Chiuzbaia, 28 august 2021

2 comentarii:

  1. La unii sunt laude fără noimă. X se laudă că l-a publicat cu 2 poezii în viața sa într-un nr. al unei prestigioase reviste din afara judetului, da el este mare și tare că are facultate, și funcție. Dar cine l-a considerat mare pe Labiș după funcții, ci după creație. Revin la revista cu pricina.Ce să zic eu că am publicat 31 de poezii în revista aceea în 11 numere, în perioada 2017-2021. El e personalitate, eu nu...că așa este capul lui inoculat ca la politicieni că se instalează pe funcții doar pe cunoștințe însă abia pot lega două propoziții una de alta fără bâlbe dacă nu-și aduc de acasă o ciornă de pe care să citească la cuvântări.Care poate visa să publice din ”Țara Codrului” în prestigioasa revistă ”Arges” măcar odată, nu de trei ori ca mine ” , când uite cine este în colegiul de coordonare. Sunt drastic selectate materialele strict după valoare. Și mi-au transmis că de ziua mea la 55 de ani îmi acordă o pagină întreagă în care încadrează poezii din creația mea că au apreciat mult cum scriu.

    Vasile Dan Marchiș

    RăspundețiȘtergere
  2. TOȚI DENIGRATORII MEI AU SPUS CE AU SPUS DESPRE MINE CE AU VRUT.Ei . Nu am treabă cu nimeni. Ce am greșit că am scris că în poezie e scris exact cum a scris Ion Brad. ”Patria e cartea de citire...” Și mie când mi-a făcut un comentariu Dragomir Ignat în GraiuL MM , a spus că am scris ceva ce seamănă cu o poezie a lui Radu Gyr . Dacă a fost adevărat de ce să mă supăr. Nu am nimic cu nimeni însă eu sunt dispecer la DELTA SECURITY, am telefon direct la orice oră cu serviciul de intervenție de acolo, în două minute vin 4 supermani, ori unde mă aflu și îl ridică cât ai clipi, cum a mai făcut cu doi, trei, care au venit la mine să facă scandal,fie la serviciu sau pe stradă...indiferent cine este. Să șteargă Gelu dacă dorește orice de pe pagina lui , că poate șterge ce dorește.Chiar să mă blocheze , e dreptul lui. Da sunt bucătar cu diplomă obținută după doi ani de școală comercială în București. Apoi am prestat activitate ca bucătar aproape 5 ani în București la două cantine până s-au desființat și am venit apoi în Baia Mare pe alt profil. Ce e rău în asta?!

    Vasile Dan Marchiș

    RăspundețiȘtergere