sâmbătă, 28 august 2021

Nelson...


 În prima zi de curs, profesorul „facultății de drept” a intrat în clasă, și primul lucru pe care l-a făcut a fost să ceară numele unui elev care stătea în primul rând:

-Cum te numești?
-Numele meu este Nelson.
-Ieși din clasa mea și nu te mai întoarce niciodată! a strigat profesorul iritat.
Nelson era nedumerit. Când a vazut ca se îndreapta spre el, s-a ridicat repede, și-a adunat lucrurile și a părăsit clasa.
Toată lumea era speriată și revoltată, dar nimeni nu vorbea.
-Foarte bine! Să începem, a spus profesorul.
Pentru ce sunt legile? i-a întrebat profesorul.
Studentii erau încă speriați, dar încetul cu încetul au început să răspundă la întrebarea dumnealui.
-Să avem o ordine în societatea noastră.
-Nu! a răspuns profesorul.
-Pentru a le îndeplini.
-Nu!
-Pentru ca persoanele care greșesc să plătească pentru acțiunile lor.
-Nu! Știe cineva răspunsul la această întrebare?
-Pentru ca să se facă dreptate, o domnisoară a vorbit timid.
-În sfârșit! Adică pentru dreptate.
-Și acum ce este dreptatea?
Toată lumea a început să se enerveze de atitudinea ticaloasă a profesorului.
Cu toate acestea, ei au continuat să răspundă.
-Pentru a proteja drepturile
oamenilor ...
-Bine, ceva mai mult? - a spus profesorul.
-Pentru a diferenția binele de rău, pentru a-i răsplăti pe cei care fac binele ...
-Ok, nu-i rău. Dar răspundeți-mi la această întrebare, am acționat corect când l-am dat afară pe Nelson din clasă?
Toată lumea a tăcut, nimeni nu a răspuns.
-Vreau un răspuns în unanimitate!
-Nu!
Toți au răspuns într-o voce.
-S-ar putea spune că am comis o nedreptate?
-Da!
-Și de ce nu a făcut nimeni nimic în legătură cu asta? De ce vrem legi și reguli, dacă nu avem voința de a le practica? Fiecare dintre voi are obligația de a vorbi atunci când asistați la o nedreptate. Toți! Nu taceți din nou, niciodată!
-Du-te si-l cauta pe Nelson , a spus el. La urma urmei, el este profesorul, eu sunt un elev dintr-o altă perioadă.
Sa ştiți, că atunci când nu ne apărăm drepturile, demnitatea se pierde, iar demnitatea nu poate fi negociată.

Sursa: INTERNET

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu