Dascălul predă 18 ore.
Când nu predă, profesorul se pregătește.
Ați
ținut vreodată un discurs public de 5 minute? În cât timp l-ați scris?
Gândiți-vă că profesorul susține discursuri
didactice de 50 de minute. În cât timp credeți că le pregătește?
Aceasta
este lecția.
Ați mers vreodată într-un parc de joacă și v-a rugat
vecinul să vă uitați și la copilul său cât merge să ia o sticlă de apă? Dar
dacă ar fi 30 de copii pe care-ar trebui să-i supravegheați? V-ați descurca?...
Acesta
este managementul clasei.
Imaginați-vă acum că trebuie să luați un interviu
unei persoane publice. Ce întrebări i-ați pune? Construiți în continuare și
ceva ghicitori la care intervievatul să dea dezlegare.
Aceasta
este conceperea testului.
Câtă vreme v-ar lua apoi să citiți răspunsurile la
toate cele 9 întrebări ale interviului? Înmulțiți rezultatul cu 30 de persoane
cărora le-ați aplicat chestionarul. Acum evaluați fiecare punct, dați un
calificativ pentru fiecare participant în parte.
Aceasta
este corectarea testului.
V-ați trezit vreodată pe stradă că primiți
o-ntrebare la care n-ați știut să răspundeți? Profesorul nu-și permite să
eludeze curiozitățile elevilor, așa că trebuie să se informeze în permanență,
să se documenteze, să urmărească noutățile, să citească actualizările.
Aceasta
se cheamă formare continuă.
V-ați pregătit vreodată să primiți un musafir
important? Cât efort ați depus, câtă energie ați cheltuit?
Aceasta
este inspecția.
Ați făcut vreodată liste de cumpărături, planuri de
vacanță, obiective de vizitat într-o zi, to do list la început de an?
Acestea
sunt fișele de observație, planurile de lecție, planificările semestriale sau
anuale.
Dascălul nu lucrează 18 ore pe săptămână.
Dascălul predă 18 ore.
În restul timpului, profesorul se pregătește.
Grupul
Profesorilor din Romania
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu