duminică, 25 februarie 2024

Despre mesaj...

 

În arta sau, ma rog, in ceea ce numim azi arta, forma ce imbraca mesajul e la fel de importanta ca si mesajul insusi.

   Poa' sa zbiere toate ,,feministele" din jurul lui Tzanca Uraganul si al lui Gheboasa, n-o sa ma convinga nimeni ca poti milita cu succes impotriva agresarii femeilor folosind un limbaj la fel de agresiv si vulgar, ba chiar mai inovativ decat ar putea-o face cei pusi la zid de  Erika-coadelungisiminteputina in clipul ce se vrea clip...muzical!🙃

  Cu sculptura ,,Hidra" a lui Costin Ionita, povestea e cam aceeasi: mesajul e unul corect, exprimat corect, doar ca organizatorii expozitiei temporare de la Iasi au dat cu bata-n balta cand au amplasat imaginea grotesca (cum altfel ar putea fi o hidra?) taman in fata grupului statuar Voievozii Moldovei.

  Pe buna dreptate, majoritatea iesenilor au apreciat ca este o adevarata blasfemie sa amplasezi o asemenea ,,aratare" neomeneasca in fata bravilor voievozi, dupa cum la fel de nepotrivit ar fi fost amplasarea ei in preajma bisericii ,,Trei Ierarhi", unde-si doarme somnul de veci Alexandru Ioan Cuza si unde nu prididim a-i persifla pe ,,pupatorii de moaste", ori in apropierea unui liceu, ca sa bagi in sparieti elevii in drum spre scoala...

  De buna credinta fiind, inainte de a-mi exprima aceasta pozitie, am incercat sa aflu istoria ,,Hidrei" si sa cunosc mai multe despre sculptorul Costin Ionita. Am urmarit cap-coada emisiunea Cristinei Spataru realizata in atelierul sculptorului si Costin Ionita mi-a devenit mai mult decat simpatic, am inteles ca lucreaza mai mult butaforie pentru nu stiu care teatru, oricum, nu e un sculptor...satanist!😁

  M-am linistit cand am aflat ca Hidra e realizata din polistiren, de aceea a stat doar temporar si pe locul lui Lenin din fata Casei Presei si tot de aceea nu va putea sta mai mult nici la Iasi!😀

  Ramane si in acest caz doar o proasta inspiratie a organizatorilor care, pentru un mesaj corect si o sculptura realizata impecabil, au ales o locatie total neadecvata...

Emil COSTIN





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu