Filmul «Lecții de standardizare» a fost creat de Alexey Komov, ambasador al Congresului Mondial al Familiilor la ONU, și colegii săi, care au fost pionierii sistemului de școlarizare acasă (homeschooling), în Rusia, folosind metode de școlarizare la domiciliu testate în USA.
Educația
este cheia pentru orice, ea formează fiecare ființă umană.
Acest lucru este fundamental pentru viitorul oricărei națiuni. Oamenii care,
după prăbușirea Uniunii Sovietice au avut o mare influență asupra sistemului
educațional al fostelor republici au înțeles-o destul de bine.
De exemplu, în Ucraina în ultimii douăzeci și cinci
de ani, multe manuale școlare au fost scrise de ONG-urile lui George Soros și
publicate de acestea în Canada. Rezultatul este destul de grav și ireversibil.
(Istoria actuală a Ucrainei a fost definită în școlile lor prin aceste manuale,
care îi învață pe copiii ucraineni ceva complet diferit față de ceea ce a fost
întotdeauna acceptat de istorici, atât în Rusia, cât și în Ucraina. Uneori
această istorie este neplauzibilă. De exemplu, există noțiunea de trib
străvechi numit Ukros, presupușii strămoși ai ucrainenilor de astăzi – o
noțiune care are drept scop formarea convingerii că rușii și ucrainenii sunt
două rase diferite – o presupunere total neîntemeiată. Cuvântul „Ucraina”
înseamnă, de fapt, „zonă de graniță”. Nu a fost niciodată folosită de
ucrainieni sau ruși înșiși înainte de secolul al XX-lea – numai de către
domnitorii polonezi-lituanieni care au condus ceea ce este acum Ucraina de Vest
timp de mai multe secole înainte de asta. O astfel de înțelegere falsă
încurajează intenționat o ură împotriva rușilor, ca „ocupanți” ai Ucrainei)
Alexey Komov: „În Rusia, în ultimul sfert de secol,
nivelul general al educației și alfabetizării a scăzut de la unul dintre cele
mai înalte din lume la nivelul cel mai de jos din toate timpurile. Un factor
cheie este distrugerea accelerată a sistemului educațional sovietic, fără a
realiza o înlocuire semnificativă.
După prăbușirea Uniunii Sovietice, multe concepte
noi au fost importate în Rusia. Unele dintre ele au avut rezultate bune, dar
multe au avut consecințe cu adevărat catastrofale. Unul dintre exemplele cele
mai izbitoare este reforma sistemului educațional.
O influență importantă asupra noului curriculum al
educației a fost adusă de ONG-urile lui George Soros. Nu este o surpriză faptul
că au existat numeroase tentative de contrabandă cu așa-numitele „lecții de
educație”.
În turbulenții ani 1990, au început multe
experimente vitejești în Rusia”.
Irina Shamolina, autorul proiectului «Classical
Education in the Family» (Educație Clasică în Familie) afirmă: „Prima ‘reformă’
a școlii pe care au experimentat-o părinții și elevii după Perestroika a fost
prelungirea școlii pentru încă un an. De ce a fost făcută? Nimeni nu știe.
Apoi, întregul set de manuale și cărți școlare au
fost schimbate. De ce, de exemplu, au fost înlocuite manualele de matematică
dacă au produs rezultate superioare și studenții noștri au câștigat în mod
constant multe competiții internaționale?!
Ulterior, sistemul de testare a fost introdus ca
singura modalitate de evaluare a cunoștințelor – în ciuda faptului că s-a
dovedit a fi ineficient în America și la nivel internațional.
Extinderea și consolidarea școlilor este în curs de
desfășurare. Mai multe școli se integrează în conglomerate uriașe. În același
timp, este evident că, cu cât este mai individualizată atenția pe care un copil
o primește la școală, cu atât mai bine. Școlile mici, unde directorul cunoaște
personal fiecare copil, vor fi întotdeauna mult mai eficiente decât
conglomeratele mari, unde directorul sau profesorul cunoaște cu greu toți
profesorii care lucrează acolo.
Școlile uriașe, testele nesfârșite, manualele
primitive, formarea până la vârsta de 18 ani …Acest lucru seamănă cu modelul
școlii publice americane. Deci, actualul sistem educațional din Rusia a fost
importat din Statele Unite ale Americii.
Și ce știm despre sistemul educațional al
învățământului public secundar din America? În primul rând, este cunoscut
pentru bugetul său uriaș, cel mai mare din lume pentru aceste scopuri, și al
doilea ca mărime din țară după bugetul militar – cu rezultate la fel de
șocante: America este pe locul 28 printre țările dezvoltate, conform nivelul
său general de alfabetizare. Deci, de ce a fost copiat acest sistem în Rusia?
Întrebarea rămâne fără răspuns”.
Michael Farris, J.D., LL.M, Fondator și Cancelar al
Patrick Henry College declară: „Au avut loc ceva schimbări dramatice legate de
școlile publice americane. Nu mai există nicio preocupare cu privire la faptul
că fiecare copil are ocazia să învețe – a fost o inginerie socială și alte
scheme de planificare centralizate din Washington, D.C., (împreună cu)
sindicatele cadrelor didactice; și-au încetat să se îngrijoreze dacă copiii
puteau să citească bine sau nu, au încetat se îngrijească de valorile și de
morala din școlile publice care le-au făcut să fie într-adevăr un loc minunat,
așa cum erau când mergeam la școală în anii ’50 și ’60.
Ideologia comunistă a fost principala problemă a
sistemului educațional sovietic. În toate celelalte aspecte, el oferă un nivel
destul de decent de cunoaștere. Să ne amintim realizările studenților sovietici
în competițiile internaționale. De ce a fost complet distrus? Nimeni nu stie.
Rolul fundamental al educației a fost recunoscut
foarte bine de elitele americane. Cu o sută de ani în urmă, fundațiile
Rockefeller, Ford și J.P. Morgan au lansat un program de lungă durată pentru
transformarea școlarizării în masă în America și în întreaga lume într-o mașină
bine lubrifiată pentru producția de minți standardizate programate pentru
producția și consumul în masă”.
Allan Carlson, Ph.D., Fondatorul Congresului Mondial
al Familiilor, Profesor la Universitatea Hillsdale spune: „Când ne uităm la
istoria învățământului public, a educației de stat în Statele Unite, este
destul de limpede, chiar de la început, încă de acum 180 de ani în
Massachusetts, în anii 1830 și 1840, acea parte a planului – partea principală
a planul – era de a distruge controlul părinților asupra copiilor lor, de a
transforma copiii în vehicule de control central și manipulare centrală. A fost
modest la vremea respectivă, sub Horace Mann și ceilalți. Era un fel de
creștinism rezidual, nu unul puternic, ci unul rezidual; dar în timp, chiar și
acesta a dispărut.
Soluțiile gata-pregătite și viziunea dorită asupra
lumii urmau să fie instalate în capul maselor prin televiziune și prin cultura
pop.
Ingineria socială de ultimă oră, tehnologiile de
manipulare a minții și propaganda de stat la scară largă au fost aplicate, la
fel ca și experiența sistemului prusac de îndoctrinare în masă și exerciții de
disciplină. Peste 4000 de ani de experiență în stratificarea socială a
sistemului castelor indiene a fost, de asemenea, folosită, unde o bună educație
a fost oferită doar celei mai înalte caste a clerului numită Brahmani și
parțial castei războinice – Kshatriya. Între timp, membrii castei comerciale
Vaishya și a castei muncitoare Sudra erau pregătiți doar pentru a face munca
manuală și pentru a servi clasele superioare. Iar cea mai de jos clasă, a
așa-numișilor ‘de neatins’, nu trebuia să primească deloc educație”.
Michael Donnelly, managerul direcției Global
Outreach (Mobilizare Globală) la Homeschool Legal Defense Association
(Asociația de Apărare Juridică pentru Educația Acasă) zice: „Woodrow Wilson a
spus că de ceea ce are nevoie America este sistemul cu două clase de oameni.
Avem nevoie de o clasă de oameni care au o educație artistică liberală și o
altă clasă de oameni care nu au prea multă educație, dar care pot doar ‘să facă
treabă’.
Acest sistem a fost reprodus în condiții noi în
Occident: elita este pregătită în școlile private exclusive ale „Ivy League”
(n.t.: această expresie, „Ivy League”, este asociată cu excelența academică,
selectivitatea admiterii și elitism social) și în universități de prestigiu, în
timp ce masele sunt lipsite de capacitatea de a gândi critic și independent,
prin sistemul de învățământ public obligatoriu”.
Austin Ruse, președinte al Center for Family and
Human Rights (Centrul pentru Drepturile Familiei și Omului) spune: „Școlile
publice din Statele Unite nu sunt decât fabrici de propagandă ideologică pentru
stânga. Nu știu dacă vor ‘oameni proști’, dar cu siguranță vor să-i facă
radicali, din punct de vedere ideologic. Și acest lucru se întâmplă acum
abundent pe problema LGBT și cea gender. Acestea îndeasă pură otravă în
capetele acestor copii săraci. În același timp, nu îi educăm. Sistemul nostru
public de școală este un dezastru total din punctul meu de vedere.
Cu trilioane de dolari cheltuite pe acest sistem de
educație de stat, producția este exact cea așteptată de cei care au construit
întregul proces”.
Phillip Longman, Ph.D., director de Cercetare la New
America Foundation crede că: „Procesul educațional american este foarte mult
dominat de anumite fundații, în special Fundația Gates finanțează toate
cercetările realizate în domeniul educației la nivelurile inferioare – și acest
lucru a creat probleme.
Rezultatul final este o masă pasivă ușor dirijabilă,
de consumatori standard, care nu pune întrebări profunde și inconfortabile și
nu poate realiza progrese majore în domeniul științei și al culturii. Deci,
importul talentului internațional de top este de o importanță capitală”.
Acest sistem de imbecilizare a fost expus de cel mai
bun profesor din New York, câștigător de premii, cu 35 de ani de experiență,
John Taylor Gatto.
John Taylor Gatto tranșează problema: „Puterea
bogată, consacrată, nu dorește să aibă de-a face cu concurența care vine de la
oamenii obișnuiți și, astfel, recurg la modalități vechi de a o reprima. Și
funcționează, îmi pare rău să spun. Luați copiii înainte de a avea doisprezece
ani și ruinați-le mințile. Apoi, ei sunt prinși în acel consumerism și trebuie
să găsească alte căi de a-l susține…
Nivelul scăzut al individualizării este o problemă
comună a tuturor sistemelor școlare și principala cauză a calității scăzute a
educației”.
Michael Farris, J.D., LL.M, fondator și cancelar al
Patrick Henry College afirmă: „Avem nouăsprezece nepoți care sunt școliți acasă
și nu am putea fi mai fericiți de felul în care funcționează. Acesta este în
contrast direct cu ceea ce se întâmplă în sistemul școlilor publice din Statele
Unite. În întreaga perioadă a ultimilor 30 de ani, școlile publice au devenit
din ce în ce mai stridente și din ce în ce mai puțin eficiente în încercarea de
a învăța de fapt copiii cum să învețe. Chiar și abilitățile de bază în lectură
și matematică nu sunt la un nivel bun în Statele Unite, privind în ansamblu. Consolidarea
școlilor și introducerea testelor standardizate face ca personalizarea să fie
și mai puțin posibilă. Un sistem de testare atotcuprinzător controlează chiar
și cele mai bune școli private într-un cadru extrem de restrâns și face
imposibilă utilizarea diferitelor abordări ale educației. Deci, o adevărată
educație este înlocuită de ‘exerciții de test’ nesfârșite”.
Irina Shamolina, autorul proiectului «Classical Education in the Family» (Educație Clasică în Familie) în Rusia afirmă: „Testarea este un lucru foarte specific care trebuie folosit numai în ocazii speciale; de exemplu, la testarea cunoștințelor privind regulile de trafic. Da, șoferul este testat pentru cunoașterea regulilor de circulație, dar este evident că un permis de conducere nu poate fi emis numai în funcție de rezultatele testului său, fără nici o practică de conducere. Este același lucru cu dezvoltarea subiectelor. Numai în dialog – oral sau scris – putem evalua modul în care gândește o persoană, cum înțelege subiectul studiat. Testarea arată doar lacune în posesia unui set de date. Un copil care, în loc să primească o educație, se hrănește cu lecții standardizate, nu poate dezvolta o gândire critică și creativă. Dacă aplicăm un sistem dezvoltat inițial cu scopul tâmpirii în masă a poporului, atunci nu ar trebui să fim surprinși să primim rezultatul așteptat. Doar cele mai bune școli private, cum ar fi Gimnaziul Sf. Vasile cel Mare de lângă Moscova, reușesc să își îndrepte atenția spre direcția cea bună.
Constantine Malofeyev, fondatorul Gimnaziul Sf.
Vasile cel Mare (gimnaziul se referă la o unitate școlară aproximativ
echivalentă cu liceul în SUA), aflat chiar lângă Moscova: „Cred că dacă o
persoană este un patriot și dacă o persoană crede în Dumnezeu, atunci vom putea
obține mult mai mult de la acești copii pentru națiunea noastră și pentru
viitorul nostru decât dacă ne bazăm doar pe sistemul standard de testare și pe
examene. Creșterea în funcție de un sistem de valori este mult mai importantă
decât educația formală. Și aceasta este ținta școlii noastre„.
Levan Vasadze, fondatorul Școlii Private Kikety
lângă Tbilisi, Georgia, președinte al Prometheus Capital Partners: „Educația
morală este mai importantă decât educația formală. Prin urmare, trunchiul
academic din școala noastră este doar unul din cele patru. În plus, avem și
alte trei domenii de interes: dezvoltarea spirituală și morală; muncă; sport și
atletism.
În multe țări din fosta Uniune Sovietică, prin
sistemul obligatoriu de testare nu se impune numai un program de stat foarte
rigid, ci și așa-numita ‘educație sexuală comprehensivă’.
Din fericire, după prăbușirea Uniunii Sovietice,
învățământul la domiciliu a devenit legal în Rusia. Astfel a fost reintrodusă o
practică de secole a nobilimii ruse și a claselor educate. Aproape întreaga
aristocrație rusească până la cel puțin doisprezece ani (ca Pușkin sau Kutuzov)
și chiar până la vârsta universitară (Tolstoi, Borodin), a studiat acasă.
Evident, acest lucru nu s-a datorat faptului că școlile nu erau disponibile
pentru acești copii”.
Protopopul Dimitry Smirnov, președintele Comisiei
Patriarhale pentru Protecția Familiei, Maternității și a Copilăriei: „Trebuie
să spun că școala este dăunătoare sufletului copilului. Modul natural, creat de
Dumnezeu, este ca pruncul să crească în familie și să învețe totul acolo. În
Rusia, aceasta a fost situația pentru nouă secole. De ce? Deoarece nicio
familie nu are zece sau douăzeci de copii de aceeași vârstă. Și atunci când
copiii de aceeași vârstă sunt grupați, apar relațiile urâcioase asemeni unei haite
de lupi – în cazul în care cei puternici îi suprimă pe cei slabi, nechibzuiții
îi hărțuiesc pe cei umili etc. La școală acest lucru este inevitabil și
necesită o mare dibăcie din partea profesorilor.
Educația în familie nu este ceva nou. De fapt, este
o tradiție uimitor de veche. Aceasta este o formă de educație în care părinții
gestionează întregul proces educațional, hotărând ce, cum și când va studia
copilul lor. În comparație cu secolul al XIX-lea, astăzi nu este nevoie să
recurgem la ajutorul tutorilor, deoarece materialele de instruire și
consilierea experților sunt ușor accesibile de la distanță, online”.
Brian Rau, Ph.D, președinte al National Home
Education Research Institute (Institutul Național de Cercetare pentru Educației
Acasă): „Educația la domiciliu este veche de mii de ani. Și numai în ultimele
șase sau șapte generații, țările din întreaga lume au intrat în (sistemul)
școlilor instituționalizate. De-a lungul istoriei lumii, oamenii au avansat și
au realizat tot felul de invenții mărețe și prin învățare”. Deci, mișcarea
modernă a școlii acasă este doar o întoarcere la una dintre cele mai bune
(învățări).
Părinții din întreaga lume ajung la concluzia că
educația la domiciliu este, probabil, singurul răspuns real la provocarea
deteriorării continue a educației în masă. Dreptul părinților de a da copiilor
lor tipul de educație care corespunde propriei religii și viziuni asupra lumii
este un drept fundamental al omului și ar trebui să fie puternic susținut și
protejat”.
Brian Brown, președintele Congresului Mondial al
Familiilor și al Organizației Naționale pentru Căsătorie: „Sue și cu mine avem
opt copii, iar în cea mai mare parte a vieții copiilor i-am școlit acasă. Acum
avem o mare școală catolică chiar pe stradă. De ce am făcut-o? Din același
motiv pentru care mulți americani se mută din școlile publice. Suntem acum
într-un moment în care cred că este periculos să-ți trimiți copilul la o școală
publică. Este periculoasă când vine vorba de credința lor, e periculoasă când
vine vorba de moralitatea lor – e periculoasă în ansamblu.
În unele țări, sistemul educațional se transformă
treptat într-o dictatură represivă. De exemplu, în Germania sau Suedia părinții
nu au dreptul să-și țină copiii departe de așa-numita ‘educație sexuală
comprehensivă’. Au existat cazuri de detenție a acestor părinți. Și acest lucru
se întâmplă în democrațiile occidentale consacrate”.
Brian Brown, președintele Congresului Mondial al
Familiilor și al Organizației Naționale pentru Căsătorie: „Aceasta se întâmplă
peste tot. Avem profesori care iau atitudine și spun: ‘Bineînțeles că îi învăț
pe elevii mei despre căsătoria între persoane de același sex și despre
căsătoria mea de același sex. Și, bineînțeles, îi învățat că este discriminare
să crezi altfel’. Nu există nicio considerație cu privire la faptul că părinții
sunt educatorii primari ai copiilor lor ori la drepturile părinților – sau să
reflecteze puțin. Prin urmare, veți vedea o creștere uriașă în domeniul
școlarizării la domiciliu și în școlile private, în școlile private creștine.
Cred că este o nouă mișcare care nu este atât de nouă. Oamenii erau de fapt
copii școliți casă pentru o lungă perioadă de timp. Realmente, copiii chiar au
fost educați acasă.
În Statele Unite, această formă de învățare se
dezvoltă în mod activ încă din anii 1970, iar astăzi există peste 2,5 milioane
de studenți la domiciliu.
În anul 2000 a fost creată o universitate specială
pentru copiii de vârstă școlară. Se numește Colegiul Patrick Henry, iar mai
mult de 80% dintre elevii săi au fost educați acasă”.
Jack Haye, președinte al Colegiului Patrick Henry: „Puteți
să veniți la școală aici și să aveți o experiență academică incredibilă,
deoarece raportul dintre elevi și colegiu este de zece la unu. Și astfel
studenții ajung aici – nu există loc să te ascunzi – să-și cunoască profesorii,
profesorii sunt implicați cu elevii, nu numai ca învățători, ci și ca
practicanți și mentori. Este o experiență chiar unică pentru studenți să-și
cunoască profesorii atât de bine și să poată învăța de la ei în acel mediu.
Acesta este Centrul Barbara Hodel și aici are loc
cea mai mare parte a activității noastre studențești. Există o sală de
gimnastică, o sală de antrenament, facilități, săli de clasă, săli de consiliu.
Există o cafenea, o zonă de primire generală. De fapt, organizăm conferințe
aici pentru că există spațiu. Aici este librăria noastră. Cercetările arată
clar că rezultatele academice pentru cei școliți acasă sunt mult mai mari decât
media școlilor publice. Acești copii formează într-adevăr elita culturală și
intelectuală a țării.
În ultimii ani, cele mai bune universități americane
au creat modalități speciale de admitere pentru copiii educați acasă și nu au
nevoie de certificate de educație secundară formală de la ei. Ei concurează
pentru acei studenți care au gândire critică și creativă”.
Jack Haye, Președinte al Colegiului Patrick Henry: „Ne-am
deschis ușile în anul 2000 cu prima clasă, iar acum cu clasa din 2016, avem
șaisprezece ani de funcționare. Avem studenți care au absolvit și se află acum
în cele mai prestigioase școli de drept și școli postuniversitare din întreaga
țară. Avem doi ex-studenți la Curtea Supremă. Am avut mai mulți studenți în
Casa Albă decât orice alt colegiu din America. Predăm latină și greacă. Puteți
vedea unele din cărțile pe care le citim ca parte a culturii occidentale: Dante,
Milton, Homer, Shakepeare”.
Robert Bortins, CEO (director general) al platformei
de școlarizare acasă «Classical Conversations»: „Absolvenții noștri au mers la
175 de colegii diferite. Rata medie de acceptare este de 100%. Acestea se
aplică la 3,5 școli, în medie, iar mulți dintre ei obțin burse academice pentru
a participa (la studii). Ei au început să devină ingineri, proprietari de
afaceri, misionari, oameni de știință, muzicieni – dacă vă puteți gândi, căci
ei probabil că au făcut-o. Au devenit cetățeni de succes oriunde s-ar afla.
În predarea la domiciliu, părinții au posibilitatea
de a aplica acele metode de predare care sunt cele mai potrivite pentru copilul
lor. Școala forțată universală a făcut pe toată lumea să uite că există multe
modalități diferite de a oferi o educație de înaltă calitate. Cel mai frapant
exemplu este Grecia antică, unde școlile în sensul nostru modern nu existau
deloc. Cu toate acestea, Grecia antică este un standard de aur, încă de
neatins, în cultură și știință”.
Leigh Bortins, fondatoarea platformei de școlarizare
acasă «Classical Conversations»: „Principala diferență pe care aș menționa-o
este eficiența față de elevi, poate mai mult decât profesorul sau sistemul, în
felul în care o persoană învață este vorba despre inimă și suflet. Și astfel,
educația clasică subliniază ceea ce noi numim ‘gramatică’, care implică o
mulțime de memorat, care sună străină și inutilă pentru unii oameni. Dar
realitatea este că trebuie să ne umplem creierul cu idei și informații
abundente, pentru ca apoi să avem ceva de gândit, ceea ce noi numim
‘dialectic’. Dar cunoașterea multor informații și a fi un mare gânditor este doar
o parte a ceea ce ar trebui să ofere o educație. De asemenea, trebuie să putem
împărtăși aceste informații altor persoane. Și astfel ne concentrăm cu adevărat
pe abilitățile de introducere a informațiilor, de procesare a informațiilor și
apoi de învățare a elevilor cum să împărtășească aceste informații.
Acum, sună de bun simț, corect? Ideea este să
privești persoana cu care lucrezi în loc de manual, de test, de rezultate sau
de scopuri. Ceea ce constituie miracol, minune, bucurie pentru toți, este că atunci
când vă uitați la informații și învățați și discutați cu o persoană tânără sau
cu o persoană de orice vârstă, dacă vă concentrați asupra lor și asupra a ceea
ce știu, și cum cunosc, ajutându-i cu setul de competențe și împărtășind acele
informații, se dovedește că ei învață oricum despre tot felul de lucruri și
învață cum să învețe. Aceasta este înțelesul atenției noastre deosebite asupra
educației clasice. Este mult mai mult decât atât; dar asta e chiar inima ei. Renașterea
tradițiilor educaționale antice este cea mai populară tendință în educația
familială. Părinții sunt uniți în grupuri de sprijin pentru a preda copiilor în
afara sistemului școlar”.
Mary Alphs, responsabil de marketing pentru
platforma de învățare acasă «Classical Conversations»: „Partea importantă este
că, în mod absolut, îi învățăm pe părinți să meargă alături de ei, să îi
înzestreze, să îi motiveze, să-și educe copiii, să învețe să-i iubească, să fie
cu copiii lor, să învețe instrumentele de învățare și să învețe să declanșeze
dragostea de învățare pentru întreaga familie.
Învățătura clasică se bazează pe sistemul dovedit de
două mii și jumătate de ani a ceea ce se numește trivium și quadrivium sau
șapte arte liberale. Mii dintre cei mai de succes și inteligenți bărbați ai Antichității,
Evul Mediu și ai Rusiei pre-revoluționare au fost educați folosind acest
sistem. Este un sistem extrem de eficient, care include studii latine și
grecești clasice, literatură, compoziție, logică, dialectică și retorică.
(N.t.: Cele şapte arte liberale se împart în două
grupe, una care se ocupă de cuvânt, iar cealaltă de număr. Trivium-ul, sau
întreita cale, se ocupă de cuvinte. Gramatica introduce învăţăcelul în tainele
limbii, dar şi a literaraturii. Logica îl învaţă să îşi ordoneze gândirea, iar
retorica îl pregăteşte să exprime altora ceea ce gândeşte. Quadriviumul, îl
preia pe cel care şi-a însuşit primele trei arte şi îl introduce în lumea
ştiinţelor inferioare. Acestea sunt ştiinţele matematice, care ţin de
inteligenţa analitică şi nu de intelectul pur. Aritmetica este ştiinţa
propriu-zisă a numărului. Geometria se ocupă de numărul în spaţiu, pe când
armonia, sau muzica, are ca obiect numărul în timp. Astronomia reuneşte toate
acestea, ocupându-se de număr în timp şi spaţiu)
Robert Bortins, CEO (director general) al platformei
de școlarizare acasă «Classical Conversations»: „Lucrul minunat al modelului
clasic este că reprezintă o modalitate excelentă de a învăța ceva, îl puteți
aplica la orice. Nu contează din ce cultură proveniți, deoarece deja exersați
instrumentele de învățare a diferitelor subiecte.
Mulți oameni inteligenți din Occident încep să
realizeze că, de fapt, copiii educați la domiciliu sunt în realitate principala
speranță pentru societate. Nu numai pentru că au rezultate academice mult mai
mari, ci și pentru că sunt mult mai activi din punct de vedere social. Ei au
mai mult succes în dezvoltarea carierei și în construirea vieții de familie”.
Christopher Mannon, PhD, campania Humanae Vitae la
Institutul de Cercetare a Populației: „Fiica noastră (am fost doar
binecuvântați o singură dată) a terminat studiile acasă și acum este studentă
la Universitatea Stanford. Suntem avocați ai școlii la domiciliu; iar micul
nostru oraș are atât de mulți copii școliți acasă, încât trebuie să fie de
ordinul …trebuie să existe o mie de copii școliți acasă în ținut, și acesta
este unul dintre cele mai mici ținuturi din Virginia. Învățământul la domiciliu
este o oportunitate extraordinară pentru ca familiile să continue să fie
responsabile pentru copiii lor și să răspundă legii naturale și divine în ceea
ce privește atât responsabilitatea, cât și dreptul de a-și învăța copiii și de
a le ghida educația”.
Protopopul Dimitry Smirnov, președintele Comisiei
Patriarhale pentru Protecția Familiei, Maternității și a Copilăriei: „Omului
sovietic îi este frică de educația la domiciliu, iar oamenii sovietici percep
școala ca o realitate care nu poate fi ocolită, ca și cum ar fi nevoie. De
fapt, nici Pushkin, nici Lermontov nu și-au petrecut timpul la o școală.
Pentru
dezvăluirea cât mai completă a talentelor fiecărui individ trebuie să existe o
diversitate de forme de educație. Cu cât este mai diversă, cu atât mai bine.
Acest lucru este benefic atât pentru familii, cât și pentru stat ca întreg.
Aici centralizarea excesivă și standardizarea dăunează doar. Acest lucru este
susținut de evaluările internaționale ale organizației ‹Libertatea educației›
în diferite țări ale lumii. În plus, dreptul părinților de a le oferi copiilor
lor o educație conformă cu opiniile lor morale și etice și cu tradițiile
religioase este un drept fundamental declarat în Declarația Universală a
Drepturilor Omului și în alte documente ale ONU, precum și în în majoritatea
țărilor”.
Michael Donnelly, managerul direcției Global
Outreach (Mobilizare Globală) la Homeschool Legal Defense Association
(Asociația de Apărare Juridică pentru Educația Acasă): „După încheierea celui
de-al doilea război mondial, când aliații au învins Germania, Organizația
Națiunilor Unite a creat Declarația universală privind drepturile omului, care
a fost, în parte, un răspuns la atrocitățile comise de naziști. În Germania,
învățământul la domiciliu a fost criminalizat în 1938, în vremurile național
socialiste. Desigur, în 1938 toate școlile de stat erau școli naziste.
Articolul 26 din această declarație prevede că părinții au dreptul anterior de
a decide cum trebuie educați copiii și că părinții au un interes fundamental în
a decide cum trebuie educați copiii lor și că statul trebuie să respecte și să
protejeze dreptul părinților de a lua aceste decizii și să nu folosim niciodată
educația ca o armă a politicii sociale din motive totalitare, exact ceea ce s-a
întâmplat în Germania nazistă – și se întâmplă astăzi în țări precum Suedia,
Germania și alte țări occidentale, chiar și în țări ca Statele Unite”.
Alexey Komov, ambasador al Congresului Mondial al
Familiilor la O.N.U: „În Rusia, educația în familie s-a bucurat de libertate
legală timp de 25 de ani, dar se află încă în stadiul de dezvoltare. Peste
50.000 de copii studiază în acest fel, iar numărul lor crește în mod constant.
Această formă de educație se confruntă adesea cu rezistență din partea
funcționarilor și directorilor școlilor publice. Dar statul ar trebui,
dimpotrivă, să aprecieze, să susțină și să-și prețuiască acele familii care se
străduiesc să-și învețe copiii acasă. Având în vedere în special faptul că mai
mult de nouăzeci la sută din astfel de familii sunt familii puternice, mari, cu
trei sau mai mulți copii. Aceste familii sunt speranța pentru apariția unui nou
Pușkin, Tolstoi sau Dostoievski”.
Bertrand Russell concluzionează: „Dieta, injecţiile
şi interdicţiile se vor combina, de la vârstă foarte timpurie să producă acel
tip de caracter şi tip de credinţe pe care autorităţile îl consideră dezirabil
şi orice critică serioasă a puterii va deveni imposibilă psihologic”
„În mod gradat, prin reproducere selectivă,
diferenţele congenitale dintre conducători şi conduşi vor creşte până când vor
deveni specii aproape diferite. O revoltă a plebei ar deveni la fel de
negândită ca şi o insurecţie organizată a oilor împotriva practicii de a mânca
carne de oaie”
„Cred ca subiectul cel mai important (politic) este
psihologia maselor… Vom arata că familia împiedica dezvoltarea individului…
Deși acestea vor fi studiate în sistemul de educație, ele vor fi aservite
obiectivelor clasei guvernante… Populația nu va cunoaște felul în care i se inoculează convingerile. Când tehnica se va fi perfectat, fiecare guvern care a
educat generații de oameni în acest fel va putea să controleze întreaga
populație în mod eficient și sigur, fără a fi nevoie de armate sau poliție…
Propaganda educațională, cu ajutorul guvernului, va putea să obțină rezultate
într-o singură generație.
Exista însă două puternice forțe care se opun unei
astfel de politici: una este religia, iar cealaltă este patriotismul… O
societate științifică nu poate fi stabilă decât sub conducerea unui guvern
mondial”.
Sursa: https://anonimus.ro/2024/02/scoala-fabrica-de-sclavi/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu