miercuri, 24 iulie 2024

Adevăruri care dor! Dacă ambasadele nu promovează produsele românești, înseamnă că nu fac nimic!

 


Marcel Ciolacu, câți dintre ambasadorii cu care te-ai văzut azi au promovat pe Farmec, pe Fiterman, pe Simex, pe Braiconf, pe Croco, pe Anna Cori, pe Bilka, pe Soceram, pe Secuiana, pe Agrana, sau alți producători români?
De fiecare dată când merg la București să iau lumină de la autorități, fără excepție, la ministere, la agenții, la alte instituții publice, dau peste o delegație diplomatică a unui partener strategic care intră sau iese din clădire (cu o mulțime de funcționari români roind în jurul ei, ținând covorul roșu).
Evident, delegațiile nu sunt în vizită de curtoazie, ci au trecut pe acolo să vândă ceva produs de la ele în țară, de obicei mâncare, medicamente, energie și apărare - zonele industriale unde suntem într-un declin nepermis pentru că ne-am închis fabricile construind în locul lor mall-uri, clădiri de birouri și cartiere rezidențiale. Dovada dezindustrializării nepermise a României este deficitul colosal de balanță comercială.
Așadar, rolul diplomației, inclusiv a noastre, în noua ordine mondială, este crucial pentru a vinde pe piețele de export produse și servicii, livrând astfel PIB pentru România. S-a cam terminat cu schimburile culturale, cu bucătăria și meșteșugurile tradiționale și cu invitațiile să vedem minunatul nostru litoral.
Acum diplomația vinde sau cumpără ceva, de fapt corpul diplomatic trebuie să devină cea mai avansată și eficientă agenție de vânzări aflată in slujba PIB-ului României.
Dacă ambasadorii României aflați la post în ultimii 5 ani au ajutat companiile de mai sus sau alte companii românești să iasă pe piețele de export ale partenerilor strategici, atunci le datoram mulțumirea noastră pentru o parte din creșterea PIB-ului și reducerea deficitului de balanță comercială.
Dacă ambasadorii României nu au făcut-o, înseamnă că au stat cinci ani degeaba la post și au încasat pe nemeritate bani de la contribuabili - de fapt, mă întreb cu tristețe dacă ambasadorii României au auzit vreodată de companiile de mai sus.
Dacă ambasadorii României nu au avut misiunea, know-how-ul și resursele necesare pentru a deveni o veritabilă agenție de vânzări a producătorilor români, atunci este foarte grav. Înseamnă că avem mult de lucru din 2025 încolo.
Dragoș Damian





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu