duminică, 28 iulie 2024

E caniculă de se topesc și metaforele



Atâta foc varsă soarele peste respirația trupului

Încât vipia verii suflă și-n iaurtul scos din frigider.

Moara de apă își usucă valul la respirația zilei

Și poemul se călește la umbra unei fântâni,

Pe când metaforele își iau picioarele la spinare și ies din vers.

Eu mi-am culcat gândul pe firele de iarbă și citesc

Pe când Dickens iese din carte și îmi șoptește

-Las-o mai moale cu fantezia că se termină concediul!

Iarba îmi crește până la expirație de mi-a crescut nasul.

Citesc mai departe și metaforele se topesc în fața mea

Luând chip de râuri ce visează oceanul învolburat,

Furtuni de gânduri și femei înegrindu-se la metafore

Pe când soarele, încă, mai visează o noapte pe partea cealaltă

Când Terra se încălzește ziua la umbra unei speranțe.

Păcat că metaforele din acest poem s-au topit

Ca un pai de lumânare în biserica eului meu.

 

Al.Florin Țene 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu