Și, în același timp, extrem de perverse. Sub pretextul unor investiții majore în domeniul portuar, pe de-o parte, și al protejării secretelor militare ale Ucrainei și României, pe de altă parte, statul român este pe cale să-și piardă suveranitatea la gurile Dunării. Protejând confidențialitatea surselor, voi publica în cele ce urmează informările pe care tocmai le-am primit de la persoane pentru a căror competență și seriozitate garantez. Iată despre ce amenințare este vorba. O amenințare la care, până în prezent, nici nu ne-am gândit.
„Florian Van der Bellen, fiul președintelui
Austriei, căsătorit cu Larisa Coman Van der Bellen, o doamnă drăguță din Sulina
(au și doi copii împreună), sunt în aceste zile la Sulina și merg cu planul
pentru Green Port înainte. Acest plan presupune să facă din bazinul AZL Sulina
un hub de activități portuare pentru nave de capacitate mare de transport
transcontinental, lucru delicat într-un senal navigabil de doar 60 m.
Așadar, dacă barjele lor, care vin încărcate din
amonte, ocupă acest spațiu, care ar fi șansele ca nave care vin către porturile
Galati – Brăila pentru a descărca sau încărca mărfuri, să poată circula liber,
fără a fi sub controlul lor?!
Dacă noi gândim un circuit de mărfuri în zona
Galați-Brăila, care să urce și să coboare prin Bara Sulina pentru
intrare/ieșire dinspre și înspre Marea Neagră și mai departe, desigur ca vom
avea nevoie de acordul lor.
Din discuțiile auzite, ei sunt mai mulți investitori
care vor să dezvolte porturile Sulina și Tulcea, dar care ridică pretenții de
control pe gurile Dunării. Aceste porturi au fost odinioară sub controlul
Guvernului, mai precis sub MTI. Încet și sigur, conform unui plan gândit de
mult și urmat pas cu pas de grupul de interes respectiv, aceste porturi au
trecut, prin anumite mișculații și oportunități de moment, sub controlul
Consiliului Județean Tulcea, care a predat Administrației Zonei Libere Sulina
controlul danelor din aceste porturi.
Odată spoliat APDM Galați de aceste bunuri, au
apărut acești “investitori” doritori să devină operatorii portuari ai acestor
puncte importante de la gurile Dunării.
Thomas Moser, Manfred Seitz, Alain Baron, Florian
Van der Bellen, ajutați de oamenii din instituțiile statului român, încearcă în
acest moment să preia controlul asupra Dunării românești, parcursul cel mai
important pentru traficul de mărfuri.
Joi seară a avut loc o întâlnire la restaurantul
Perla (deținut de directorul AZL Sulina, Dragoș Ioniță care a avut anterior și
alte discuții cu Van de Bellen), întâlnire la care s-au discutat aspecte legate
de dezvoltarea afacerii acestor investitori.
Erau fericiți ca „foarte curând se rezolvă și cu
blocajul de la AFDJ Galați” și vor putea să preia și din bunurile AFDJ,
(terenuri, clădiri, probabil nave etc.), așa cum au procedat și cu APDM
(Administrația Portuară a Dunării Maritime).
Scenariul seamănă cumva cu cel încercat de Liviu
Dragnea cu preluarea insulei Belina) de la Guvern (Administrația Apelor Române)
la CJ Teleorman, apoi la TelDrum.
Investitorii acroșează din ce în ce mai multe
persoane importante de decizie prin diferite metode neortodoxe și speră într-un
succes,
Sunt multe provocări de depășit și ar trebui să fim
atenți la momentele ce vin peste noi din viitor și să devenim mai puternici,
nicidecum mai vulnerabili. România trebuie să păzească cu dinții și să păstreze
controlul asupra Dunării, comoara României, și să nu lase nimănui nici o breșă
care să atingă interesele de securitate și siguranță la granița de sud-est a
țării.
Atenție la Romeo Soare, este omul lui Manfred Seitz
și reprezintă fără doar și poate interesele lui și ale lui Thomas Moser. Joi a
participat la acea întâlnire de la Perla.
A fost interceptat într-o discuție în care promitea
ca atunci când va ajunge director general al AFDJ va face toate demersurile
posibile pentru a se realiza proiectul unui AFDJ European (adică toate
autoritățile fluviale ale tuturor țărilor riverane Dunării) să poate fi
controlate decizional de un management coordonat de la nivelul Comisiei Dunării,
unde desigur el ar putea fi numit în locul actualului președinte.
Manfred Seitz, care urmează să își termine mandatul
de președinte al secretariatului general al Comisiei Dunării, cu sediul la
Budapesta, și-a manifestat sprijinul ca să-l urmeze un reprezentant al
României, în persoana lui Romeo Soare. Desigur că poziția de manager general al
AFDJ, dar și de membru în CA-ul AFDJ aduc un mare plus în sprijinul realizării
acestui proiect de ducere a puterii de decizie pe interesele Dunării în alte
zone de jurisdicție decât cele ale autorităților române.
Lucrurile par de domeniul science-fictionului, dar
cine face o analiză pe acest subiect desigur că poate trage concluzia că tot ce
scrie aici este real și se petrece pas cu pas, în direcția dorită de alte grupuri
de interese.
Propunerea mea este ca atât portul Sulina, cu AZL
Sulina, cât și portul Tulcea să treacă sub autoritatea Guvernului României,
prin transferul către MTI (acțiune posibilă prin emiterea unui act normativ al
Guvernului sau al Parlamentului României), astfel încât activitățile portuare
din zonă să fie controlate de autoritatea de stat, nicidecum de privați”.
Autor:
Sorin Roșca Stănescu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu