marți, 28 iulie 2020

CE VARĂ-I ASTA?




Ce vară-i asta?
meritată, la câte încă am făcut,
Ce vară-i asta?
amploiată, ce o tot ia de la-nceput,
Nu tu cea arșiță să coacă
 o roșie, un măr, o prună,
O ziuă dacă-mi este soare,
îmi plouă iar o săptămână.

Ne-am săturat de așa vară
ce încă nu ne-a încălzit,
Mai mult îmi seamănă a toamnă,
cu nori ce-mi țin un cer umbrit,
În loc de colb e sfânta tină,
în loc de secetă doar ploaie,
De-abia s-au copt frăguțe-n iarbă,
iar colilia se despoaie.

Așa-i și omul, ca și vara,
urât la suflet, întristat,
Așa-i poetu-n aste timpuri,
tot amărât, neinspirat.
O vară slabă totu-mi schimbă
înnebunindu-ne pe toți,
O molimă ne mai lipsește,
să fim ca mâine mai toți morți.

Bacoviană, scurtă vară,
ce de pe-acum ne-a săturat,
O lună de așa mi-o ține,
 mă duc în lume, v-am lăsat.
Mă-ntorc la toamna care vine,
 poate atunci îmi fi-va vară,
Că ce-i pe-aicea dragă Doamne,
 i-o glumă proastă, rea, amară.

27.07.2020
     Mircea Dorin Istrate




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu