luni, 6 iulie 2020

Raport autoevaluare prof. înv. primar Dragoş Gelu, Şcoala Gimnazială Mireşu Mare, Maramureş





    1. Proiectarea eficientă a curriculumului:

- am întocmit planificările calendaristice în conformitate cu cerinţele programelor şcolare în vigoare;
- la întocmirea proiectelor pe unităţi de învăţare am urmărit să realizez corelarea conţinuturilor cu obiectivele vizate precum şi alocarea resurselor de timp şi a modalităţilor de predare şi evaluare pentru a asigura ritmicitate în parcurgerea materiilor predate;
- am întocmit proiecte de tehnologii didactice respectând metodologiile de elaborare la fiecare disciplină în conformitate cu prevederile curriculumului naţional;
- proiectarea unităţilor de învăţare promovează activităţi  atractive centrate pe elevi ;
- am  adecvat strategiile de predare şi metodologiile didactice la posibilităţile de învăţare  ale elevilor.


2. Realizarea curriculumului

- am luat în considerare achiziţiile anterioare de învăţare a elevilor în procesul de învăţare a noilor cunoştinţe, am luat în considerare dezvoltarea laturii practice şi aplicative a achiziţiilor noi;
- am lucrat diferenţiat cu elevii în funcţie de tipul de inteligenţă pentru a-i stimula în activitatea de învăţare;
- am lucrat pe echipe pentru a le dezvolta spiritul de conlucrare, comunicare şi ajutor reciproc;
- am folosit eficient materialul didactic din dotare şi am confecţionat cu elevii materiale didactice cu care am participat la expoziţii de materiale didactice organizate în judeţ sau în ţară;
- am realizat cu elevii activităţi în şcoală cu ocazia zilelor de 1 Decembrie, Crăciun;
- elevii au realizat portofolii în care şi-au valorificat imaginaţia şi creativitatea;
- utilizarea autoevaluării elevilor, a evaluărilor formative şi a feed-back-ului pentru optimizarea procesului de învăţare.
-am utilizat platformele de invăţare on-line pentru predarea cunoştinţelor din semestrul II al acestui an şcolar.

3. Realizarea activităţilor extracurriculare

          Proiectul educaţional „Serbările Toamnei”, ediţia 2019;
          Participarea si obţinerea premiilor I, II şi III la Concursul Naţional „ Toamna, feerie de culori” organizat de Şcoala Gimnazială nr.1 Motru;
          Organizarea Concursurilor Şcolare Naţionale de Competenţă şi Performanţă “Comper” etapa I, lb. română şi matematică;
          Organizarea serbării de Crăciun;
         Organizarea (şi filmarea video) a Serbării Zilei de 8 Martie;
          Participare la Simpozionul Naţional „Educaţia: creativitate, implicare, profesionalism” organizat de Şcoala Gimnazială nr. 81 Bucureşti;
          Obţinerea Certificatului de „Profesor in online” prin cursul organizat de Digital Nation;
          Participarea la Concursul online Interjudeţean „Colorând copilăria” organizat de Asociaţia I COLORI PER LA PACE România, filiala Sighetu Marmaţiei;
          Participarea la cursul  “Utilizarea aplicației Google Classroom în colaborarea online" organizat de CCD Maramureş


4. Evaluarea rezultatelor învăţării

- am planificat activităţile de evaluare-iniţiale, formative şi sumative la nivelul fiecărei discipline;
- am realizat activitatea de evaluare şi am înregistrat progresul elevilor prin menţionarea unor obiective de îmbunătăţire a progresului şcolar;
- se evidenţiază un real progres la nivelul majorităţii elevilor;
- în cadrul evaluării am folosit atât fişe de evaluare în care am îmbinat mai multe tipuri de itemi cât şi evaluarea orală sau pe baza portofoliilor întocmite pe unităţi de învăţare sau la finalul unui modul;
- am folosit cu precădere stimulii pozitivi de apreciere spre a-i încuraja mai ales în procesul lor de autoevaluare şi interevaluare;
- am încurajat activităţile practice şi creativitatea elevilor în rezolvarea unor sarcini de lucru;
- în activitatea mea de învăţător la clasa I am realizat planificarea activităţilor în conformitate cu cerinţele programei în vigoare după care am desfăşurat activităţi educative, folosind metode atractive ca: pălăriile gânditoare, blazonul, diamantul, studiul de caz, jocuri prin care să dobândească o bună autocunoaştere şi o reală integrare socială şi civică, având în vedere că avem lipsuri la capitolul disciplină;
- am ţinut legătura cu părinţii prin şedinţe, implicarea părinţilor în activităţile mai deosebite, dar şi printr-o informare regulată privind progresul realizat şi rezultatele elevilor.
- am încercat să asigur un echilibru între activităţile şcolare şi extraşcolare ale elevilor;
Am organizat lecţii online in fiecare zi, reuşind să parcurg toată materia cu toţi elevii mei.



 5. Dezvoltarea profesională, activitatea metodică şi ştiinţifică

- Parteneriat cu Centrul Europe Direct Maramureş privind Ziua Europei, activitate desfăşurată on-line la Biblioteca Judeţeană „Petre Dulfu” Baia Mare;
- am participat la întrunirile lunare ale consiliului profesoral, la şedinţele şi activităţile  din cadrul Comisiei metodice a învăţătorilor la nivelul comunei, precum şi la activitatea  din cadrul Cercurilor pedagogice ale învăţătorilor din zona Chioar, semestrul I.
                                                                                                                                                                                 
                                                                                                                                                           6. Contribuţia la activitatea generală a şcolii şi la promovarea acesteia                                                                   

- am completat documentele şcolare conform prevederilor legale ;
- am respectat programul de lucru si toate atribuţiile prevăzute în fişa postului ;
- am popularizat prevederile ROI în cadrul colectivului de elevi şi în rândul părinţilor
- am respectat procedurile de securitate a muncii şi PSI ;
- am promovat în comunitate activitatea unităţii de învăţământ şi a ofertei educaţionale;
- am scris articole (pozitive) despre activităţile mele şi ale colegilor în cotidianul „Graiul Maramureşului”, în revista CCD Maramureş „Şcoala maramureşeană”, pe blogul personal „Moara lui Gelu”, etc.

                                    Prof. înv. primar Dragoş Gelu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu