1. Proiectarea eficientă a curriculumului:
- am întocmit planificările calendaristice în
conformitate cu cerinţele programelor şcolare în vigoare;
- la întocmirea proiectelor pe unităţi de învăţare
am urmărit să realizez corelarea conţinuturilor cu obiectivele vizate precum şi
alocarea resurselor de timp şi a modalităţilor de predare şi evaluare pentru a
asigura ritmicitate în parcurgerea materiilor predate;
- am întocmit proiecte de tehnologii didactice
respectând metodologiile de elaborare la fiecare disciplină în conformitate cu
prevederile curriculumului naţional;
- proiectarea unităţilor de învăţare promovează
activităţi atractive centrate pe elevi ;
- am adecvat
strategiile de predare şi metodologiile didactice la posibilităţile de
învăţare ale elevilor.
2.
Realizarea curriculumului
- am luat în considerare achiziţiile anterioare de
învăţare a elevilor în procesul de învăţare a noilor cunoştinţe, am luat în
considerare dezvoltarea laturii practice şi aplicative a achiziţiilor noi;
- am lucrat diferenţiat cu elevii în funcţie de
tipul de inteligenţă pentru a-i stimula în activitatea de învăţare;
- am lucrat pe echipe pentru a le dezvolta spiritul
de conlucrare, comunicare şi ajutor reciproc;
- am folosit eficient materialul didactic din dotare
şi am confecţionat cu elevii materiale didactice cu care am participat la
expoziţii de materiale didactice organizate în judeţ sau în ţară;
- am realizat cu elevii activităţi în şcoală cu
ocazia zilelor de 1 Decembrie, Crăciun;
- elevii au realizat portofolii în care şi-au
valorificat imaginaţia şi creativitatea;
- utilizarea autoevaluării elevilor, a evaluărilor
formative şi a feed-back-ului pentru optimizarea procesului de învăţare.
-am utilizat platformele de invăţare on-line pentru
predarea cunoştinţelor din semestrul II al acestui an şcolar.
3.
Realizarea activităţilor extracurriculare
• Proiectul
educaţional „Serbările Toamnei”, ediţia 2019;
• Participarea
si obţinerea premiilor I, II şi III la Concursul Naţional „ Toamna, feerie de culori” organizat
de Şcoala Gimnazială nr.1 Motru;
• Organizarea
Concursurilor Şcolare Naţionale de Competenţă şi Performanţă “Comper”
etapa I, lb. română şi matematică;
• Organizarea
serbării de Crăciun;
•
Organizarea (şi filmarea video) a Serbării Zilei de 8 Martie;
• Participare
la Simpozionul Naţional „Educaţia: creativitate, implicare,
profesionalism” organizat de Şcoala Gimnazială nr. 81 Bucureşti;
• Obţinerea
Certificatului de „Profesor in online” prin cursul organizat de Digital Nation;
• Participarea
la Concursul online Interjudeţean „Colorând copilăria” organizat de Asociaţia I COLORI PER LA PACE
România, filiala Sighetu Marmaţiei;
• Participarea
la cursul “Utilizarea aplicației Google
Classroom în colaborarea online" organizat de CCD Maramureş
4.
Evaluarea rezultatelor învăţării
- am planificat activităţile de evaluare-iniţiale,
formative şi sumative la nivelul fiecărei discipline;
- am realizat activitatea de evaluare şi am
înregistrat progresul elevilor prin menţionarea unor obiective de îmbunătăţire
a progresului şcolar;
- se evidenţiază un real progres la nivelul
majorităţii elevilor;
- în cadrul evaluării am folosit atât fişe de
evaluare în care am îmbinat mai multe tipuri de itemi cât şi evaluarea orală
sau pe baza portofoliilor întocmite pe unităţi de învăţare sau la finalul unui
modul;
- am folosit cu precădere stimulii pozitivi de
apreciere spre a-i încuraja mai ales în procesul lor de autoevaluare şi
interevaluare;
- am încurajat activităţile practice şi
creativitatea elevilor în rezolvarea unor sarcini de lucru;
- în activitatea mea de învăţător la clasa I am
realizat planificarea activităţilor în conformitate cu cerinţele programei în
vigoare după care am desfăşurat activităţi educative, folosind metode atractive
ca: pălăriile gânditoare, blazonul, diamantul, studiul de caz, jocuri prin care
să dobândească o bună autocunoaştere şi o reală integrare socială şi civică,
având în vedere că avem lipsuri la capitolul disciplină;
- am ţinut legătura cu părinţii prin şedinţe,
implicarea părinţilor în activităţile mai deosebite, dar şi printr-o informare
regulată privind progresul realizat şi rezultatele elevilor.
- am încercat să asigur un echilibru între
activităţile şcolare şi extraşcolare ale elevilor;
Am organizat lecţii online in fiecare zi, reuşind să
parcurg toată materia cu toţi elevii mei.
5. Dezvoltarea profesională, activitatea metodică şi ştiinţifică
- Parteneriat cu Centrul Europe Direct Maramureş
privind Ziua Europei, activitate desfăşurată on-line la Biblioteca Judeţeană
„Petre Dulfu” Baia Mare;
- am participat la întrunirile lunare ale
consiliului profesoral, la şedinţele şi activităţile din cadrul Comisiei metodice a învăţătorilor
la nivelul comunei, precum şi la activitatea
din cadrul Cercurilor pedagogice ale învăţătorilor din zona Chioar,
semestrul I.
- am completat documentele şcolare conform
prevederilor legale ;
- am respectat programul de lucru si toate
atribuţiile prevăzute în fişa postului ;
- am popularizat prevederile ROI în cadrul
colectivului de elevi şi în rândul părinţilor
- am respectat procedurile de securitate a muncii şi
PSI ;
- am promovat în comunitate activitatea unităţii de
învăţământ şi a ofertei educaţionale;
- am scris articole (pozitive) despre activităţile
mele şi ale colegilor în cotidianul „Graiul Maramureşului”, în revista
CCD Maramureş „Şcoala maramureşeană”, pe blogul personal „Moara
lui Gelu”, etc.
Prof. înv. primar Dragoş Gelu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu