miercuri, 30 decembrie 2020

De astăzi Nicolae Sabău cânta alături de îngeri


 Am fost sunat să mi se confirme că a plecat din această lume interpretul de muzică populară Nicolae Sabău! Am izbucnit în lacrimi. Am fost un apropiat al Domniei sale. Un cântec dedicat mamei ca " Bate vântul dorului" n-am mai aflat şi nici măcar nu mai încerc să ascult! Cicârlăul natal îi datorează enorm! A făcut parte din generaţia de aur, aşa ca marii noştri actori, numai că la nivel de folclor Maramureşul era reprezentat de o generaţie de excepţie, ca  Fraţii Ion şi Ştefan Petreuş, Angela Buciu, Gheorghe Turda, Titiana Mihali, Viorel Costin şi Nicolae Sabău. Aceşti monştri sacri au cântat şi la Căminul cultural din Lucăceşti iar cele mai multe aplauze le-a avut Nicolae Sabău. Povestea asta o ştiu de la răposatul meu tată, Aurel, secretar de partid şi brigadier. Peste ani, prin prietenia mea cu prozatorul Valeriu Sabău l-am cunoscut pe marele artist şi l-am invitat de un 8 martie la Lucăceşti. Avea peste 80 de ani şi îşi conducea sigur maşina. A cântat în faţa celor 150 de persoane de parcă ar fi fost în Sala palatului! O prestanţă de nota zece. A fost pe placul lucăcenilor! 

La Cicârlău am fost la festivalul gândit de Dumnealui ori de câte ori puteam, am nimerit să stau la taifas cu realizatoarea Elize Stan şi taragotistul Dumitru Fărcaş. Cele două personalităţi îi spuneau "Mitruţ" marelui instrumentist din Groşii Băii şi domnul Nicu Sabău insista câţi bani sa le ofere pentru venirea lor şi vă spun că nu au dorit nici un leuţ, justificându-se că este o onoare să jurizeze Elize şi să cânte Dumitru Fărcaş. Lecţii de viaţă, cum ar scrie Viorica Pârja!

A trecut la cele veşnice Nicolae Sabău! Am fost un apropiat al dumnealui! Poate să confirme Nelu Şovre, Nicolae Goja, Lidia Roman, Dorel Macarie şi Valeriu Sabău. Am fost împreună cu învăţătorul Dorel Merciu şi echipa de fotbal de la Şcoala Gimnazială Mireşu Mare să-i vizităm casa şi muzeul! Am primit vin de la dumnealui, cărţi şi multă omenie! Sper că de azi Casa muzeu va fi pusă în adevărata ei valoare şi va fi deschisă pentru toată lumea aşa cum a fost şi sufletul lui! 

Dumnezeu să-l odihnească în pace!

                                                                                                                Gelu Dragoş/UZPR


https://www.youtube.com/watch?v=2xbxyMA2qjs&ab_channel=TVR

Un comentariu: