miercuri, 28 septembrie 2022

N-a fost de râs, a fost de plâns


 În seara în care domnul preşedinte ne explica cum să stingem becul din apartament, la plecare, pe moment era să râd, dar mi-am dat seama că trecem printr-o problemă gravă, adică din nou acei care nu au meserie dau indicații tehnice.

      Cu bunăvoința dumneavoastră o să sugerez o economie a energiei a cel puțin două becuri.
      Căile Ferate Române au fost construite de austrieci și dacă-l citiți pe Eminescu, care era redactorul șef al unui ziar," ne  explica" cum austriecii care erau foarte bine plătiți își băteau joc de noi și ce spunea Domnia sa ?
       
 Austriecii fiind plătiți la lungimea tronsoanelor efectuate, în locuri drepte, șesuri, au curbat liniile uneori aproape făcând un "S", prin care prelungeau lungimea construcției, un alt inconvenient era că domniile lor au hotărât ca localitățile din țară care are gară și tren să aibă legătură directă cu Bucureștiul.
     
 Ei, cu aceasta au desființat târgurile românilor din moși strămoși, care toamna umpleau căruța cu produsele lor și trecând din târg în târg când își terminau marfa își cumpărau tot ce aveau nevoie pentru gospodăria lor și se întorceau acasă.
      Dacă am reface circuitele CFR- ului așa cum erau înainte, care întâi să servească cetățenii din țara respectivă, noi am avea un venit deosebit, având aceste trenuri în circuit și ceea ce-i foarte important este faptul că aceste circuite regionale ar suspenda cel puțin un milion de mașini pe zi, care ar deveni inutile și nu ar mai face drumurile ce le fac azi și vorba lui Tănasă "și cu asta ce-am făcut ?"
     
 Deci oamenii care conduc acele mașini vor fi folosiți în altă parte, vom reduce carburanții și lubrefianții, am avea un aer mai curat și cel puțin cu o mie de morți mai puțini pe zi.
      Ar fi ceva economie domnilor ? Mai mult decât un bec...
    
  Toma G. Rocneanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu