vineri, 10 iulie 2020

Declarație de presă


                                                                                                                               
  10.07.2020


Corupția și nepăsarea ucid transporturile din România

      Domeniul transporturilor deși unul de importanță vitală pentru economia acestei țări este tratat în continuare cu indiferență. Probabil că voi ramâne în memoria colectivă ca cel care repetă la nesfârșit aceeași poveste: că avem nevoie de autostrăzi, că C.F.R -ul e la pământ, că transportul naval practic nu există.
     Autostrada Transilvania trebuia să fie gata în 2012 dar s-a preferat soluția sabotării contractului cu americanii și trimiterea lor acasă. De 10 ani nu avem nici măcar contracte semnate, nu avem nici pe cine să luăm la rost dacă ceva nu se realizează la parametrii. Aceeași situație este și la  autostrada Câmpia Turzii–Târgu Mureș unde firmele aflate în insolvență sunt menținute în viață artificial și deși  nu fac nimic de 3 ani, nu li se reziliază contractele. Tronsonul Sebeș-Turda nu va fi gata nici anul acesta. Nici în următorii ani la capitolul autostrăzi lucrurile nu vor arăta diferit, oricum noi obișnuim să facem în 10 ani ceea ce trebuie făcut în 3 ani. Cei de la C.N.A.I.R plimbă în continuare hartiile pe bani mulți, această fabrică de maculatură distruge până și speranța de a circula în mod civilizat pe autostrăzi.
           La C.F.R jalea e și mai mare pentru că în mod evident nu se dorește refacerea căilor ferate cu toate că U.E alocă fonduri importante pentru acest domeniu. E suficient să privim înspre Cluj unde Consiliul Județean s-a certat cu Primaria Cluj până au pierdut proiectul  de nod multimodal de acces la terminalul Aeroportului Cluj, proiect derulat pe bani europeni, contract reziliat și deci neimplementat.
          Transportul naval nu beneficiază de nici un proiect de dezvoltare și modernizare, județele din sudul României nu sunt racordate la rețeaua fluvială de transport. Proiectele nu există cu toate că aproape 50% din Dunarea navigabilă este pe teritoriul Românie și deși am primit acest cadou de la natură,  noi românii nu știm să îl valorificăm. România pierde anual începând cu anul 2013, circa 50% din fluxul de mărfuri ceea ce înseamnă venituri către statul Român în jur de 1 miliard și jumătate de euro pe an, peste 6 milioane de tone de marfă care nu mai tranzitează Portul Constanța datorită nedezvoltării infrastructurii dar și a politicii fiscale deficitare. Infrastructura feroviară din Portul Constanța nu e finalizată iar tranzitarea pe Cordonul 4 feroviar este mult prea anevoioasă, nimeni nu e dispus să traverseze România într-o săptămână când poate să se descurce mult mai ușor prin celelalte porturi europene.
        In prezent nu se mai investește în resursa umană de calitate, oamenii bine pregătiți impulsionează economiile altor țări europene iar oamenii slab pregătiți au ajuns în ministerele de la noi. Cât despre corupție nici nu are sens să mai vorbim, scăpată de sub control ea ucide la propriu.


                                                         Deputat independent,
                                                           Marius Sorin Bota

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu