vineri, 27 martie 2020

Pamflet!DOMNULUI (EX)PRIETEN Dragos Gelu


Materialul pe care l-ai postat(știi tu care),scris de Ioan Romeo Roșiianu are o ”vechime de 5 ani .Poetul și jurnalistul respectiv și-a exprimat în acest text doar ce a văzut în plan caligrafic și ortografic Să-i fie de bine ! Altceva nimic de zis.De atunci o persoană chiar dacă nu era în stare să pronunțe într-o anumită limbă nici”Bună ziua” s-a inițiat într-o oarecare măsură spre a cunoaște o limbă la modul în care să-și poată exprima opiniile la modul corespunzător .Așa că o carte care a fost culeasă de unul angajat pe post de femeie de serviciu care să șteargă de praf calculatorul și-a însușit în mod incalificabil sarcina de tehnoredactor și nu a fost în măsură să copieze un text corect fără greșeli de ortografie.Asta s-a întâmplat la unele cărți scrise de mine.Domnule (ex) prieten eu am compus(nu doar că am scris de ici de colo) 6 volume de versuri tipărite sub formă de cărți la diferite edituri.Nu doar că am relatat în acestea ca dumneata în cele 4 cărți,doar despre ce și cum a scris X sau Y sau despre evenimente locuri oameni fapte.Atât ai consemnat în cărțile tale,concret nu ai compus nimic așa cum am compus eu poeziile respective din care(sute) mi-au fost publicate într-un metru cub de ziare și reviste din țară și străinătate.Doar anul trecut și în acest an am fost publicat în 11 reviste diferite din mai multe județe ale țării.În cărțile mele de poezii se vede creație nu doar relatări despre ce a făcut domnul cutare sau badea Gheorghe ori lelea Solomica.Te tot lauzi de peste 15 ani că vei tipări o carte cu versuri dar până acum nu ai reușit .Păi ,omule tipărește-o că nu te oprește nimeni Ci doar prin aceea vei putea dovedi că ai creație proprie nu doar relatări despre diferite aspecte din natură.Mi-ai spus că cineva alcătuiește o antologie a unei anumite localități De mine să o alcătuiască Dumnezeu să-i ajute în acest sens.Poate prin asta mi-ai dat de înțeles că vrei să-mi spui că de ce nu o alcătuiesc eu Domnule (ex) prieten Așa ceva nu este treabă de poet,ci de arhivar sau de cercetător într-un anumit domeniu.Eu nu umblu de la tanda la manda să întreb că ce profesori sau ce preoți s-au ”părândat” printr-o anumită școală sau biserică ori ce îndeletniciri a avut badea Grigorie sau ce fel de lucruri de mână a întocmit tanti Mărie sau câți metri de ”cipcă” a făcut .Asemenea elemente nu sunt treabă de poet .Dacă cineva are vreme și chef să adune într-un loc asemenea scrieri,pe acestea le poate tehnoredacta și un elev de clasa a IV a nu trebuie să-și rupă timpul de la compozițiile sale un poet.Repet eu nu fac muncă de arhivar spre a alcătui o antologie.Așa că domnule (ex) prieten,îndemnul meu este să te pui să compui ceva în plan literar deoarece a fi scriitor înseamnă să ai creație proprie .iar ceea ce ai relatat în cărțile tale este treabă de publicist adică ai povestit ce și cum a scris cutare și cutare sau că ai redat aspecte de la evenimente sau despre locuri din natură în rest nimic în plan componistic,literar vorbind.


Notă. S-a întâmplat ca doamna Zentea a tipărit nr.20 alaltăieri doar mai trebuie printată și din această cauză vei apărea în revistă în aceeași postură de director executiv .Dar fii sigur că de la următorul număr nu vei mai apărea nici ca simplu colaborator dacă așa ți-ai dorit .Baftă!

                                                                            VeDeM

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu