Cel care a avut curajul moral și a sesizat faptul că Istoria și Geografia nu mai sunt prezente ca materii individuale în programa școlară de anul viitor este cunoscutul Florinel Agafiţei, profesor de istorie şi scriitor cunoscut în Focşani. Acesta a studiat cu atenţie metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar viitor şi a constatat că discipline importante precum Istoria şi Geografia vor fi contopite într-una singură, sub altă denumire. Se urmărește aceeași politică de diluare a identității culturale, națională și europeană după modelul celei din fosta URSS, lucru evidențiat de cunoscutul prozator Cinghiz Aitmatov, care în romanele publicate în anii 1970/1980, ”Vaporul alb”, ”Cocorii timpurii” sau ”Adio, floare galbenă” sublinia mancurtizarea kazahilor și chirchizilor prin sovietizare și marxism, adică ștergea memoriei popoarelor pentru a fi stăpânite de puterea politică dominantă de la Moscova, controlată centralizator de ruși. Păstrând proporțiile, ceea ce se întâmplă acum în educația românească din UE este o formă de ștergere a memoriei identitare culturale românești sub pretextul unui federalism european supra-centralizator și care diluează valorile locale sau regionale. De câțiva ani încoace istoricul Ioan Aurel Pop atrage atenția asupra eliminării ”umanioarelor” și limbii latine din programa școlară, ca modalitate de diluare a identității culturale naționale. ”Firește că avem obligația să-i pregătim pe elevi pentru viață, dar viața nu înseamnă doar cariere și calcule exacte, doar investiții și întreprinzători, doar servicii și mall-uri, ci și concerte, statui, monumente, muzee, opere literare, festivaluri de folclor sau de jazz, spectacole de operă, tradiții ale popoarelor, adică înseamnă cultură și civilizație în ansamblu. Competențe în viața practică înseamnă și a vorbi corect românește, și a cunoaște curentele culturale care au traversat istoria omenirii, și a conversa în limbi străine, și a plasa corect pe hartă lanțul Carpaților sau al Anzilor, și a recunoaște o biserică gotică și a nu o confunda cu una bizantină, și a ști din ce limbă (limbi) vin numele științifice ale plantelor și animalelor” declara academicianul în presa clujeană.
Scoaterea materiilor tradiționale Istoria și Geografia din programa școlară nu este întâmplătoare, ci face parte dintr-o strategie de ”mancurtizare” brutală a popoarelor europene, de ștergere a memoriei și identității naționale pentru un supra-control centralizat și birocratizat de la Bruxelles, din partea unei funcționărimi, nealese de nimeni, fără origini sau rădăcini clare, în beneficiul unei elite politico-economice subțiri lacome de putere? De aceea, românii trebuie să lupte pentru predarea Istoriei și Geografiei în procesul de învățământ, altfel riscăm să dispărem ca popor sau să ne diluăm într-un nou tip de sovietism, de altă factură, care atentează la democrație, diferență și libertatea de gândire. Fără educație, rădăcini istorice și geografice suntem trestie în bătaia vântului. Elevii români să nu știe de ”Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie”, ”Frații Jderi” sau Sarmisegetuza, lanțul Carpatic, aurul de la Roșia Montana, râurile Tisa sau Nistru? Cineva dorește să nu mai știm cine suntem și de unde venim! De ce?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu