joi, 21 martie 2019

Freedom House România, câștigător în a șasea rundă de finanțare Google Digital News Initiative

Freedom House România, câștigător în a șasea rundă de finanțare Google Digital News Initiative


Joi, 21 martie 2019: Freedom House România, în colaborare cu TreeWorks, este pe lista câștigătorilor în cea de-a șasea rundă de finanțare a Google Digital News Initiative, cu un proiect marca PressHub - rețeaua noastră independentă de presă locală și centrală. Prin acest program, Google acordă finanțări în valoare de câte 150 milioane de euro pe an în scopul de a sprijini sectorul media din Europa și de a oferi organizațiilor posibilitatea să încerce lucruri noi, să experimenteze și să inoveze în mediul digital.
 
Citește anunțul oficial Google #DNIFund

În acest moment, PressHub.ro, un amplu proiect marca Freedom House România, cuprinde 24 de publicații și peste 40 de jurnaliști, iar produsul câștigător în competiția Digital News Initiative va fi realizat în parteneriat cuTreeWorks.
Produsul digital creat de echipa formată se numește PressHub Market – un shop online de publicitate media. Într-o primă etapă, va fi un instrument de susținere financiară pentru membrii rețelei de presă locală, cu posibilitatea de a fi extins.
 
Este o nevoie tot mai acută ce trebuie acoperită. „Sunt zone în țară în care nu a mai rămas niciun ziar independent. Să fii jurnalist independent în județe în care presa este susținută exclusiv de politicieni, fiind practic capturată, presupune, pe lângă pasiunea pentru meserie, foarte mult curaj. PressHub cuprinde acum 24 de publicații locale și centrale și peste 40 de ziariști. Este timpul ca mediul de afaceri să înțeleagă, cât mai curând posibil, cât de important este modul în care alegi cu ce publicație te asociezi ca să îți transmiți mesajul. În viitor, ne dorim să extindem demersul nostru la cât mai multe publicații independente”, spune Cristina Guseth, director Freedom House România.
 
„Jurnalismul independent local sau de nișă a fost cel mai afectat de trecerea de la print la digital. Iar pentru că această formă de jurnalism este cea mai apropiată de problemele reale ale comunității și se află la originea multor investigații care devin subiecte naționale, este imperios necesar să îl facem cât mai sustenabil financiar și mai rezilient. De fapt, ăsta e planul nostru: reziliență pentru jurnalismul local înseamnă reziliență pentru comunitățile locale”, arată Cătălin Teniță, fondator TreeWorks.
 
Fondul de inovare al Digital News Initiative s-a lansat în octombrie 2015, când au fost depuse primele proiecte în runda inițială de finanțare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu