sâmbătă, 30 martie 2019

"Doamne, apără poporul român."

Nichita Stănescu (n. 31 martie 1933, Ploieşti – d. 13 decembrie 1983, Bucureşti) a fost un poet, scriitor şi eseist român, ales membru post-mortem al Academiei Române. 



Fiind şi strigând

Doamne, apără poporul român. 
Ai grijă de el și 
apără-l! 
El este al tău 
cu blândețea lui de miel 
și cu răbdarea lui de taur 
cu omenia lui 
de floare de zăpadă 
ce se vede pe geam, Doamne, 
pe fereastră și pe libertate! 
Doamne! 
poporul meu nu se spală de mine! 
Eu nu mă spăl 
de poporul meu! 
Dacă-mi vine alt miros 
decât mirosul lui, 
mă spăl pe mâini 
numai de propriile mele mâini 
și mă las legat 
de boarea de zăpadă 
a poporului meu. 
Mărul se poate spăla 
numai de măr, 
de pomul mărului nu! De pom nu! 
Apără, Doamne, poporul român 
și nu te spăla de el! 
Pe maică-mea 
care m-a născut pe mine 
am dăruit-o poporului român. 
Dăruiește-ți, Doamne, 
pe Maica-Ta, care te-a născut pe Tine, 
poporului român! 

Halleluyah!

Nichita Stănescu
Belgrad, 5 aprilie 1976
Manuscrisul poemului "Fiind și strigând" al lui Nichita Stănescu a fost donat de Adam Puslojić Academiei Române.




Cu respect,
Valentin-Nicolae Bercă
"România Magnifică" - www.romaniamagnifica.ro - un proiect cultural pentru unitatea şi bogăţia spirituală a Românilor de pretutindeni, militând pentru reafirmarea valorilor spiritualităţii poporului român, unit prin limbă, tradiţii şi credinţă creştină, mereu mândru de istoria sa multimilenară  în spaţiul carpato-danubiano-pontic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu