vineri, 19 iunie 2020

Poesis - Gelu DRAGOŞ



Înspre tine

Am dat peste lacrimile tale
abandonate
dincolo de râu
Ştiind că sunt pentru mine
le-am adunat cu grijă
precum aş fi strâns flori de câmp
pentru un buchet nemaivăzut
Totdeauna într-acolo
 mă poartă paşii
obosiţi
de îndelunga mărşăluire
înspre tine...
Nimeni  prin-prejur
doar vântul cald.



Nu mi se cuvine...

Nu mi se cuvine să vorbesc
despre dragoste
Nu mi se cuvine să vorbesc
despre ură
 Încerc doar să definesc
deosebirile
dintre noi...


   Nu mi se cuvine să vorbesc
  despre Întuneric
  Nu mi se cuvine să vorbesc
  despre Lumină
  Încerc doar să definesc
  asemănările
  dintre noi...


Te-am căutat
Motto: Doar un punct de sprijin  am păstrat din fiinţa ta...

Te-am căutat între toate
graniţele rigide
nu te-am aflat nicăieri
şi niciunde

M-am gândit că doar alunecarea ta
a şters urmele
îngropate în întunericul
necuprins al nopţilor
noastre
de dragoste...


Eu ştiu că va veni şi vremea noastră

 Îmi uitasem toate gândurile
acasă
aşa ca ne iubeam
 cu privirile timide
precum începătorii
într-ale îmbrăţişărilor
tandre.

Îmi uitasem toate speranţele
acasă
aşa că n-am sperat
la îmbrăţişările tale
calde şi
 pătimaşe
 peste sufletul meu.

Îmi uitasem toate visele
acasă
iar ochii mei trişti
se revărsau temători
asupra trupului tău
zvelt de
 cadână.

Ştiu că va veni şi ziua
 noastră
când vom pluti ca îngerii
 în Rai
şi-am să te port
în mine
întotdeauna...


Memoria

Timpul nu mai are
dimensiunile sale
Ştiute ori necunoscute
de pământeni
O singură fotografie
îmi aminteşte de tine
Mireasă la Altar
înconjurată de cei dragi
Dincolo de Biserică
e aeroportul
De pe care vom decola
spre tărâmuri nemaicălcate
Unde vom pricepe poate
dimensiunile memoriei...


Amintirile păcatului primordial

N-am fost iertat în primăvară
nu m-a iertat nici vara
ce să mai vorbesc de toamnă
sau iarna geroasă şi nemiloasă
căci tu nu mi-ai dăruit nici un anotimp

Amintirile noastre au împietrit
în crucea nopţilor de iarnă
Îmi amintesc doar foşnetul îndelung
al rochiilor tale
nimeni împrejur

Precum pâinea se numeşte pâine
aşa şi tu te defineşti
ca o fărâmă a împietririi
amintirilor mele

Păcatul crescuse în trupul meu
iar tu nu mi-ai dăruit nici un anotimp
să fie doar al meu, al nostru...


Anotimpurile

Prin faţa geamului meu
anotimpurile trec
În pas de voie
Uneori le număr
alteori nu le ţin seama

Ademenitoare cum sunt ele
uneori chiar îmi bat în fereastră
discret
prieteneşte
Semn că se apropie vremea
să aleg unul
în care să-mi petrec
veşnicia...

Gara noastră

mi-a ostenit pleoapa stângă
de prealunga aşteptare
într-o gară fără linii
şi felinare

trenurile se perindă precum
cârdurile de păsări călătoare

după trecerea lor
doar un miros de flori de tei
învăluia peronul pustiu
amestecat cu fum de
cărbune....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu