Încă de când am intrat în UE am fost spălaţi pe creier în
ceea ce priveşte fondurile europene. Brusc, mierea Occidentului se răsturnase
peste noi. Însă, cum de la propagandă până la realitate e mult, ne-am trezit că
pleaşca e de fapt o fraudă. Să luăm câteva studii de caz.
Să presupunem că ai o fermă şi ai nevoie de un tractor. Dacă
vrei să iei prin intermediul fondurilor europene ţi se dă o cotă parte, iar
restul banilor trebuie să-i pui tu. Condiţia e să cumperi un tractor produs în
UE. Pui banul, ei vin cu banul şi-ţi faci treaba. Pare OK. Dar la nivel de stat
cum e? Noi nu mai avem fabrici de tractoare, aşa că tractorul trebuie cumpărat
la preţuri piperate de la unul dintre marii granguri europeni. Dacă veţi da un
ochi, veţi vedea că în acest mod fabricile nemţeşti de tractoare prosperă de-o
vreme pe spatele agriculturii autohtone. Hai să simplificăm puţin schema: după
ce ne-au distrus industria, ne aruncă o sumă sub formă de „fonduri”, care sumă,
împreună cu contribuţia fermierului se întorc în ţara de baştină. Cu alte
cuvinte, partea de fonduri europene reprezintă o subvenţie mascată a industriei
din ţările grangurilor. Subvenţie la care participă nu doar fondurile întoarse
la ei, ci şi banii autohtoni.
În ceea ce priveşte lucrările publice, amestecul fondurilor
devine din ce în ce mai toxic. Să ne uităm la construcţia de drumuri şi
autostrăzi. Am fost obligaţi să adoptăm tot felul de normative „la standard
european” care au avut ca efect eliminarea constructorilor locali. Aceasta a
deschis larg porţile marilor concerne occidentale specializate care nu fac
altceva decât să vină, să câştige licitaţiile şi să subcontracteze lucrările
fraierilor de constructori locali la preţuri de supravieţuire.La fel e şi cu
mafia studiilor de fezabilitate: dai o căruţă de bani pe un studiu – pe care un
băiat deştept îl listează în 20 minute de pe calculator – iar studiul, după o
anumită perioadă expiră. Vă mai amintiţi momentul în care Berceanu a spus că nu
mai face drumul expres Craiova-Piteşti pentru că se va face Autostrada Sudului
(aia tot prin Teleorman trecea, dar tefeliştii n-aveau nicio problemă pe vremea
aceea!)? S-a făcut studiul de fezabilitate, s-a luat banul, iar acum studiul e
expirat. Când va reveni PDL-ul la putere (adică PNL) probabil se va reveni cu
surle şi tobe la măreţul proiect (care nu va fi construit niciodată). De ce, e
limpede. Studiul e deja făcut şi şpaga e mai uşor de încasat: un nou listing în
10 minute, o nouă „oportunitate” fructificată.
În mare acestea sunt motivele pentru care avem o
infrastructură deficitară. Dacă te-ai apuca să modifici legislaţia şi să faci
ceva coerent, la fel îl vei auzi pe Timmermans urlând de la tribuna mafiotului
PE că în România nu se respectă „ştandardele ieuropene” în materie de
infrastructură.Să revenim însă la subiectul fonduri. Poate vă întrebaţi de ce
nu se atrag pentru construcţia de autostrăzi. Pe de o parte din cauza
autorităţilor, iar de partea cealaltă din cauză că, atunci când vine vorba de respectat
„ştandardul” ăia îţi mai bagă condiţii care sar costul kilometrului de
autostradă până la cer. Şi, brusc, constaţi că aproape nu mai merită să-l faci.
Ca să nu mai vorbim de aşa-numitele „directive-ascunse” care spun că nu e OK să
faci o autostradă care să treacă munţii. De ce nu ţi se spune, dar e limpede:
pentru a nu face Portul Constanţa un nod esenţial al intrării de marfă care
le-ar mai răpi olandezilor din caşcavalul logistic. De-aia nici nu intrăm în
Schengen, deoarece România ar deveni o zonă tampon esenţială în comerţul cu
statele fostului spaţiu Sovietic (Caucazul, în principal) şi cu o bună parte din
Asia. Imaginaţi-vă doar ce-ar însemna utilizarea culoarului pe care ruşii
urmează să îl folosească pentru mărfurile indiene(care presupune tranzitarea
rutieră a Iranului spre Caspica) prin Azerbaijan-Georgia şi-apoi Constanţa. În
afară de reducerea timpului cu cel puţin 10-15 zile, ar mai fi şi siguranţa
transporturilor, adică preţuri mai mici. E doar un exemplu pentru care
ticăloşii interesaţi ne vând rahatul de MCV ca motiv pentru încălcarea
nesimţită de către UE a pactului de aderare.
Dar, mult mai limpede poate fi înţeleasă „influenţa
pozitivă” a fondurilor în ceea ce priveşte mult trâmbiţata construcţie de
spitale. Probabil ştiţi că se doreşte construcţia unor spitale regionale.
Iniţial s-a dorit prin intermediul fondurilor însă, după ce s-a făcut studiul
la acelaşi minunat „ştandard ieuropean”, s-a constatat că un spital ajunge să
coste de cel puţin trei ori mai mult decât unul similar, dar construit din
fonduri prooprii.. Altfel spus, dacă statul ar vrea să „atragă” fonduri pentru
construcţia unui spital, contribuţia sa la proiect ar fi cu 50% mai mare decât
dacă l-ar construi singur, fără niciun ban de la UE. Realizaţi aberaţia?
Singurele zone unde se obţin bani „pe gratis” sunt cele
insignifiante gen dezvoltarea resurselor umane sau cele aşa-zis civice, unde se
dau bani pentru propagandă. Probabil vă întrebaţi de ce spun că pentru
propagandă.. Hai să că explic. Dacă mâine aflu că sunt finanţate cu fonduri
programe pentru integrarea imigranţilor, eu, ca om care am anumite credinţe şi
principii, credeţi că m-aş băga? Desigur, nu, deoarece nu cred. Spre deosebire
de mine şi de majoritatea celor care citesc acest articol, un tefelist care
trăieşte din urlat ce i se dictează, aplică imediat şi face programe de
integrare ale imigranţilor. Nu doar că face, dar şi crede în ele. Şi aşa, uşor,
uşor se creează o masă de propagandişti întreţinuţi de UE şi care sunt spălaţi
pe creier prin „leafa” pe care şi-o asigură mâncând rahatul care li se toarnă.
N-o s-o mai întind mult. Probabil că sunt anumite zone care
au beneficiat de fonduri, dar ele sunt marginale. Cel mai important lucru care
trebuie făcut este o refacere a legislaţiei în sensul uşurării accesării
fondurilor(şi-aici e un schepsis care măreşte enorm costurile), dar şi o
modificare a legilor şi normativelor astfel încât să nu ne mai coste de 3-4 ori
mai mult orice faci „la nivel ieuropean”. Este, desigur, şi o vină a noastră,
dar am ajuns în dezastrul ăsta împinşi de „bunii educatori” de la Bruxelles. Mă
rog, nu sunt sigur că poţi scuti multe cheltuieli cu modificarea legislaţiei,
dar ar trebui încercat.
Oricum, ca idee, impactul fondurilor europene la noi se
apropie de zero. Marea parte a banilor veniţi din aceste fonduri se întoarce cu
graţie în ţările care chipurile ne finanţează. Dacă scădem componenta care se
întoarce, constatăm că noi suntem de fapt – prin intermediul contribuţiei
obligatorii la UE – printre finanţatorii de top ai UE. Asta pentru că, în timp
ce banii se întorc sub o altă formă la „bunii samariteni”, de la noi doar
pleacă banii. Iată încă o schemă de fraudare la care asistăm pasiv!
Dan DIACONU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu