joi, 25 martie 2021

”STUDIU”

 

Gata m-am retras! Nu mai concurez... Cică se aude că se mai face undeva o antologie la năvală și că se vor da la aceasta ca la altele precedente o stivă de poptiroașe și nu știu mai ce chițibușuri, pardon! adică le spun cu indulgență, diplome, premii, mențiuni, medalii, plachete, pocale, cupe, să știți că la ce mă refer. Pe cercul acesta de literați la năvală câte 40-50 odată ”investiți” cu aceste lucruri îi veți vedea tot la a treia postare pe Facebook cu poptiroașele și chițibușurile cu pricina. Păi deja ei sunt ”personalități” pe plan literar, că au publicat într-o anumită antologie și vor publica în antologia aceea în plan ”internațional” cică așa îi spune și că are sau va avea vreo 3 sau 4 volume sau ediții sau ce sunt. Păi, deși scriu cum scriu cum să țin eu pasul cu ei că am publicat peste 100 poezii ”doar” în prestigioasele reviste ;Familia, Convorbiri literare, Vatra veche, Neuma, Argeș, Alba Iulia Cultural, Plumb, Meridianul Cultural Românesc, Litere, Caligraf, Mărturii culturale, Bucovina literară, Leviathan, Spații culturale, Banchetul, Revista Nouă, Boem@, Arena literară, Alternanțe, Nord literar etc, dar când vine năvala cu o traistă de asemenea maculatură și chițibușuri primite în proporție de 98% pe cunoștințe și alte conjuncturi extraculturale la concursuri ,ei care doar doi din douăzeci de ”distinși” cu astfel de lucruri dacă au publicat în revistele menționate mai sus.Auzi lume, să-mi rămână mie loc de aceștia la o diplomă chioară, vai de mine la ce speranțe îmi stă capul...păi năvala e ”profesionistă” că unul,doi, trei sunt profesori, doi,trei, patru, sunt ingineri ori funcționari din alte domenii, doi, trei, patru sunt ziariști ori jurnaliști sau editori. Auzi lume, ei să nu ia premii unde se duc, atâta să spui că te blochează pe Facebook de nu mai ai cum comunica nici cu rudeniile de gradul 1 .Păi ce dacă mi-a spus prin mail că în numărul de Sfintele Paște mă publică în prestigioasa revistă ”X” sau că de la alte reviste 5 sau 6 reviste mi-au spus prin mail că au reținut versuri din creația mea pentru un număr viitor, Să fie acel număr și la vară Vorba cuiva:” Ce dacă în acestea am mai publicat ,auzi lume, să mă publice până la vară sau până la toamnă aceste reviste! .Să fie și la toamnă, auzi lume la toamnă, că până atunci ”antologarii” și cei care vor mai publica în 2 -3 antologii până atunci vor mai lua o jumătate de traistă de asemenea maculatură și chițibușuri menționate mai sus și apoi că vedeți de nu mai încap laudele și ”osanalele” pe toate blogurile și grupurile de pe internet, dar în ziare cum vor da năvală să-i publice cu laude referitor la asta, vai lume! Auzi mamă, să mă duc eu să mă publice odată într-un ziar cum că un poet din Maramureș a publicat în aceste reviste menționate mai sus sau să spună cineva două propoziții de la sine în acest sens ca apreciere într-un ziar , mai e loc de ei? Nici dacă ar fi să mai adauge pagini nu ai avea loc, că dacă ar auzi aceștia că s-au suplimentat numărul de pagini apoi să vedeți năvală la laude și osanale pe capul acelui jurnalist de la ziar ...Că pe unul care a lansat odată o carte și a publicat într-un ziar, două pe plan local apoi 2 -3 poezii într-o revistă din afara județului fie pe cunoștințe sau pe valoare aproape că nu l-au urcat pe acoperișul clădirii cu laude că el ca ”personalitate” în plan cultural... Păi cum să nu fie dacă a fost mare director sau inspector și câte alte funcții pe lângă...Păi, ce să spun eu care am publicat unde v-am spus în 40 de reviste.În câte am zis? Păi nu știu sigur poate că sunt 45 de toate sau dacă sunt mai multe îi las pe ei să le numere pe celelalte. Să spun două vorbe ...Păi cum mi-aș permite că mi-ar zice câteva de mi-ar părea bine dacă nu m-ar scoate afară din sală ...să încerc să spun două vorbe pe lângă ei distinșii profesori, doctori,ingineri, Auziți și ce mai spune un x la o prezentare de carte că sunt poeți buni în Maramureș că i-ai putea număra pe degetele de la o mână... Ce se chinuie X să numere pe degete ca la creșă ,că x nu va avea atâția ani să trăiască cât seniorul Comănescu-111 ani față de câte poezii am publicat eu în revistele menționate mai sus poate fi x inginer, doctor, jandarm, profesor sau ce este, academician să ajungă și nu va izbuti ...păi ce dacă pe 9 din 10 dintre cei care au primit poptiroașele acelea și chițibușurile cu pricina menționate mai sus ,nu i-a publicat niciodată în revistele de prestigiu amintite și nici nu-i va publica prin modul prea puțin consistent cum abordează poezia. ,Ce dacă nu i-a publicat! Ei au funcțiile respective prin care sunt ”personalități” în plan cultural! Într-o antologie dacă au publicat și să mai publice fie pe bani sau prin cunoștințe încă în una și gata, te poți pune cu ei?!

                                                          

                                                                                 VASILE DAN MARCHIȘ

 

3 comentarii:

  1. Vasile Dan Marchis, nici în Postul Mare, nu vă puneți piedică la răutate? Dacă poeziile sunt publicate în mari reviste, de ce nu iau niciun premiu niciodată? Poetule regional Vasile Dan Marchis, de ce înfierați mereu orice concurs literar care apare?! Asta nu vine din invidie și răutate?!Fără să afirm că am studii de specialitate, eu cred, sincer, că dumneavoastră aveţi mari probleme cu capul...Mergeţi la un control psihiatric...
    L.M.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu particip la concursuri de duzină așa să știți.Unde au luat 70 de participanți premii sau la alt concurs la care au luat la fel 30 de participanți tot felul de distincții puteți spune că am participat?Nici vorbă?Dar dovediți dumneavoastră că aveți substanță în poezie cu care să văp accepte creațiile la revistele mențuionate mai sus nici pomeneală prin felul cum scriu 9 din 10 care au primit distincțiile cu pricina vă asigur că nu vor fi publicați niciodartă în reviste de prestigiu dacă nu-și schimbă felul de a scrie .pot primi un geamantan de asemenea poptiroașe!

      Ștergere
  2. Lauda de sine nu miroase a bine, motiv pentru care am incropit aceste versuri pentru dvs, domnule poet regional:Şi dacă singuri vă-mpletiţi/Cununi de lauri, ca să fiţi/Nemuritori, atunci veţi fi/Ca musca ce trăieşte-o zi... Florea S.

    RăspundețiȘtergere