Ca urmare a încetării, la data de 9 ianuarie 2021, a contractului de management educațional al directorilor și directorilor adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar din județul Maramureș, care au promovat concursul de numire în funcția de conducere în sesiunea septembrie – decembrie 2016, aceste persoane au fost eliberate din funcție și înlocuite cu alți directori, lucru care a generat și nemulțumire.
Anca Minodora Costin Hendea, inspectorul școlar general, a precizat că aceste schimbări s-au făcut în baza legii.
”Într-adevăr, în data de 9 ianuarie 2021, a încetat contractul de management pe care colegii noștri directori l-au semnat în urma promovării unui concurs în urmă cu 4 ani. Aceste contracte expirând era cazul să se ia măsuri pentru continuarea activității manageriale în școlile respective, vorbim despre 145 de directori, dintre care 111 directori plini și 34 directori adjuncți. Școala trebuie să continue, există activități care necesită prezența directorului în școală, prezența semnăturii și atunci soluția a fost să urmăm legislația și metodologia în vigoare. Conform legii educației, articolele 257 și 258, conform metodologiei cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2020-2021 aprobată printr-un ordin de ministru, de la sfârșitul lui 2019 în aceste situații activitatea managerială este continuată de o persoană care trebuie să îndeplinească cumulativ niște condiții, numită prin decizia inspectorului școlar general”, a declarat Anca Minodora Costin Hendea, inspector școlar general.
Inspectorul școlar general a explicat și care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele care pot fi numite directori ale unităților de învățământ.
”Condițiile pe care trebuie să le întrunească persoana care poate să fie numită sunt: să fie titular, nu obligatoriu în școala pe care urmează să o conducă, să aibă calificativul foarte bine pe ultimii 4 ani, să fie membru în Corpul Național al Experților și să aibă studii de specialitate. Am avut câteva situații care au impus numirea de urgență a directorilor, de exemplu decesul regretatului nostru coleg, directorul de la Dragoș Vodă, pensionări, motiv pentru care nu tuturor directorilor care au fost pe funcție li s-a putut prelungi contractul”, a adăugat inspectorul școlar general.
Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Maramureș a explicat și de ce schimbarea directorilor s-a făcut în mijlocul anului școlar.
”Am auzit și eu această întrebare, mi-a fost adresată și mie, am văzut-o și pe rețelele de socializare dar răspunsul este foarte clar. Din moment ce contractul a fost semnat de colegii noștri directori cu valabilitate până în 9 ianuarie, noi nu mai aveam timpul necesar să așteptăm vacanța de vară. Lucrurile s-au întâmplat acum iar colegii noștri au știut lucrul acesta din momentul în care au semnat contractul acesta, deci previziunea era clară, se știa clar că în data de 9 ianuarie acestor directori le va expira contractul, ei înșiși au știut lucrul acesta. Este un lucru absolut legal care s-a întâmplat în acest moment. Am ales ca în cele mai multe dintre școli să păstrăm în vechea formulă echipa managerială, mai cu seamă în școlile în care nu aveam mai multe solicitări pentru postul acesta. Sigur continuitatea este foarte bună dacă este și performantă, motiv pentru care am ales ca în unele școli directorul adjunct să devină directorul școlii. Au fost situații în care, repet, s-au pensionat colegii noștri, s-au nu și-au mai depus solicitarea. Există și școli unde au fost două s-au mai multe solicitări și conform articolelor de lege pe care le-am invocat, inspectorul școlar general a decis. Să știți că nu am făcut lucrul acesta nici cu lejeritate, nici nu nepăsare, nici cu lipsă de profesionalism ci după ce m-am consultat cu colegii mei inspectorii generali adjuncți și după ce am verificat multe dintre aspectele muncii din școlile respective. Am cumpănit lucrurile și în felul acesta am decis”, a mai spus Anca Minodora Costin Hendea.
Inspectoratul Școlar Județean Maramureș mulțumește pentru activitate cadrelor didactice care au ocupat aceste funcții până la această dată și le urează succes noilor directori și directori adjuncți.
Sursa: MaraMedia
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu