sâmbătă, 30 ianuarie 2021

SÂNZIANA, FAINĂ DOAMNĂ

 

(Catren, autor Nelu DANCI - dintr-un volum aflat în pregătire)

 

Sânziana, faină doamnă

Toată lumea se întreabă,

Unde stai, sau locuiești,

Eu le spun că în Șurdești.

 

DIALOGURI LITERARE INEDITE

(Vasile BELE, Nelu DANCI &Liviu POP):

 

Vasile BELE:

- Pupici și îmbrățișări, fârtat,

Văd că fain te-ai descurcat,

Cu domnișoare stimate,

Ți se șade măi fârtate...

 

Nelu DANCI:

- Mulțumesc frumos fărtate,

Nu cu dânsa dorm la noapte,

Că e doamnă, cum să-ți spun,

Nu te ia, de nu ești bun...

 

Vasile BELE:

- Eu te cred dragă fârtat,

Eu deja m-am pus în pat...

Uite ce frumos zâmbește,

Viața cred c-o prețuiește...

 

Are zâmbet frumușel,

Ți-i drag să te uiți la el,

Ea-i o femeie frumoasă,

Deloc n-ar părea măreață.

 

Nelu DANCI:

- Și măreață de ar fi,

Cu frumusețea, s-ar potrivi,

Dar după cum vezi fărtat,

E doamnă de lăudat.

 

Și frumoasă și avută,

De al ei bărbat, iubită,

Ce e om de omenie,

După cum lumea îl știe.

 

Liviu POP:

- Tot neliniștit ai fost,

Cum este frunza de plop

Mintea, ochii și cu clopu'

Astați-a mânca norocu'...

 

Nelu DANCI:

- Bine zici domnule Pop,

Parcă nu ai avea clop,

Să îl pui pe o ureche,

Să mergi  seara la neveste.

 

Liviu POP:

- Eu aș merge și ziua,

Numai de m-aș descurca!

 

Nelu DANCI:

- Când eram ca dumneata

Și pe dos băteam coasa

Și pe față și pe dos,

Că eram îndămânos...

 

Liviu POP:

- Bine mai zici dumneata,

Că de la vârsta asta,

Nu-i cine ne lăuda,

Numai noi cât om putea...

 

Nelu DANCI:

- Ne lăudăm, care de care,

Că doar gura nu ne doare,

Dar de batem coasa bine,

Ne-a lăuda oarecine...

 

Vasile BELE:

- Bată-vă norocu' fârtați,

Tare fain vă lăudați,

Ba cu coasă, ba cu fân,

Care-i mai mare jupân?

 

Dac-aveți bătută coasa,

Eu am să pregătesc masa

Și v-aștept în sat la noi,

La coasă, miercuri și joi...

 

Nelu DANCI:

- Venim dară măi fărtate

Și cosim până e noapte,

După care bem horincă,

De vineri, până  duminică.

 

Vasile BELE:

- Vă aștept... știi vorba aia,

La mine-n sat, la Chiuzbaia,

Să mergem un ceas la coasă

Și-apoi ne-om pune la masă...

 

Colo când cald tare-a fi

Om sta și ne-om hodini,

Unde-a fi umbruca deasă

Și om veni pe-o terasă...

 

Un comentariu: