miercuri, 15 iunie 2022

SUNT ȚĂRM DESPRINS DIN MINE...

 



(poem-îngemănat, după volumul de versuri, semnat de Emil Mircea Neșiu,

Desprinderea de țărm)

 

Motto:

Din privirea-ți verzuie

zilele au descoperit

că locul tău e aici,

lângă noaptea

ce se destinde-n toată

întunecimea ei”.

(Emil Mircea Neșiu, Minte ascuțită)

 

Te-am scris cu lacrimi de rouă

pe o stâncă plină de albastru

să-mi fii ABSENȚA uitării nedestrămate.

Am pus nisip pe-un dor de vânt

iar îngerii mi-au răspuns pe-o floare de crin alb

„Iată, ARTA adevărată - atârn-o în sufletul veșniciei

și udă-i rădăcinile vitregite de soare

pune CANTITĂȚI EGALE de suflare de curcubeu,

cheamă CÂNTECUL de greier la răsfăț

și-mpreunează albastrul din ochii unui copil

CĂLĂTOR crescut prin lume...

 

DACĂ... la prima tăcere de vis

vor răsări maci și crini

spală cu roua unui zâmbet biletul.

DOAR IUBIND te poți mântui

iar ecoul mi-a ținut de umbră

pentru ca răstignirea tăcerilor

să mă acopere cu izvor de lumină

dreptate și cuvânt...

 

Cheamă valul și fă-i din DESPRINDEREA DE ȚĂRM

o cunună DE DRAGOSTE... să-i fie

unui DECRET nemăsurat decât de mir

așa am dat mâna cu vântul

un CHP PUNCTAT trecut în uitare și temniță...

 

S-a trezit DIMINEAȚA de rouă

și-a numărat pașii trecerii prin clepsidră...

 

II.

 

Motto:

Stă răbdarea la semafor,

privește prin întuneric

se vede o umbră de ceață

care îl ia de braț

pe un respectabil domn cu baston alb

(Emil Mircea Neșiu, Fapte de viață)

 

Azi, voi rezolva ECUAȚIA TIMPULUI trecut

fac apel tuturor celor cheamă muzele

spre seara amintirilor

să-și aleagă trei necunoscute

- una de DUPĂ PLOAIE

- alta dintr-o FLOARE RARĂ

și cea din urmă să fie născută

într-o PAUZĂ ÎNTRE ACTE din același anotimp...

 

Nu voi accepta ERORI de calcul

ci voi folosi aceleași FRĂMÂNTĂRI

supuse unui zâmbet lacom

legat cu umbra unui sărut...

 

Am niște IDEI TIPĂRITE încă de la naștere

despre izvoarele de lumină

răsărite ÎN SÂNGELE FIECĂRUIA

și, drept urmare, nu accept scuzele îmbrățișărilor

de vânt

nici măcar LUNA GALBENĂ să nu mi se împotrivească

voi deschide un JURNAL al clipelor

care-mi vor chema din LUMEA MAGICĂ

Ursitoarele lunii noiembrie...

 

Ele-mi știu rostul și leacul tămăduitor

voi lega stelele în cruce de drum

și le voi dedica un MONOLOG al tăcerii din mine

ÎNTÂI NOIEMBRIE naște un ALT POEM

și o altă ecuație misterioasă

un dans al ierbii îmi trimite răspuns

Erato, scrie ECUAȚIA TIMPULUI pe-o filă

fără să știe că TOCIREA GÂNDULUI secătuit

înseamnă

DESPRINDEREA DE ȚĂRM... zbor spre alte lacrimi...

 

III.

 

Motto:

Tăcerea sângerează,

poartă o mască desprinsă

dintr-un amurg

cu cretă desenat”.

(Emil Mircea Neșiu, A fost odată)

 

M-a căutat VÂNTUL DIN NORD

să-mi dăruiască clipe de zâmbet scris cu rouă

le-am așezat așezat după ICOANĂ

să-mi fie primăvară albastră

și clepsidră pe-un val de cuvinte...

 

Las DIRIJORUL de suflete să-și încheie sezonul

și-apoi am să pun sechestru pe clipele de rouă

dintr-un alt anotimp pribeag.

Ba, MAI MULT, am să chem la o cafea

trei stele și zborul unui fluture

privit prin OCHI ALBĂSTRIȚI

pentru a nu tulbura liniștea concertului de lumină

apoi voi semăna rod de toamnă

în pământ de vis

dar nu uitați esențialul

SUFLETUL E NEMURIRE - îmi strigă cucii...

 

Te voi privi SINCERITATE dintr-un alt veac îngemănat

și-ți voi dărui LIBERTATE

vor trece muzele

cu TRENA SUFERINȚEI atârnată de albastru

iar DRESORUL DE FANTOME

va culege vânt de pe un GRAFFITY.

RĂBDAREA va înflori între macii

aflați în TRAFIC...

 

Același DESEN îmi aduce aminte de un PORTRET cu

MAREA DE SPICE

scris cu adiere de rouă pe ultima BRÂNCUȘIANĂ

rămasă în viață,

Nu e doar o ÎNTÂMPLARE

a fost IERTAREA care-și căuta RĂSPLATA

într-un POEM ALAMBICAT...

 

Știți unde a găsit-o? În DESPRINDEREA DE ȚĂRM

în grădina lui MOȘ VREME

... o uitase acolo poetul zidirii

în rest NOCTURNĂ, sens INTERZIS

ÎMBRĂȚĂȘĂRI și INTARSII DE CURCUBEU...

 

Răsărise lumina zorilor unei alte dimineți de cristal

în același SPAȚIU poetul zidea cuvântul cu alb

iar pământul înghițea arginți

eram la un CURS de litere

preda Emil Mircea Neșiu!

 

Chiuzbaia, 12 iunie 2022

(N.A. - ce apare cu majuscule sunt titlurile poemelor din volumul DESPRINDEREA DE ȚĂRM, autor Emil Mircea Neșiu)

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu