duminică, 14 iulie 2024

Wimbledon. Încet, încet Djokovici lasă locul lui Alcaraz!

Spaniolul Carlos Alcaraz, locul 3 ATP, a câştigat, duminică, pentru al doilea an consecutiv turneul de grand slam de la Wimbledon, învingându-l în finală pe sârbul Novak Djokovici, numărul 2 mondial.

Alcaraz s-a impus cu scorul de 6-2, 6-2, 7-6 (4), în două ore şi 27 de minute. În decisiv, la 5-4, Alcaraz a ratat trei mingi de meci.
Alcaraz şi Djokovici au fost adversari şi în finala ediţiei din 2023 a turneului. Atunci, Alcaraz s-a impus în faţa lui Djokovici cu scorul de 1-6, 7-6 (6), 6-1, 3-6, 6-4, în patru ore şi 42 de minute.
Novak Djokovic a avut doar cuvinte de laudă la adresa lui Carlos Alcaraz, după finala pierdută de la ”All England Club”. Sârbul a avut puterea să recunoască că jucătorul din Spania a jucat la un nivel foarte bun și că victoria lui Alcaraz este de necontestat.
„Cu siguranță Carlos a avut un joc foarte bun astăzi (n.r. 14 iulie). Normal că nu este rezultatul pe care l-am dorit. Mai ales în primele două seturi, jocul meu nu s-a ridicat la standardele obișnuite. I-au ieșit toate astăzi lui Carlos.
Am salvat 3 mingi de meci și am reușit să prelungesc meciul puțin, dar Carlos este un câștigător absolut meritat astăzi.
Am încercat să prelungesc jocul cât mai mult după primele trei mingi de break, dar până la urmă nu am reușit. Felicitări Carlos pentru că la 21 de ani ai mulți ani în față de acum încolo.
Acum sunt puțin dezamăgit, pentru că am pierdut, dar când o mă gândesc la asta din nou, în următoarele săptămâni, îmi voi spune că sunt foarte mulțumit de munca mea și de parcursul de la Wimbledon, de anul acesta.
De fiecare dată când ies pe terenul central se simte ca și cum aș face-o pentru prima dată. Mulțumesc foarte mult echipei mele pentru aceste săptămâni și organizatorilor de la Wimbledon pentru această ediție”, a declarat Novak Djokovic, la finalul meciului cu Alcaraz.
La finalul meciului cu Djokovic, Alcaraz a avut un discurs emoționant. Spaniolul a transmis că succesul de la Wimbledon 2024 a venit după ce adversarul său a avut o prestație slabă în primele două seturi.
„A fost un joc complet, sunt mândru de cum l-am gestionat, mai ales mental, pentru că am avut mulți nervi. Dar, în același timp, am jucat foarte calm, gândind clar.
În primul și al doilea set, Djokovic nu a jucat cel mai bun tenis al său. Au fost multe greșeli de care am profitat destul de bine, iar asta m-a ajutat foarte mult în fața setului al treilea, în care el a ridicat nivelul.
Este un nivel foarte înalt, pentru care muncim în fiecare zi. Sunt vise pe care le împlinim puțin câte puțin. Ridicarea trofeului de la Wimbledon este minunată și incredibilă.
Încerc să îl normalizez în cel mai natural mod posibil. Trebuie să îl prețuiești și, în același timp, să îl iei în mod natural”, a declarat Carlos Alcaraz.
La 21 de ani, Alcaraz a câştigat deja US Open 2022, Wimbledon 2023 şi Roland-Garros 2024.
La finala de duminică au asistat numeroase staruri, între care s-au numărat Zendaya, Tom Cruise, Julia Roberts şi Benedict Cumberbatch. Kate, prinţesa de Wales, a fost de asemenea prezentă, ea fiind ovaţionată de public la intrarea în stadion.
Carlos Alcaraz a obţinut un premiu de 2,7 milioane de lire sterline. Djokovici a obţinut 1,4 milioane de lire sterline.

Grigore CIASCAI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu