miercuri, 1 iunie 2022

Adrian DONCA, la primul volum de poezii

 


Mi te-am văzut pe cer – o stea

       purtai haină de mătase precum curcubeul

       aveai DURERE ȘI SPERANȚĂ în privire

       mureai puțin câte puțin

trăind din amintirile viitoare

erai cea mai frumoasă dintre albastru de stele...

 

Te CAUT și te strig primăvară

       îmbrăcată în haină de iasomie

       ai trezit curcubeul când ai sunat

       pentru întâia oară din GONG

       - să se adune muzele.

S-au prezentat. TE-AI DUS spre foșnetul vântului

       pentru a îmbrățișa urmele din privirea

       unui zbor spre alt tărâm

       ... se mai născuse o zi!

 

Ți-am scris pe-un bilețel cu rouă

       SĂ NU UIȚI IERNILE petrecute sub cupola

       primei nopți de iubire

AI MILĂ strigă și cerul și verdele unei alte primăveri

       doar luna mai cernea amintiri

       VINO – clipă de răsfăț să te luminez

       cu gând de vise

și-apoi să ne-aducem aminte cum TREC ANII

 

DE-AȘ PUTEA te-aș trimite într-o altă toamnă

       să culegi rodul amintirilor pierdute printre

       lacrimi de fericire

Se rătăcise uitarea pe cărare întrebând

       zborul spre tine DE CE

       se termină visele?

Mi-a răspuns privirea dintr-o clipă de iubire

       am început să STRIG spre stele

       DAR nu-mi asculta nimeni glasul mut

       afară APOCALIPSA cerșea iertări nevindecate...

 

Totul mi se părea FALS – doar luna ce-mi ținea parte

       sosise la ÎNTÂLNIRE și mirul dintr-o cupă

       cu iertare. NU PLECA – era parola ce-mi

aducea aminte de primele urme prin zăpadă

o fi răscruce de drum?

o fi tăcere răstignită?

o fi DESTIN?

Și da! Și nu! Ne-am promis veșnicie în iubire

de-atunci TE CAUT pentru a-ți mărturisi

DIMINEȚILE cuprinse de albastru...

 

ÎMI VINE SĂ PLÂNG! Crudul adevăr stabilise reguli noi

       făcusem PACT cu roua și cu rodul toamnei

       să nu știrbim niciun colț din raiul tău

Pe cerul plin de senin muzele își cântau refrenul

dimineților fără verde

- LĂSAȚI LUMINA SĂ VINĂ

spre infinitul din cărările de vise

ALTFEL ne va cuprnde întunericul

și vom  cădea în AȘTEPTARE...

 

Afară, pictam un altfel de DESEN cu zâmbet

       și flori de crin alb iar pe cer luna

       mai APRINDE O STEA. Se mai născuse o muză

UMBRA PURĂ A IUBIRII – aduna PĂSTORII

în cete de verde cununi de albastru

iar vioara greierului flămând de iubire

își cernea refrenul toamnei târzii –

NU PLÂNGE, IUBITO!

nu plânge... iar ecoul aduna refrene.

 

Plecase și apusul la culcare printre stele

       adormise și așteptarea dintr-un val

clepsidra curgea

DOAR EU AM RĂMAS – singur să adun

tristețile timpului târziu

din MĂRUL LUI ADAM curgeau amintirile

unei îmbrățișări nepermise

- era prea târziu – Se trezise Ursitoarele

iar ea, Erato, întreba roua și visul

UNDE EȘTI, DOAMNE? De ce nu m-ai trezit?

era prea târziu... se născuse păcatul...

 

OARE CINE SUNT? Oare ce voi fi?

       întrebări puse unui răsărit de primăvară

       iar curcubeul își aduna culorile toamnei

       pentru a îmbrățișa ploaia

Afară totul era un ZBUCIUM – furtună cu lună plină

       timpul s-a vopsit în AMINTIRE

       scara viselor adormise la umbră de nuc

       ÎNCHISELE FERESTRE adunau URME de

       asfințit iar izvorul de iubire

       dădea întâiul ROD...

 

SINGURĂTATE de ce mă ții legat cu frânghii

de UMBRA PURĂ A IUBIRII?

unde să te caut? Pe cine să strig?

încotro să-mi îndrept pasul?

RĂII de lângă mine nu-mi lasă timp

să trăiesc deși-mi promisese muza

că va chema TRENUL ce duce spre fericire

spre tine rai

spre tine rugăciune

Ce VINĂ am că m-am născut în acest anotimp?

 

O SĂ TE-AȘTEPT peste veacuri

iar zborul spre lumină

nu va fi decât o ultimă DESPĂRȚIRE

frunzele toamnei croiesc o singură URARE

și-apoi ecoul trimite răspuns

SUNT O IARNĂ TOT

Tot sunt un anotimp... așa voi rămâne

să aștern amintiri pe-o oglindă

plină cu rouă din care se văd depărtările

albastre

doar dorul îmi știe cărările

era ultima noapte de lumină

se adunase PREA MULT VIS în clepsidra

vieții...

 

VASILE BELE,

Chiuzbaia, 1 iunie 2022 

(N.A. – ce apare scris cu majuscule sunt titlurile de poezie din volumul semnat ADRIAN DONCA – aflat în curs de editare).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu