luni, 8 iulie 2024

Nu judeca!



Îmi judeci viața fără s-o cunoști,
Nu știi de mi-a fost rău sau mi-a fost bine...
Nici dacă pentru mine zorii zilei
S-au revărsat prin lacrimi și suspine...
Mă judeci... N-am călcat pe-același drum
Și poate n-o vom face niciodată.
Nu știi să-mi spui... Scânteia din cenușă
Va reuși să mai renasc-odată?
Nu mi-a-ntins nimeni mână de-am căzut,
N-o să mă plâng când norii se adună...
Nu judeca! Ce știi tu despre zbucium,
De valu-nalt stârnit de o furtună?
Mă judeci... Eu nicicând nu am s-o fac!
N-o să te răsplătesc cu-acea monedă...
Nu-ți cer să-ți învelești săracul suflet
În sentimente ce nu-l mai posedă...
Nu judeca! N-ai dreptul să o faci
Atâta timp cât n-am cerșit la tine...
Eu ți-aș fi dat și ultima felie
Și ți-aș fi dat și sufletul din mine.
Nu, nu-L voi mânia pe Dumnezeu
Și n-o să-ți spun nici vorba care doare!
Chiar de-mi voi ține fruntea aplecată,
N-o să mai fiu călcată în picioare!

Rodica Ochiș
Cluj Napoca
4 iunie 2024

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu